hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - trenger host!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hjemmesider
 trenger host!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

miliam

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  10:51:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemiliam  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemiliam  Svar med kopi av melding
heihei
har innmari lyst til å lage meg blogg med php prøvde på sol, men da klikka hele internetten på grunn av noen innstillinger sol fikxa på
er det noen her ute i den store vide verden som kunne tenke seg å hoste meg?

http://archi.milady.biz

miliam

Norway

Skrevet - 28/03/2005 :  12:05:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemiliam  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemiliam  Svar med kopi av melding
plis? exempler p layouter, blends, vexels osv kan sendes på mail
http://archi.milady.biz Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 28/03/2005 :  20:24:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det er vanlig å betale for slike tjenester. Jeg har ingen blog, men en ganske vanlig personlig hjemmeside. Denne har jeg liggende på webhotell hos Domeneshop og de tilbyr tjenester som bl.a. php. Jeg synes det fungerer bra. Mine personlige sider har jeg kun hatt der i et års tid, men har hatt sidene til en av rideskolene jeg har utviklet sider for der siden 2000. Jeg er fornøyd med dem, og krever at alle jeg lager hjemmesider for skal ha webhotell der De er heller ikke så dyre.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

akj

Skrevet - 28/03/2005 :  22:39:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her er et annet OK og billig sted: http://www.hostean.no/ Gå til toppen av siden

miliam

Norway

Skrevet - 29/03/2005 :  18:50:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemiliam  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemiliam  Svar med kopi av melding
men hva skjer egentlig når man bestiller sånn webhotell?
på sol så ble det gjort om på internett-innstillingene og da ville ikke internetten på den brukeren virke sol ville ha det til at man skulle koble opp internetten med brukernavn og passord fra sol eller noe:S hvis det er slik med webhotell også så funker jo ikke det på pcn min...da klikkern jo bare en gang til :P

Redigert av - miliam den 29/03/2005 18:51:16 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2005 :  19:11:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Webhotell og internettleveranør er helt uavhengige av hverandre. Ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener, men om det er det du mener så er isåfall tilfelle.

Når du bestiller webhotell får du også et brukernavn og passord. Dette er uavhengig og mulig å bruke uavhengig av Sol, eller andre internettleverandører.

Vet ikke om jeg skjønte deg rett, rett meg isåfall. Antagelig kan jeg svare

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 29/03/2005 :  19:32:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Men SOL sluttet da med hjemmesidetjenester for et par år siden? Det vet jeg, fordi jeg selv hadde en veldig stor og innholdsrik hjemmeside som -BOOM- forsvant, og så kom alle mailene om at de hadde sluttet. Etter det har jeg aldri orket å lage en side igjen. Gå til toppen av siden

miliam

Norway

Skrevet - 29/03/2005 :  20:31:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemiliam  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemiliam  Svar med kopi av melding
ups! min feil:P jeg mente start
når man har "vanlig" internett så kommer det jo sånn koble til - ting for å koble opp til internett. det var det vi hadde før,men nå har vi adsl og hvis vi bruker den koble til - tingen da så vil den seff ikke koble til.
Det var det start fiksa på:P de bytta internett-brukernavn og passord. siden vi ikke hadde sånn internett, men adsl så ville jo ikke internetten koble seg til...selv om adsl var kobla til! veldig vrient å forklare!
så derfor er jeg litt skeptisk til å kjøpe webhotell...fordi det ikke kommer til å virke hvis det er sånn som på start...og da klikker internetten en gang til også må han stakkars datafyren komme hit en gang til også bli mamma gæern på meg også...jah! hehe :P
syns det hadde vært enklere med host jeg da:)
hadde vært morsomt å lage en side om hesten min :D

Redigert av - miliam den 29/03/2005 20:33:38 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2005 :  21:15:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Webhotell krever at du er på nett, og du kan godt være på nett med Start. Et webhotell er ingen nettleverandør. Et webhotell er en ekstern maskin du kan overføre filene dine til, som hoster hjemmesidene dine. Altså en ekstern maskin som er en webserver som står på døgnet rundt. De fleste har ikke webserver hjemme (internettleverandørene tilbyr sjelden det for vanlige privatpersoner).

akj

Skrevet - 29/03/2005 :  23:59:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det "vanlige" internettet du snakker om vil antakelig prøve å koblet seg til det modemet du hadde før du fikk ADSL. Den oppkoblingen skal du ikke lenger bruke nå som du har ADSL.

Hvis det "vanlige" internettet ikke var levert av samme leverandør som av ADSL er det helt normalt at man må bytte brukernavn og passord.
Hvis det også var Start som leverte det "vanlige" internett ditt, så kan det jo ha vært noen tekniske problemer her som gjorde at du fikk nytt.

Men uansett så er webhotell noe helt annet.
Det brukernavnet og passordet du får utlevert av leverandøren av webhotell brukes ikke til å logge seg på internett, men å koble seg opp til serveren som inneholder websidene dine. Du trenger jo tilgang til å laste opp, slette og redigere sidene dine.

Derfor er det - som spoff sier - helt uavhengig av hverandre.

Det er litt uklart om internettforbindelsen din nå virker som den skal, men gjør den ikke det så ville jeg få ordnet opp i det først.
Deretter ville jeg absolutt ikke være redd for å knytte meg til et webhotel.

Lykke til!
Gå til toppen av siden

Malfoy

Skrevet - 30/03/2005 :  04:50:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva man velger kommer jo litt an på hva man vil ha også, da.

Jeg vet det er ganske vanlig blandt engelsk språklige med egne domener (for private hjemmesider) å "hoste" (hva er et norsk ord for det, tro?) andre som f.eks. ikke har råd til å betale for et eget domene og webhotell, eller kanskje ikke føler de er klare for det...

Det er mange som først skaffer seg side på gratis server (f.eks. geocities.com), for så å gå derfra til å bli "hostet" av noen med eget domene, og deretter skaffe seg noe eget noe.
En fordel med å få noen til å "hoste" seg, er at man da ofte får tilgang på ting som man vanligvis ikke får på en gratis server. PHP, MySQL, osv. - Dermed også muligheten til å bruke et "blog script" som f.eks. Wordpress, Movable Type, og lignende (Så sant de er godkjent for bruk på den serveren. Vet mange har forbudt bl.a. Greymatter).

nusse**, hvis du fortsatt er interessert i å finne noen til å "hoste" deg, kan du sende meg en e-post (dracoholic@hotmail.com), så skal jeg se om jeg kanskje kan hjelpe
Gå til toppen av siden

miliam

Norway

Skrevet - 30/03/2005 :  21:39:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemiliam  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemiliam  Svar med kopi av melding
*wee takk* har sendt deg mail
takk for svar fra dere andre også

http://archi.milady.biz Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2005 :  23:32:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Litt utenfor tema, men Malfoy:
Sjekka på norsk språkråd sine sider (www.sprakrad.no) og de har jo som alltid noen gode ideer på fornorsking av ord. Her er deres forslag til diverse bøyningsformer av "hoste".

hoste (med eng. uttale) - leige ut / leie ut [plass til] programvare og bruk av programvare på datamaskiner over Internett, jf. web hotel
hosted (med eng. uttale) - utleigd/utleid
hosting (med eng. uttale) - utleige/utleie

Og bare for å ha det på det rene:
web hotel - vevhotell, vevlosji

Jeg må bare le litt. Det er så mye enklere å si "å leie ut programmvare på datamaskiner over Internett" enn "å hoste". Noen ganger har norsk språkråd noen geniale løsninger (som f.eks at vi skal si "motemolo" istedenfor "catwalk") =P
Ordene er hentet fra denne linken:
http://www.sprakrad.no/templates/Page.aspx?id=351
Vil anbefalle alle som trenger et lite trekk på smilebåndet om å ta en tur innom der og lese litt. Det er faktisk noen ganske morsomme forslag der :)

Vi smurfer alle rundt på verdensveven ;)
Gå til toppen av siden

Malfoy

Skrevet - 31/03/2005 :  00:07:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe...

Komplisert språk vi har, gitt!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.