hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hesteeiere, se HIT!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Gode tips!
 Hesteeiere, se HIT!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Torpedo

Norway

Skrevet - 30/07/2006 :  16:31:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg var 14 når jeg fikk hesten min! Det er en kaldblodstraver, ikke verdens beste første gangs hest pga at han er temmelig sprek, men trente en god del private heite hester før jeg kjøpte han, så det gikk fint. Han var 9 når jeg kjøpte han! Nydelig borket mellomstor vallak!!
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Catharina_

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  16:04:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCatharina_  Svar med kopi av melding
jeg var 12 da jeg fikk min første hest. amrikansk varmblodstraver vallak på 14 år. verdens beste førstegangshest!! hatt han ett år nå, jeg er 14 nå. har solgt gullet mitt, pga overgang til mer krevende hest jeg kan lære masse av.

før jeg fikk egen hest hadde jeg en norlanshoppe på 6 år på helfôr i 6mnd. også har jeg passet en kaldblodstraver hingst, anbefales og ha på helfôr før man kjøper egen hest:-)

-Catharina,SuperBlitz&AsgrimSvarten-

Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  16:37:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Jeg hadde ei latvisk halvblods hoppe (dressur-sprang hest)
Den var 10 år
Jeg var 18 da jeg kjøpte hesten

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

lovise_felex

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  00:19:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelovise_felex  Send %s1% en ICQ meldinglovise_felex  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselovise_felex  Svar med kopi av melding
fikk felex når eg var 11 år =) mamma å pappa sa at når eg var 11 skulle jeg få hest. siden da hadde jeg stelt hester hjemme og gått i rideskole i 4 år =) ! ente opp med min lille sjønne norlandshest vetle felex ! =)
<3 Vetle Felex <3 min lille klomp =D Gå til toppen av siden

MonCherie

Skrevet - 04/08/2006 :  12:34:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min første hest var Mon Cherie, men det var ikke sånn skikkelig "egen" hest da, men det var et opplegg på rideskolen jeg gikk på, at man kunne kjøpe halvdelen av en rideskolehest og ha den selv halve uka. :P Veldig greit, egentlig. Veldig gode "før-hest-for-første-gang" erfaringer. Hadde henne i 4 og et halvt år før jeg innså at jeg måtte videre. =]

Hvordan hest hadde dere første gang?
Liten, koselig allround-ponni. =]

Hvordan rase var den? og hvor gammel?
Dansk Sportsponni, 14 år.

Hvor gammle var dere når dere fikk hest for første gang?
9 år, tror jeg. Hadde ikke så mye erfaring, haha..

Var det hoppe,hingst eller vallakk?
Sta, liten hoppe. =)
---
Den første "skikkelige" privathesten min, het Iza Girl.

Sprangponni.=)

Dansk Sportsponni, hun var 12-13 år.

Jeg var 13, nesten 14.

Hoppe.

- Kathrine & ECL-Ranissimo<3 Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  03:50:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Den første hesten min fikk jeg som 13 åring. Det var en 3-årig varmblodstraver som var helt grønn på det meste. Jeg kunne heller så å si ingenting, men vi utviklet oss sammen og det endte bedre enn jeg noen gang hadde drømt om=) Det ble en super start på "hestelivet" og jeg har lært utrolig mye av å ri han inn og utvikle/forme han selv!
Diamond som han het var en valakk. Elskte den hesten<3
Gå til toppen av siden

Karoline og Funa

Norway

Skrevet - 05/08/2006 :  05:20:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKaroline og Funa  Svar med kopi av melding
Hvordan hest hadde dere første gang? Den første hesten min som fortsatt er min, kjøpte jeg i januar i år, så jeg har ikke vært hesteeier særlig lenge.
Hvordan rase var den? og hvor gammel? Islandshest, 12 år
Hvor gammle var dere når dere fikk hest for første gang? 14 er 15 nå
Var det hoppe,hingst eller vallakk? Hoppe.

Er kjempe fornøyd Funa, og håper på å få beholde henne livet ut
Gå til toppen av siden

Chenok

» VIP

Skrevet - 10/08/2006 :  10:27:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
litt OT men tar hele historien likevel:

jeg begynte på ridekurs da jeg gikk i 4.klasse (10år), etter litt over et år ble jeg hestepasser til ponnien jeg hadde ridd på kurs.

en dag kom det en rik mamma med en sønn som faktisk ikke likte å ri (!) for å kjøpe henne, men så bladde mamma og pappa opp sparepengene sine og kjøpte henne til familien :) ponnien var en skimmel araber/welsh hoppe (dvs dansk sportsponni) på 142.

burde vel egentlig takke denne damen for at jeg fikk ponni i det hele tatt... men lar det være. hun var ikke det minste hyggelig *ekkel ekkel dame*

etter 2 år fikk jeg en liten dansk varmblods på halvfor. beholdt ponnien et år til før jeg solgte henne. i tillegg til dette var jeg hestepasser nesten hver dag for to spranghester.

da jeg var 18 lånte jeg penger av mamma og pappa og kjøpte meg ny hest :D denne gangen en 5år gammel holsteiner vallak. tror ikke det var mange som misunnet meg denne dinosauren av en hest da jeg kjøpte han, men nå er han 9 år og min lille sprangstjerne :D

synes selv at jeg har vært UTROLIG HELDIG!!!!
Gå til toppen av siden

PonniTeam

Skrevet - 13/08/2006 :  12:06:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonniTeam  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
HELLO
Jeg har noen spørsmål til dere der ut som er Lykkelige hesteeiere(Veldig misunlig på dere altså)

Hilsen en som lurer

Opprinnelig postet av Bentus<33

Hei

Min første hest(har den enda, selvfølgelig) er ei kaldblodshoppe på 8 år. Jeg var 11 år da jeg fikk henne.
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 13/08/2006 :  12:15:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Min første hest var Blivira, verden kjekkeste lille kaldblodshoppe som jeg kjøpte for tildels lånte penger når hun var fem år. Da var jeg atten. Blivira er nå tolv, og lever i beste velgående, men er satt bort på fôr. Sprek hest som var trent til trav dette også, og litt av et prosjekt, egentlig.
Men kan si jeg lærte masse av henne, gjør vel egentlig fortsatt det....
Gå til toppen av siden

Silvershining

» VIP

Norway

Skrevet - 13/08/2006 :  23:49:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilvershining  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilvershining  Svar med kopi av melding
Førtse hesten min var en minishettis klapphingst på 4 år.
Fikk ham det året jeg fylte 7, og har ham fortsatt i tillegg til 3 andre
Gir ikke slipp på ham nei

Vakkert som sølv, hjerter av gull
Gå til toppen av siden

€Klippa€

» VIP

Norway

Skrevet - 23/08/2006 :  14:01:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
eg kjøpte min fuste hest får nesten ett årsiden (30 august)...Klippa det=)
hu va då 12 år og eg 14 (blei 15). fusta inntrykke va at hu va ein liden sjokke fjording, men itte å ha ridd na og blitt bedre kjent me na, bare visste eg at me var ment to be<3 beste hesten ever!
Gå til toppen av siden

marte+quicky

Skrevet - 23/08/2006 :  18:24:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min første og nåværende hest er ei nydelig varmblodshoppe (aktiv traver) på 6 år. Fikk hu for et år og to måneder siden. Da var jeg nesten 14 år og hu var 5. (Må jo fortelle at egentlig så er det pappa sin hest, men jeg kaller hu min, for det er jeg som gjør ALT med hu. Trener, steller, fôrer, møkker, osv. Pappa bare betaler og står på papirene han:P)
Du finner meg på ForumHest!

www.hestene.no

Redigert av - marte+quicky den 23/08/2006 18:25:57 Gå til toppen av siden

FightingFaceOgMarie

» VIP

Norway

Skrevet - 26/08/2006 :  17:46:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFightingFaceOgMarie  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseFightingFaceOgMarie  Svar med kopi av melding
Fikk min første ponni når jeg var 9-10 år gammel:) Det var en Pinto blanding av Shettis Og Welsh 4 år gammel Hoppe, som heter Pocahontas:) Verdens beste ponnis! hadde ho bare i to år, for vokste fra ho..;/ Ho kunne ikke hatt det bedre enn det ho har nå! Hvis alle hester hadde vært der ho er, hadde de vært i himmelen ass;D Nå har jeg en Varmblodsvallak, Fighting Face;D<3

Fighting Face, Fjuken, Dorada & Pocahontas <3

www.freewebs.com/mariietindlund
www.TeamAakeberg.piczo.com
Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 08/09/2006 :  00:24:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Min første hest var en dølahoppe. Jeg var 17, og hun var 4 år.
Hun het Engsvarta aka Amiga. Hadde henne til hun fylte 6 år.
Hun bor nå hos en familie i Eidsvoll. Savner deg, posejenta mi
Skal aldri glemme deg.

Nå er jeg 19 år og har en ny treåring.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.