hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - OBS! Nye viktige oppdateringer og endringer!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Westernridning
 OBS! Nye viktige oppdateringer og endringer!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

xxxx

Skrevet - 05/12/2004 :  07:02:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er kommet nye/endringer regler fra Aqha som allerede gjelder fra
1 Januar 05.
(Også flere endringer mht. til Youth/Amateur og Novice riders.)

De fleste rir under dette reglementet, så oppdater deg ved å gå inn på hjemmesiden til Norwegian Quarter Horse Ass.

Doping er et økende problem,AQHA tar tak i dette!

Det er også andre intressante nyheter, bla. for ungdommer som nå har blitt NQHYA,(Norwegian Quarter Horse Youth Ass.)!
Ungdommene har sitt første styremøte 9 jan 05.

Gå inn på www.nqha.net Først ute med det siste!

Redigert av - xxxx den 10/12/2004 21:42:21

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  10:34:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Huttetu... Hver gang jeg har med AQHA's regler å gjøre blir jeg sjeleglad for WRAN's lille røde regelbok, og at jeg ikke starter i Quartershows selv. Den engelsken der er TUNG å lese! Har dere planer om å oversette regelboka snart? Ikke for å antyde at folk er dumme eller noe, men jeg tror faktisk at mange sliter med å forstå reglene pga at de kun fins på engelsk. Etter et treårig medlemsskap i AQHA innrømmer jeg åpent at jeg aldri leste hele regelboka. Det ble rett og slett for tungt...

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 05/12/2004 :  11:03:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det er tungt stoff å lese...sukk...
Men ingen av de andre org.(Sqha mfl.) har versjoner som er oversatt , så foreløpig gjør nok ikke vi det heller.

Boka gjelder jo internasjonalt og er derfor tjukkere enn tåke, så det er et møysommelig/tungt arbeid som vil kreve mye når det er så mye annet å ta tak i...

Problemet er også de stadige endringene, som gjør at man nesten må gi ut og oversette ny bok hvert år..!

Det positive er at man får frisket opp språket litt og lært de riktige fagutrykkene da, for det må man skal man være med å konkurrere i den sporten her.
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  11:43:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jeg er helt enig i at det er positivt at en får frisket opp engelsken og får med seg "fag-uttrykkene" ved å lese reglene. Hvis en bare setter seg ned å gjør det, da... *sukk*
Og jeg er helt enig i at dette er grådig tungt å oversette i tillegg til at det kommer tilføyelser og endringer hvert år. Sikkert derfor hverken SQHA eller DKQHA har oversatt regelboka selv om de har holdt på i mange år.

Men jammen må en holde tunga rett i munnen enten en skal sitte i sekretariatet eller melde seg på klasser. Fort gjort å melde seg på i en klasse en ikke er startberettiget...
En kan bli salig av lettelse over de klare reglene til WRAN der... ;-)

Ha en fin søndag med mildvær og strålende sol!

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 05/12/2004 :  11:53:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo takk det samme!

Får ikke nytt det da, er på jobb..
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.