hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Domene til rideklubb
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hjemmesider
 Domene til rideklubb
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Lucinda:

Norway

Skrevet - 04/03/2005 :  11:32:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Ville berre høyre andre sine meininger når det gjelder oppretting av domene for ein rideklubb.

Spørsmålet er ikkje om å opprette domene eller bruke gratis sider. Domene skal opprettast.

Men kva skal man velge?? .no .net .com .info osv.
Klubbane har jo mulighet for å ta eit .no domene, men har det noko betydning.

Er man meir "seriøs" om man tar eit .no domene enn eit anna??

Guro
» VIP

Skrevet - 04/03/2005 :  12:04:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg syns .no domener er fint jeg, fordi de ofte er det første jeg prøver meg på om jeg skal finne noe. Jeg vet ikke om jeg oppfatter det som mer eller mindre seriøst ettersom hva de har.
Men jeg tenker også at det stortsett er nordmenn som skal lese og som skal finne siden, så hvorfor ikke bruke .no ??

Godt svar
Neida..men jeg "heier" på .no domener sånn personlig, iallfall hvis man kan ha det.

Guro
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 04/03/2005 :  16:14:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Fordi en rideklubb har et organisasjonsnummer velger du helt klart .no-domene. Iallfall når klubben er norsk. Og så virker det mye mer seriøst..

Jeg river meg i håret av alle hestebutikker, rideskoler, rideklubber etc som måtte skaffe seg obskure varianter av .tk (spesielt det..), .net, .com osv. Jobben rundt å bestille er noe mindre. Du slipper å slå opp i papirene for å finne organisasjonsnummer.. Men så taper du igjen på at iallfall jeg oppfatter dem som useriøse. Man kan jo spørre seg om de i det hele tatt har et organisasjonsnummer, noe jeg egentlig tror de fleste av disse har! Ofte tror jeg dette skjer av uviten..

Du får hoste opp URL på klubben etterhvert! Nye hestesider er alltid morro

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 04/03/2005 :  16:15:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Det skal også nevnes at .no domener er dyrere enn de andre du nevner. Et .no domene koster 200,- og registrere og deretter 50,- kroner i året for å beholde domenet, pluss eventuelle utgifter registraren har (priser hentet fra Norid (du kan jo gjette url'en ;)). Et .com, .biz ol. domene koster §8,49 å registrere, og samme pris for å beholde neste år så vidt jeg vet. Iflg. dnbs valuttakalkulator er dette ca 50,-.
Du kan sjekke ut www.gkg.net for å se hvilke domener som er ledige når det gjelder .com, .biz osv.

Selv oppfatter jeg ikke folk som mindre seriøse om de har et .com domene. Heller ikke .net eller .org. Kommer det med .biz, .info eller .name vil jeg rynke litt på nesa kanskje. Har vel egentlig bare med vane å gjøre. Hva jeg er vant med å bruke. Jeg ville heller valgt ett av de tre første, enn de tre siste hvis jeg skulle valgt blant de. Selv har jeg valgt .com på et domene jeg (eller orkesteret jeg spiller i) eier.
.no er for meg det første jeg prøver hvis jeg skal prøve å finne en side. Det var slik jeg f.eks. fant hest.no, så sånnsett så kan det være greit. Men jeg syntes ikke det er mindre seriøst, nei.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 04/03/2005 :  16:46:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Fordi en rideklubb har et organisasjonsnummer velger du helt klart .no-domene. Iallfall når klubben er norsk. Og så virker det mye mer seriøst..
Opprinnelig postet av spoff

Nå skal det jo sies at hestemarked.NO faktisk også har hestemarked.COM, men jeg ser ikke på siden som mer useriøs for det ;-)
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 04/03/2005 :  17:58:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Eg er sjølv av den oppfatninga att .no domene er meir seriøst og trur derfor att eg vil anbefale klubben/beordre (det er vel eg som får alt ansvaret) til å velge .no.

Sjølv har eg .net domene, men eg kan heller ikkje få eit .no domene sjølv pga organisasjonsnummeret. Ellers hadde eg nok valgt eit .no domene sjølv.

Prisen ser eg ikkje noko på anngåande .no og f.eks .com og .net . Blir nok registrert hos domeneshop.no da det er der eg har domene sjølv og har god erfaring derfra. Trenger jo webhotell også. 2-300 kr meir for .no domene synest eg ikkje er noko big deal.

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 04/03/2005 :  18:03:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Prisen på .no er ubetydelig høyere enn de andre. .tk er gratis. De andre koster litt. Jeg pleier å bruke Domeneshop til domeneregistrering. Ser man på prislisten deres er det bare første år som er dyrere for .no. I US dollar opererer de riktignok med litt dyrere pris på .com/.biz enn hva Ragnhild E fant.

Angående Hestemarked som har i både pose og sekk, så er det vel fordi ingen andre skal kapre .com, slik at alle som skriver feil kommer feil sted.. .com ligger også på en annen server. Det er vanlig at litt større organisasjoner/bedrifter går for begge varianter, men for en organisasjon/bedrift som kun satser på det norske marked synes jeg det er mer enn nok med .no. Kanskje interessant.. "Hva er forskjellen på .com, .org, .net, .as, .no osv.?"

Og når vi først er inne på domenesnakk, og faktisk også er i et hesteforum. Denne er morsom:
http://www.etdomenenavnkanmaksimaltinneholdesekstitrebokstaversliksomdette.com/

Jeg har også kun .net. Fordi .com-varianten var opptatt av en "teit" bedrift, og fordi jeg ikke er min egen organisasjon eller firma. Iallfall ikke på nåværende tidspunkt..

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 04/03/2005 18:04:47 Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  01:13:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Ja, så har vi fått domene til rideklubben.

Vi endte med: http://www.gkrk.info

gkrk står for Gloppen Køyre-og Rideklubb

Vi valgte å bruke gkrk som er den vanlege forkortelsen brukt på klubben, og omtrent alt av gloppen-domener er opptatt.

Vi får ikkje tatt .no domene pga att klubben ikkje har organisasjonsnummer. Vi kan få det, men då blir det ein del ekstra regler anngående revisor osv som vi ikkje vil komme innuner endå. Vi er ikkje noko stor klubb. Hadde tenkt å ta .com eller .net domene, men sjølvsagt var både gkrk.com og gkrk.net opptatt. Derfor blei det altså .info

Sidene er nettopp oppretta så det er ikkje så veldig mykje å finne endå. Det er berre lagt ut nokre midlertidige sider endå. Meir kjem etterkvart, men berre ta ein titt. http://www.gkrk.info

Redigert av - Lucinda: den 15/03/2005 01:14:46 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.