hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sikkerhetsvest som ikke beskytter magen!?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Sikkerhetsvest som ikke beskytter magen!?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 07/01/2005 :  14:40:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Er det bare jeg som ikke skjønner poenget med dette?
Var på Löwenborg i sted og prøvde en sikkerhetsvest, og den satt visstnok perfekt - "problemet" mitt er at den stoppet litt over det andre paret med ribbein, og for meg blir da vitsen litt borte? Sikkerhetsvesten vil jo da bare beskytte ryggen og ribbena - og tro meg, jeg vil heller ha et par knekte/bristede ribben enn en most lever igjen (har bristet 3 ribben og knekt 1, så jeg har erfaring med at det gjør vondt, ja ;-).
I min tankegang blir det der litt som å ri med hjelm, men å ikke lukke den.

Vesten jeg red med nå i julen gikk den over magen, men den eneste grunnen til at den passet meg var fordi de har sagd av den nederste delen på ryggen, slik at den er rett over på ryggen også (Dvs., den er alt for lang i ryggen).

Vanskelig dette, med å finne en passende vest :-s

eligj

Skrevet - 08/01/2005 :  02:04:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Disse vestene skal vel gå dekke ribbena foran, men normalt dekker de ikke så langt ned på magen. Forsåvidt riktig at et brekt ribben ikke er så farlig i seg selv, men det kan punktere lunger eller andre ting innenfor, og det kan være farlig. Hvis vesten du prøvde stoppet ovenfor ribbena, så passet den nok ikke. Men de dekker som sagt ikke hele magen. Nå er ikke jeg så god i anatomi, så jeg vet ikke helt hvilke organer som da fremdeles er utsatt. Men ligger ikke lever og milt slik til at hvis man dekker ned over alle ribben, så burde man være ganske godt beskytta?
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/01/2005 :  12:54:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg har ridd med vester før som har gått lengre ned enn den jeg prøvde i går gjorde. Var damen i butikken som sa den passet, hvilket jeg ikke er enig i.

Leveren ligger på undersiden av ribbena, det er riktig - men den ligger også nedenfor ribbene, omtrent til to håndsbredder nedenfor solar plexus. (Dvs. en håndsbredde nedenfor ribbena, sånn ca).
Vet at de ikke dekker hele magen, og jeg skjønner jo hvorfor - men jeg vil gjerne ha en vest som stopper ved navlen eller noe slikt :-)

Troor det var Eclipse jeg red med i ferien, men mulig den var for stor - men den dekket i allefall leveren :-)
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2005 :  13:26:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det kan høres ut som om du har prøvd en litt for liten vest Formosissima. Du er jo ganske spe, samtidig som du er endel høyere enn et barn liksom. Det er ganske vanlig at vestene da blir for korte. Nå skal ikke vestene dekke langt nede på magen, men litt ned skal de jo gå. Hvordan lå vesten bak forresten? Om vesten har riktig lengde bør den jo ligge godt også bak. Jeg synes det er lettest å se om vesten er lang nok ved å se bak. Vesten skal være så lang at den dekker langt ned, men samtidig skal den ikke butte i salen.

Angående Løwenborg så er det en bra butikk. Men erfaringsmessig betaler meg mer for utstyret enn det strengt tatt er nødvendig. Om det ikke er noe veldig spesielt du skal ha, som bare Løwenborg har, vil jeg anbefale deg å finne en annen butikk. Nå vil nok differansen mellom ulike varer variere, men selv fant jeg samme ridebukse på to ulike steder, hvor Løwenborg skulle ha 2000kr, og Lillestrøm Hest og Hund 1500kr. For min del er dette iallfall en betydelig stor forskjell.. Om differansen er like stor på alle varer vet jeg ikke, men sjekk dette opp. Ellers er jeg fornøyd med Løwenborg som butikk. De har personell med høy kompetanse, og et bredt utvalg. Men det er noe med prisene..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/01/2005 :  14:41:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Vesten lå fint bak, det som er problemet. Vesten var den eneste de hadde, og kostet ikke mer enn 1100 kr.
Problemet mitt er jo det du sier Spoff; jeg er veldig smal rundt brystet - men veldig lang i ryggen. Selv om jeg er betydelig mindre enn min kjæreste, så er jeg omtrent like lang som ham når jeg sitter. Er det bare Lillestrøm hest & hund som evt. spesialbestiller?

Så forresten et par thinsulatevotter på Løwenborg - akkurat maken til de som er hos horze. Hos horze koster de 70 kr, hos Løwenborg 179 ;-)
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2005 :  17:55:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vesten lå fint bak, det som er problemet. Vesten var den eneste de hadde, og kostet ikke mer enn 1100 kr.
Problemet mitt er jo det du sier Spoff; jeg er veldig smal rundt brystet - men veldig lang i ryggen. Selv om jeg er betydelig mindre enn min kjæreste, så er jeg omtrent like lang som ham når jeg sitter. Er det bare Lillestrøm hest & hund som evt. spesialbestiller?

Opprinnelig postet av Formosissima

Jeg tror de fleste butikker er behjelpelige med å bestille om de ikke har varen inne. Angående sikkerhetsvest vet jeg egentlig ikke med Lillestrøm, men de har vært behjelpelige med meg når det gjelder andre varer (har bl.a. kjøpt lærstøvlene mine der).

Når det gjelder sikkerhetsvest kjøpte jeg min på Øvrevoll. Jeg var nødt til å spesialbestille min fordi jeg skulle ha kort modell, og den hadde de ikke inne da jeg var der. De vestene de har på Øvrevoll er veldig fine (som sagt tidligere), og finnes i flere varianter både i lengde og bredde. Jeg tror også Zippa har tilsvarende opplegg med flere ulike lengder for hver størrelse liksom. Tror du får en best mulig vest på den måten, iallfall om du ikke er helt etter standarden. Jeg tror f.eks. du lett kan få for korte vester fordi du er så smal i forhold til rygglengden.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.