hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bitchy jenter i stallen...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Junior
 Juniorsnakk
 Bitchy jenter i stallen...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

elizz
» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2005 :  15:27:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseelizz  Svar med kopi av melding
I absolutt alle staller fins det en eller flere bitchie jenter. De er ganske irriterendes og tror ofte at de vet bedre enne andre. Hvorfor er noen slik? Har de et problem eller? I den stallen som ligger i nærheten hos meg, er det flere. Men det er spesielt en. Hun baksnakker andre. Desverre har hun fått seg egen hest. Hvordan skal dette gå? Hun datt nylig av hesten sin og nå er den "verdens styggeste hest!". Ikke nok med det. Før sa hun at alle hvite hester er stygge og så har hun fått en hvit hest.

En venninne av meg som også har hest kjenner henne. Hun fortalte meg en gang at denne bitchie jenta hadde fått ridd hesten hennes og sagt at hesten til venninna mi var kjempefin(Før hun hadde fått hest selv). Men når hun ikke får ri den, er den stygg. Hun skal også smiske med dattera til eieren av stallen. Det syns jeg er teit!!! Slike jenter burde vært forbudt!! Hva mener dere? Kjenner dere noen slike??

Elizz

Elisabet:)

Julie Anne

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2005 :  13:47:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJulie Anne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJulie Anne  Svar med kopi av melding
hei;)
jeg kjenner mange som er sånn...grunnen til det er jeg at (tror jeg da!)de er misunnelige på de som er gode med hester og at de vil liksom være som alle andre som er gode med hester,,,,,,de vil liksom være med i gjengen men får det liksom ikke til og da blir det til at det blir krnagling og sånne ting,,,,hun bruker den dumme måten for å tøffe seg,,,,,mange gjør det men sånn er de,,,dumt å si det men livet er sånn,,,,,prøv å bli venn med henne og lær henne smarte triks...kansje hun ikke sladrer så mye da....og sånn som du sa med at hun hadde sagt at hvite hester er stygge,,,,,det kan være at hun ikke helt liker hvite hester men at hun falt for den hesten,,,det r jo ikke utseendet som gjelder,,,,det er innsiden og hvordan man er,,,,
jåper at dette hjelper...

koz og klemz og vrinsk fra julie anne (horses girl)

Elsker deg, Felex ! (L) <33 Gå til toppen av siden

Julie Anne

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2005 :  13:48:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJulie Anne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJulie Anne  Svar med kopi av melding
hei;)
jeg kjenner mange som er sånn...grunnen til det er jeg at (tror jeg da!)de er misunnelige på de som er gode med hester og at de vil liksom være som alle andre som er gode med hester,,,,,,de vil liksom være med i gjengen men får det liksom ikke til og da blir det til at det blir krnagling og sånne ting,,,,hun bruker den dumme måten for å tøffe seg,,,,,mange gjør det men sånn er de,,,dumt å si det men livet er sånn,,,,,prøv å bli venn med henne og lær henne smarte triks...kansje hun ikke sladrer så mye da....og sånn som du sa med at hun hadde sagt at hvite hester er stygge,,,,,det kan være at hun ikke helt liker hvite hester men at hun falt for den hesten,,,det r jo ikke utseendet som gjelder,,,,det er innsiden og hvordan man er,,,,
jåper at dette hjelper...

koz og klemz og vrinsk fra julie anne (horses girl)

Julie Anne

» VIP

Norway

Skrevet - 26/01/2005 :  19:56:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJulie Anne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJulie Anne  Svar med kopi av melding
eehhhhh...hehe.....det kom to ganger...dataen klikket og jeg trodde at den ikke ble sendt,,
men det skal jo bare være en gang da....du trenger ikke lese det to ganger det står akkurat det samme...

koz og klemz og vrinsk fra julie anne(horses girl)

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 26/01/2005 :  20:19:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Du kan slette innlegg ved å trykke på den knappen med en søppelkasse til høyre over innlegget ditt :) Gå til toppen av siden

Maylene2

» VIP

Skrevet - 02/02/2005 :  18:09:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
[size=4][size=2][font=Lucida Console]Heia!

Der det er hest er det (nesten) alltid bråk. Har jeg erfart da ihvertfall. Bitchie jenter er det oxo en del av. SERLIG i store staller, som rideskolerJeg veit akuratt hvordan du har det! Det skal jo lissom være koselig å være i stallen, men det er noen jenter som er så bitchie at det er ikke koseligt å være der engangDere som føler det sånn: ikke bry dere, selv om dere gjør det. Neste gang noen sier eller gjør noe, så vær akuratt like bitchie tilbake! Det kan sette tankegangen deres i gang!
Jeg har erfart at det hjelper! så hvis dere bare gir tilbake alt dem gjør eller sier så vil du se at dem er ikke sååå tøffe lenger..de som er gode til å baksnakke er ikke alltid like god til å si sannheten rett opp i trynet på folk! Og en viktig ting til!! Spørr ALLTID om hun har sagt noe først! det er mange jenter som sier at den og den baksnakker deg, men så gjør dem ikke det alike vel. De sier det bare for å få dere til å bli uvenner fordi hun/han er sjalu!! husk det!

klem Maylene
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 03/02/2005 :  00:08:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Har lyst til å rett og slett kopiere et innlegg jeg skrev på hest.no om samme greia:

Husker godt da jeg hadde hesten min på en stall i Asker for ørt-og-fjorti år siden. Jeg var vant til å ha hesten oppstallet alene, stelle og trene den alene, ri turer alene osv. Derfor brydde det ikke meg at "bertene" på stallen flirte hånlig av min kaldblods, kom med slengbemerkninger og aldri spurte om jeg ville være med på tur. Men ei jente som hadde ponni på stallen led virkelig under denne "ukulturen". Husker da hun kom til meg, rød i fjeset, tårefylte øyne og med dirrende underleppe, og fortalte at hun ikke fikk være med dem å ri på tur fordi hun hadde så stygg ponni og stygg ridebukse at de ville bli flaue over å ri sammen med henne. Ærlig talt, hva er dette for oppførsel!? Jeg red selvfølgelig sammen med henne etter dette, og sa masse pene ting om ponnien hennes hver gang vi var sammen. Så en dag var ei av "bertene" på stallen jammen meg uten selskap å ri på tur med, og spurte OSS om hun kunne få ri sammen med oss. Jeg ga klar beskjed om at det kunne hun, selvfølgelig, siden vi ikke var like råtne som dem. Men at hun hadde værsågod å oppføre seg skikkelig og ikke slenge dritt som hun pleide. Hun ble helt rød og lei seg og bad om unnskyldning til jenta med ponnien. Så hun red sammen med oss. Men det var bare den dagen, da... For når "berte-gjengen" igjen var samlet på stallen, så hang hun med dem. Men de ekle kommentarene kom ikke fra henne lenger. Og hun lo ikke så ofte av andres stygge kommentarer heller.
Den "verste" av dem kom med en spydighet om stygg, billig ponni da vi skulle ut en dag, og jeg slengte kjapt i henne at det var vel bedre å ha en billig og lydig ponni man kunne kose seg med enn en dyr hest man ikke greide kontrollere engang. Jenta ble sprut rød, for det var en innertier som sang! Og jeg la til at det var merkelig hvordan de jentene ikke tålte å være ilag med henne uten å bli ekle og slemme, mens når HUN ikke var der, var de blide og koselige og trivelige å prate med. Så jeg sa hun burde tenke litt over hvordan hun oppførte seg mot andre mennesker. Pussig nok ble det mye mindre kvalme fra de jentene etterpå, og "lederen" virket unnvikende og nesten litt redd meg. Ponni-eieren fikk også slippe spydigheter, og ble etterhvert også bedt med på ridetur. Hun ble jo sjeleglad for det, og red med dem i stedet for med meg da. Helt greit for meg, som var vant til å ri alene uansett.

Jeg tror at slike jenter vil man finne i alle staller. Jenter som ikke greier å hevde seg på annen måte enn å rakke ned på andre for selv å virke mere vellykket. Egentlig er det synd på slike jenter. De kan umulig ha det særlig godt med seg selv.

Jeg oppfordrer ALLE hestejenter til å skru på hjernen FØR dere åpner munnen! Kanskje kan dere klare å stoppe en ekkel kommentar eller baksnakkingen før den kommer ut av munnen deres? Snu det hele rundt, og se på saken som om det var DEG det ble snakket om eller slengt kommentarer til. Kanskje det går an å si noe hyggelig i stedet? Et annet tips; det går an å be om unnskyldning om du har vært stygg mot noen. For let's face it; farge, merke og mønster på ridebuksa spiller da ingen rolle! Og kan man ikke kose seg sammen om den ene rir en hest på 1,70 og den andre en ponni på 1,34? Jenter kan være kjempeflinke til å si pene ting til andre mennesker, og det er en egenskap vi skal være stolte av og trene på hver dag.

Hilsen fra Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 03/02/2005 :  00:14:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Flott innlegg Line! ¤ rørt ¤
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 03/02/2005 :  10:57:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Helt enig med deg Line. Å være overlegen og frekk pga hva slags hest å utstyr man har er bare tull. Kjenner meg igjen med ri på tur situasjonen, da jeg flyttet til stallen her red jeg en spranghest på rundt 170cm og en av de yngre jentene (av den bortkjemte typen) på stallen som hadde ein liten ponni hadde ingen å ri med, så red med henne, jeg. Jeg rir ofte med en hullete og skitten treningbukse, hjemmestrikkete raggsokker og gjørmete stallsko på min hårete ponni, mens venninna mi rir med blanke ridestøvler, ridebuske og nyklipt spranghest; det har ingenting å si hvordan vi ser ut, vi har det jo gøy uansett.
Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 03/02/2005 :  13:43:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Kjempe bra innlegg cowgirlchris! Utrolig godt skrevet synes jeg :)
"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

Pernille-

Skrevet - 13/02/2005 :  18:20:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei =)

Ja sånne jenter har jeg også vært borti.

Her har du noen tips om hvorfor de er sånn :
1. De er missunlige på deg.
2. De vil bare gjøre deg klar over at vedkommende er mye bedre enn alle andre.

Det jeg gjør er og bare overse dem elelr bare si ifra at vedkommende ikke skal gjøre sånn ting og at det ikke blir noe koselig miljø!

Pernille -
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 18/03/2005 :  23:32:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg er helt enig med Cowgirlchris over her! :-) Slik oppførsel som det fortelles om her burde man kunne spart seg for! Ingen har rett til å tro at de er verdensmestere fordi de har en dyr sal eller lignende.

Bare husk en ting; vær hyggelig mot dem selv om de er bitcher mot deg. Er du bitch tilbake er du like ille som de selv. :P

Mvh Helle :-)

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 08/09/2005 :  07:54:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Cowgirlchris: Enig med deg! Flott innlegg! Det burde gått ann å gi honnør her..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Marisamuelsson

» VIP

Norway

Skrevet - 14/09/2005 :  14:39:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMarisamuelsson  Send %s1% en ICQ meldingMarisamuelsson  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarisamuelsson  Svar med kopi av melding
heei;O)

jeg har føl det samme med denn same jenta som minttu ikke liker;O/
hu er helt bitcy hu derre hu berre baksnakka meg at jeg drotila!!
hu er så dum jeg hadde ino på for akuratt dah!
menmen hu er dum;O) jeg hater hu sigrun ahzza!!!!!!!!!!!!!!
she are stupid;O)

Love is all you need<3

< mg src=C:\Documents and Settings\DESamuelsson\Mine dokumenter\Mine bilder\2007\Hytte_tur_12_01>

Gå til toppen av siden

Mie&Joy

» VIP

Skrevet - 30/05/2006 :  12:23:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMie&Joy  Svar med kopi av melding
Jeg har stått på rideskoler før, og når det er et såpass stort miljø der er det vel ikke alle som er like godt likt av alle, men selv syns jeg det var veldig trivelig=)
Nå står jeg vaffal på en liten koselig stall med 4-5 hester, og nestne ingen mennesker, og der er det kjempekoselig, og alle er veldig hyggelig med vherandre
Gå til toppen av siden

TahiaPiken

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  14:25:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTahiaPiken  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTahiaPiken  Svar med kopi av melding
Jeg tror det er veldig vankselig å unngå og bli baksnakket eller baksnakke folk. Jeg merket selv det i 14 års alderen at jeg var litt mer krass en hva jeg burde! og det kunne bli noen små krangler på hva som var rett og hva som var galt, sånn med "hvor ofte skal man ri hesten, hvordan skal man ri, hvos ofte skal man fore, hvem har rett til hva osv" men nå som jeg er blitt eldre er jeg så innmari lei av at alle er oppi hverandres business hele tiden, er det ingen som spør om hjelp eller ser ut som trenger det er det like greit og keep quiet! Jeg har selv blitt baksnakket av flere andre hestejenter jeg er vist både hestemishandler og jeg slår dem og bare løper på tur, og i begynnelsen ble jeg veldig såret for jeg er jo ikke sånn, syns det var dårlig gjort og følte jeg ble sett på fra topp til tå, var ikke sikker på hvordan jeg skulle være rundt andres hester! Nå har jeg funnet ut hvem som startet disse ryktene og jeg ble rimelig sinna. Etter denne episoden er jeg blitt så forsiktig med å si noe om andres ridning andres hester at folk lurer på om jeg i det hele tatt har en mening med andres ridning, men så lenge jeg ikke ser noe galt sier jeg ingen ting. Man må jo leve med hverandre og er det dårlig miljø mellom menneskene går jo dette utover hestene også. derfor prøver jeg alltid og være åpen si det jeg mener men på en pen måte, og snakke dritt kan man legge igjenn hjemme!
sooove ja takk Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.83 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.