hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hesteeiere, se HIT!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Gode tips!
 Hesteeiere, se HIT!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

jossa
» VIP

Skrevet - 14/11/2006 :  11:16:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den første hesten jeg har hatt er en sportsponnihoppe på snart 15 år. Fikk henne når hun fylte 11 samme månden jeg fikk henne. Da var 13 1/2 år. Hatt henne snart 4 år og hun skal være hos meg for alltid. Elsker den ponnien over ALT annet,hun er HELE livet mitt og litt til.. Lille engelen til mamma Gå til toppen av siden

LeMi

» VIP

France

Skrevet - 15/11/2006 :  21:11:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeMi  Svar med kopi av melding
Min første hest jeg kjøpte var en pinto på 1 år, hoppe. Selv var jeg 16 år gammel. Det var spennende! Solgte henne etter et år, og slutta med hest for en 5 års tid. Nå er jeg tilbake til hester igjen, og har kjøpt en 1 år gammel appaloosa :D Unghester er spennende :D
http://lemi.lenegallery.com
Gå til toppen av siden

Hege+Blesi

Skrevet - 21/11/2006 :  18:17:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte min første hest da jeg var 14. Det var en islandvallak som jeg fortsatt eier:) Gå til toppen av siden

katrine89

Norway

Skrevet - 29/11/2006 :  19:59:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekatrine89  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekatrine89  Svar med kopi av melding
Min første & nåværende hest kjøpte jeg for mine egne penger når jeg var 16 år gammel.
Det er en 5 år gammel sportsponni, vallak.

Din hest er ditt speil som uforfalsket gjengir dine dårlige sider.
Se din hest i øynene - og la deg ikke skremme av sannheten.

Sweet Sandore - Jeg elsker deg! <3
Gå til toppen av siden

HanneogTafryla

» VIP

Norway

Skrevet - 03/12/2006 :  21:31:53  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingHanneogTafryla  Svar med kopi av melding
Hei:-)

Jeg kjøpte min første hest da jeg var 17.
Kjøpte henne 23.11.06 - Som ikke er noe lengesiden heller:-)
Hesten min er en Dansk Varmblods, hun er en lærehest og en dame på 15 år - I sin beste alder. Jeg kjøpte henne fra Drammen Hestesports Senter.

Hvis du skal ønsker kjøpe hest, (regner med at det er derfor du spør) så vil jeg på anbefale på det STREKESTE å kjøpe deg en ELDRE lærehest:-) Bare tips!

Hanne & Tafryla

Jo bedre jeg lærer mennesket å kjenne, jo mer foretrekker jeg hesten<3 T A F R Y L A <3 Gå til toppen av siden

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 03/12/2006 :  23:24:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Min første hest har jeg enda siden det bare er litt over et år siden jeg kjøpte han Han er en fullblodsvalakk.. Var 13 når jeg kjøpte han, nå er han snart 15.. Jeg var 19 år..
Han har vært galopphest, men blitt omskolert til spranghest, nå er han min altmulig hest

<3 Western <3

Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 04/12/2006 :  15:02:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Min lille ponni har jeg hatt i 2 og snart et halvt år. Hadde henne først på for og så ble hun kjøpt etter et års tid.
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Stall Flø

» VIP

Skrevet - 05/12/2006 :  00:02:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke om jeg kan kalle den første hesten min, men vertfall kom det et stort hingsteføll til gården da jeg var 3. Han kunne absolutt ingen ting, men hadde et lynne som jeg bare drømmer om å få på en hest igjen... Kunne gå av mange kinaputter rundt ørene på den karen uten at han syns det gjorde noe... Fikk 20 fine år i lang med han, reiste til de evige grønne beitemarker for ca 1 år siden.. ( helt ærlig tror jeg det var der han mista live, pga overspising og livsstilssykdommer... hahaha.. litt o.t men men.. hehe.. ). Første hesten jeg kjøpte meg var fjordhingsten Bergablakken ( tidl. kåra som 3 åring ). Kjøpte han etter at jeg hadde trent han fram til dåverande 5 årstest, men han gikk ut.... Gå til toppen av siden

FightingFaceOgMarie

» VIP

Norway

Skrevet - 09/12/2006 :  21:47:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFightingFaceOgMarie  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseFightingFaceOgMarie  Svar med kopi av melding
Min første ponni var en blanding mellom Shettis og Welsh. Pinto farga Hoppe:)
Ho var tre år når jeg kjøpte ho, og jeg var ti :)

Fighting Face, Fjuken, Dorada & Pocahontas <3

www.freewebs.com/mariietindlund
www.TeamAakeberg.piczo.com
Gå til toppen av siden

christinaogodinn

» VIP

Skrevet - 04/11/2007 :  22:55:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte min første ponni som 14 åring. Han har jeg fremdeles. Odinn , som han heter, er en islandsvallak på nå 5 år.. Like gammel som meg :) Litt kult da... xD
Har hatt mange hester på for før jeg endelig fikk min egen.. =)
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 05/11/2007 :  14:06:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Første ponni var en welsh cob som jeg fortsatt har. Veldig snill og grei, men ganske så heit i hodet xD Hun var vel 9 år da? Jeg var i alle fall 11. Det var hoppe. Hadde mange ansvarlige folk rundt meg om jeg trengte hjelp, men gikk veldig fint alene da :)

<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Shambam

Skrevet - 07/11/2007 :  21:08:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min første ponni(er) var ei Welsh Mountain hoppe på 11 år, jeg kjøpte hun sammen med et hingsteføll, pluss at hoppa var drektig, den hoppa er moren til hesten jeg har nå:) Jeg var 11 år da jeg fikk hun=) Gå til toppen av siden

SofusOgMarlene

» VIP

Skrevet - 11/11/2007 :  16:54:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSofusOgMarlene  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSofusOgMarlene  Svar med kopi av melding
Hehe.... Lykkelig hesteeier her^^

Fikk min første hest (har han fortsått) da jeg var 11. Sofus var 2 år, hingst, sky og bakredd da jeg fikk han. Det var egentlig meningen at han skulle til slakt om vi ikke kjøpte han. Ingen som ville ha den fine lille gutten.

Det var meningen at vi skulle kasterere han, men det ene førte til det andre så nå er han 2. premiert, stilt som nr. 3 i kvalitet, bruksprøveresultat på 8,6, flere seiere i dressur, tatt sølv KM i troms, Bronse i NM for lyngshest og masse mer. Bare fem år gammel^^ Utrolig at jeg har fått en slik brukshest for bare 5 tusen kr.

Han brukes til det meste som f. eks. Dressur, sprang, dressurkjøring, presisjonskjøring, bittelitt trav, bittelitt galopp. Kan med tiden også bli en flott voltigehest^^ Nå skrev jeg meg litt bort fra emnet... Men, men...

PS: Ikke gjør som meg å kjøp unghest som førstegangshest, om du ikke har en erfaren foresatt som hjelper deg masse. Jeg har nemlig en mor som har hatt både hingst og unghest flere ganger.

http://www.piczo.com/EliasnesSofus Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 15/12/2007 :  18:34:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
Mamma og pappa kjøpte Rosa Lind i 2000, fordi de var hesteintr.! :O
Da var jeg 6-7 år, men da var det ikke jeg som jobbet med henne.
Når jeg var ca 8 år, fikk jeg lov til å dra på ridekurs med henne :) Og etter det er det jeg som har holdt på med henne.
Rosa var 12 år da vi kjøpte henne, og nå er hun 20 år, men like sprek!
Hun går rundt på gården her hjemme å vaser ^^

Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly Gå til toppen av siden

Inga+Bailey

» VIP

Skrevet - 18/12/2007 :  11:53:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde en 22 år gammel islandsvallak som første hest :) Skikkelig sær type, som jeg lærte utrolig masse av! Jeg hadde han i 2 år, og så omplasserte jeg han da jeg flyttet. Men han blir ALDRI glemt, og har en helt spesiell plass i hjertet mitt :)

Nå har jeg hest nr 2, ei lite frøken på 3 år :) Blanding mellom kaldblods og varmblods! Skal begynne med innridning nå, så får bruk for kunnskapene jeg lærte av min første hest!

BAILEY TRENGER HELFÒRVERT!! Se finnkode: 15931305 for mer informasjon. Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.64 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.