hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Har du hest????
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Junior
 Juniorsnakk
 Har du hest????
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

crissy_88

Innlegg: 13

Skrevet - 14/04/2003 :  16:59:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jg hadde håpet noen kan fortelle litt om hesten el. hestene sine hvis de har hest og er ofte her inne på dette forumet ;)
Skriv gjerne hvor den kommer fra og alder og hva den brukes til o.s.v.
Jg kan jo starte m mine hester.

Den første hesten av de jg har nå er en tinker hoppe m navn Melly Bell.
Hun er av typen Irsk tinker,sort og hvit og hun er 14 år.
Pr. i dag har hun et nydelig hoppe føll på litt over 1 uke ;) døds søt! (",)
Hun er ei hoppe som elsker og dra på tur, men oxo veldig fin bane hest, hun gjør altid sitt beste for rytter`n ;)
Hun hopper 1m. eneklt hinder og rundt 80cm. bane.
Jg rir mye på tur men henne og ca. 2-3 økter på banen ukentlig, (men ikke nå siden hun har føll...).
Hun har hatt 1 føll før d hun har nå oxo, d er en hingst med navn "Rollex2, dette føllet fikk hun i fjor vinter/vår.
Før jg kjøpte henne sto hun på en gård i Asker sammen m to nadre fjordinger og en tinker.
HUn ble født i England og kom til Norge i 1995.

Reisha(kaldt Rava..) er islandshoppa mi, hun er rød/brun og hvit og 5.gjenger.
Hun kom fra Island i 2000 og sto litt i Lommedalen i oslo før hun kom til mg.
Hun har nå et hoppeføll som er ca.1 uke gammel og er hvit og brun.
Rava hopper 60cm. bane og noe høyere enkelthinder, men jg hopepr ikek så mye m henne, nåe vi er på tur el. på banen trener vi som oftest gangartene hennnes, hun har lette og rene gangarter og regnes derfor som en "god" islandshest og er til en verdi av 80.000(!), men slapp av, jg kommer IKKE til og slege henne m d første ;)
Ei suuuper hoppe som jobber bra under ryttern bare hun har respekt for dg.
Hun liker og gå på banen, men rir jg to dager etter hverandre på banen blir hun fort lei andre dagen, så som regel 4-5 ganger på tur i uka og resten bane el. så får hun litt fri ;) men nå har hun jo føll og nyter dagene ute på beitet sammen m 3 andre hopper og føll :)

Siste hesten jg skal ta m er en haflinger hingst på 1 år.
De forrige eierne hans var litt opphengt i Ringenes Herre og kaldte ham opp ettter en av "figurene" i filem, Legolas.
Så Legolas heter ham, men bli kaldt Leo.
Han er en liten rakker men oxo veldig snill og grei, lett lettlært er han oxo, d er bra, for den andre hingsten på stallen (på¨3 år), han er ikke så rolig som Leo...
Ja, Leo kommer fra en gård i Maridalen i Oslo og kom til mg for ca.2 måneder sia, så kjenner ham ikke så veldig gost ennå...

Ja, dette var litt om noen av mine hester(driver rideskole, så nevner ikke alle detaljevis...)
På stalllen står oxo Faxa(islandshest),Fjalar(islandshest),
Trixie(irsk tinker), Vilja(fjording), Vinter Prinsen(fjording) og ett parr hester til av rasene tinker, islandshest, fjording og to ponnier.

Ja, nå håper jg d er noen som kan fortelle litt om hesten sin ;)
Samme hvilken rase! (",)

Christina

Redigert av mix1 den 14/05/2003 17:18:20

Trine+Fabella

» VIP

Norway
Innlegg: 454

Skrevet - 26/04/2003 :  15:06:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Hei !!!
Hesten min er en Brun Irsk vbl. ridehest hoppe Født 1994.
Hun heter Tågerups Molly! :)
Jeg fikk hun 5.1.03,og hun er bare verdens beste hest!
Hun kom da fra Danmark,men er født i irland.
I DK. var hun er av de beste sprang ponniene,startet t.o.m 1.30! Men hun har desverre vokst over målet,og er nå liten hest, 153 i mkh.
Jeg bruker hun mest til sprang (tur),og starter stevner rundt forbi!
Har enda ikke komt hjem tomhendt uten premie !!
Hun kan også dressur øvelser til LA!
Står oppstallet i verdens beste stall,stall Aaserød i Stavanger!
Gå til toppen av siden

Cherry & Mystery

Innlegg: 13

Skrevet - 26/04/2003 :  17:53:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jg har to hester for tiden men skal selge den ene...
Begynner m Mysse:
Mysse heter egentlig Midningt Mystery.
Hun ble født og oppvokst i Danmark, i 1992 kom hun til verden ;)
Hennes Morfar er selveste Gomel og oldefaren da Peleng... (!)
ÅÅÅÅ!!! jg glemte og si, hun er Russisk Araber.. men ikke helt... du kan si hun er 85-90% Russisk Araber og resten fullblods.. uheldigvis..
Hun sto i England ett parr år, da strtet hun stevner 1.20-1.30 sprang og opp til MB dressur.
I 2000 flyttet hun til Norge.
Her konkurerte hun ikke så mye, litt LA dressur bare, for våren 2001 fikk hun et nydelig lite føll ;) Mystic Miracle het dette følle;)
i 2002 begynte hun å konkurere litt igjen, og fikk noen gode plasseringer i LB og LA derssur, samt noen bra i 1.20 sprang.
I Februar/Mars (2003) ble hun min ;)
Vi starter nå litt LB og LA dressur, men bare på stallene i nærheten.. og har startet kun 90cm. og 1.10 sprang, men har hoppet 1.35 på trening (",)
Men nå skal Mysse selges.. for jg har ikke tid til to konkuranse hester...

Cherry:
Cherry heter egentlig Churchill Girl, og er en Oldenburger hoppe på 1.73!!!
Hun ble født i Danmark 1995 og sto der til sommern/høsten 2002.
De nye ierne her i Norge kom ikke helt overens m henne, og siden jg hadde hatt oldenburger i flere år(den var nå død...) så var interessen fra min side STOR =)
Men d var hvis flere som ville ha henne, og til slutt måtte vi(jeg) bla opp 85.000 for henne, men d var verdt d ;) i følge de forrige eierne er hun nå til en verdi av hvertfall 150
Gå til toppen av siden

colombus

Norway
Innlegg: 277

Skrevet - 27/04/2003 :  17:48:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Har ikke hest, ønsker meg, men har en fôrhest.
Tror jeg har skrevet om han ganske mange andre steder her på Mix, f.eks på emnet om Nordlandshester/Lynghest på "Alt om hest".

Hvor mye skal du ha for Mysse, "Cherry & Mystery".. Vet om en som leter etter en sånn hest...


Hesten er en gave. Ta vare på den.
Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway
Innlegg: 376

Skrevet - 28/04/2003 :  19:53:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
ej e systra til ho so skrive so en galning her... ej tenkte ej konne fortelle om MIN hest Hiiler.... an e ein Tori ( en estlands hesterase) + hannoveraner på 5 år... an e rød kjempe nydelig etter min mening... an har dej tøffaste ørene en hest kan ha... hehe! ej bruke an til sprang, dressur, stevne, treninga og d e jente so kjeme å he ridetima på an. kjempe kjekke hest... ej he bare hat an i litt over eit halt år men he lært kjempe masse nytt om d å ha ong hest. he hatt ong hest før... d ee kjempe spennande... d va då litt om min hest me alle kalle navna, hehe, an blir kalt; hiilar, hilla, hitler, bromle mann, hylaren, lisje gute ( men e 165 cm i mkh) KJÆRT BARN HAR MANGE NAVN!!!!!!!!!!!! Gå til toppen av siden

Cherry & Mystery

Innlegg: 13

Skrevet - 29/04/2003 :  19:28:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Colombus!
Hei!
Mysse er satt bort på helfor.. eller snart er hun satt bort på helfor..
Orker bare ikke selge henne...

Ja, ja...
så hun skal ikke selges..

Cherry
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.