hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva skal jeg se etter når jeg skal kjøpe hest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Hva skal jeg se etter når jeg skal kjøpe hest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 42

avur

Norway

Skrevet - 03/12/2003 :  09:34:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideavur  Svar med kopi av melding
Ja, såvidt... Jeg kjenner ei venninne av henne som hadde hest på samme stall som Tone i Rygge (bestevennen til Hotgir, faktisk). Går det bra med Hotgir nå? Gå til toppen av siden

3ne
» VIP

Skrevet - 05/12/2003 :  17:25:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann. Jeg bruker min kjempeherlige hest til koselige turer i skogen. Og det er jo bare så utrolig gøy når vi kan tølte forbi resten av følget. De humper og skumper, mens vi sitter strakt. Helt utrolig. Vi har langturer med overnatting, og dagsturer med nistepakke. Kjempekoselig. Ingen press med konkurranse eller lignende. Bare kos og vakker natur. Gå til toppen av siden

Shilamon

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2003 :  19:46:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideShilamon  Svar med kopi av melding
det meste... har ikke egen hest for øyeblikket, men forrige ponni var konkuransehest, turhest , la oss oppdage skoegn (altså ri på kryss og tvers rundt omkring i skogen utenfor stier) hest, dressurhest og spranghest... Startet ikke noen sprang eller dressur stevner med red da begge deler...

Det som er gjort er gjort og kan ikke gjøres noe med. Annet enn å gjøre det til lærdom. Gå til toppen av siden

Shilamon

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2003 :  12:54:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideShilamon  Svar med kopi av melding
halvparader, versader, bøy og tøy. Øvelser som får hesten til å løsne renkser takten på en passaktig hest, men vær veldig nøye med å gi ut på tøylen når hesten slipper, ellers blir hele hesten bare verrre. Tempovekslinger funker bra på noen hester, men her må man være veldig bestemt, og ha ridd en del tølt før.
10 mm og lange høver forran og 6mm og kortere høver bak hjelper ofte, men dette er belastende for hestebeina, så gi hesten fri fra slik skoing utenom sesongen, og la den helelr gå normalt skodd. Og husk at det er regler for hvor lange høvene må være. Lykke til !

Det som er gjort er gjort og kan ikke gjøres noe med. Annet enn å gjøre det til lærdom. Gå til toppen av siden

-Leiknir-

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2003 :  18:50:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Leiknir-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Leiknir-  Svar med kopi av melding
hei!
kjem litt ann på hestn kor høgt den hoppar. kan vere litt vankeleg på ein femgjengar, med mykje grisepass...
har hoppa 40cm med islandshest, men med trening kanskje litt meir....
Gå til toppen av siden

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2003 :  12:56:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
det kommer helt ann på hesten. Hesten min lobbi har hoppet 90 cm, om en annen jeg kjenner har hoppet 110 cm med hennes islandshest. På en annen side kjenner jeg en som har en islandshest, som bare hopper rundt 30cm, så det er ganske individuelt...

Klem

tihi Gå til toppen av siden

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2003 :  12:59:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
En del faktisk. Rir mye på tur da.. skal starte konkuranser med han. Trener litt dressur og sprang, men bare for morro skyld. Vi liker jo best koselige turer i skogen begge to...

Klem

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2003 :  13:06:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
Gustur=Storm, tordenvær
Krokur= Krok,hake
Mosa=name of a blue dun mare
dimma=darkness

Shilamon

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2003 :  14:47:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideShilamon  Svar med kopi av melding
Kommer helt ann på.. de fleste islendinger klarer 6o ganske greit, men stor forskjell på 4- og 5- gjengere. Du bør nok kjøpe en 4-gjenger, da de er flinkere til å hoppe.
Har hoppet trippelbar på 110 med islandshest, og en vennine av, meg har hoppe bane på 1.10 (stor islending) men en av de søte små islendingene på stallen har hoppet 1.20 u rytter og 1.10 m rytter...
Så er opp til den enkelte hesten, og rytteren.
Lykke til :)

Ellbell

Norway

Skrevet - 07/12/2003 :  23:07:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding
morn.
Min hest bare løper gjennom hinderne hun...utroli frustrerende altså.
Hvis du vil ha en spranghest er det muligens lurt å tenke på en annen rase...Islandshesten er lissom ikke alt opp for å hoppe, selv om noen hopper.
lykke til
Ellbell og thirladyret

Gi meg en vrengt polvott - any day! Gå til toppen av siden

hestepiå

Skrevet - 08/12/2003 :  18:47:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
islandshestene er ikke over priset. det er de andre hestene som er for billige.
En hest er tross alt et bruksdyr, og det ligger mange penger bak hver enkelt hest.
Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 11/12/2003 :  17:41:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
har du prøvd med god gammeldags grønnsåpe? bruker han mye dekken? er han allergisk mot gress eller noe sånt?

-sPikE-

* Life is a garden... Digg it!* L1a & Kjers10 Gå til toppen av siden

dede

» VIP

Skrevet - 11/12/2003 :  20:01:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidedede  Svar med kopi av melding
hAN BRUKER IKKE MYE DEKKEN .
oG GRØNNSEPE HAR JEG PRØVD,MEN TAKK FOR TIPSET
Gå til toppen av siden

3ne
» VIP

Skrevet - 11/12/2003 :  22:50:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal du kun bruke hesten til sprang? Jeg vil ikke anbefale det, fordi du ødelegger tølten og resten av de flotte egenskapene som en islandshest har. Bruk heller en annen hest til dette. Gå til toppen av siden

Victoria & Timon

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2003 :  18:16:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoria & Timon  Svar med kopi av melding
Kan noen også fortelle meg litt om gemytt osv?
=D Gå til toppen av siden
Side: av 42 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.52 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.