hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hvem er best??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 hvem er best??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

gresias

» VIP

Norway

Skrevet - 10/06/2005 :  21:42:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressegresias  Svar med kopi av melding
hvem er best av rideleirene??
har noen erfaringer??

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 10/06/2005 :  23:36:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det kommer veldig ann på hvem som ser det. Hva du liker å gjøre på en rideleir. Hva du forventer å lære. Hva du forventer av fasiliteter. Hva slags nivå du er på.

Norges Rytterforbund har satt opp en liste over hva de mener en autorisert rideleir bør ha. Dvs at en autorisert rideleir gir seg en viss garanti på standarden. Det betyr ikke at du nødvendigvis vil finne enhver autorisert rideleir som en som passer for deg, og det finnes mange ikke autoriserte rideleirer du antagelig også vil like.

Les mer i disse artiklene:

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 10/06/2005 23:36:55 Gå til toppen av siden

gresias

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2005 :  09:40:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressegresias  Svar med kopi av melding
jeg vil gjerne drive med sprang!!har ridd i litt over 1 år!! Gå til toppen av siden

i n a

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2005 :  16:48:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidei n a  Svar med kopi av melding
De fleste rideleirer er vel ganske fulle nå. Men jeg vet at det fortsatt er ledige plasser på Lefdals Rideskole (www.lefdals-rideskole.no). Her får man ri sprang også! Gå til toppen av siden

*+*Queen Quattro 46*+*

» VIP

Skrevet - 13/06/2005 :  20:18:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heizann....

De aller fleste rideleirene er sikkert fulle nå, men i på kragerø ridesenter er det bare fult i uke 26 27 28 og 29 (kanskje 30 oxo)... Der er det sparng ridening.. Det er kjempebra der.. hehe..
Gå til toppen av siden

efremmin

» VIP

Skrevet - 15/06/2005 :  16:58:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg har vært på 2 rideleirer i hele mitt liv og den første jeg var på var lefdal!....
Jeg annbefaler på det sterkeste å IKKE velge lefdal.... Grunnen?
Den ene gangen jeg var der var det så extremt mange der at vi måtte dele ridebanene i to og hadde bare en liten flekk å ri på. Jeg og venninna mi meldte oss også på hesterideleiren, men da vi kom dit var vi plutselig på ponnyrideleiren, og jeg som ikke er så veeeldig gla i ponnier spurte om å bytte etter en extremt dålig ridetime, men da sa de bare at det ikke var plass på noen av hestekursene. Jeg var da så heldig at jeg hadde en kjempe grei ridelærer som skaffet meg en hest, men jeg måtte fortsatt ri på ponny kurset med masse småunger....

i perioden vi var der var det stekende sol og en dag vi skulle gå til stallen for å ri ,tok anders lefdal (som gikk rundt og var sur og skummel hele oppholdet) oss med ned til hans private ridebane og fikk oss til å rydde hele ridebanen for småstein ol. For at vi skulle jobbe bra sa han til oss at den som ryddet best skulle få en premie. Alle var så slitene og varme etter å ha gått opp og ned ridebanen flere ganger i stekene sol og rideklær at ingen orket å prøve å få premien, men det var kanskje like bra, for den premien så vi aldri noe mer til! vi dro også på tur en gang, men det var en skrittetur som varte i 45 min fordi vi måtte stoppe å vente på de minste siden heeeele rideleiren var med....

Håper du finner ut av det... Jeg vil derimot anbefale skauen, men his du vil ri mye sprang er ikke det så passende, men det er veeeldig bra der og jeg lærte masse dressur, noe som har gjort meg til en mye bedre sprangrytter....
LYKKE TIL!... god sommer!:p
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/06/2005 :  17:34:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg har også vært på Lefdals; fine hester og noen bra instruktører. Alt for mange folk, litt for "hypet" og jeg liker ikke å måtte stelle hester for privatryttere som skal på time med hesten jeg rir på rideleiren.. Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 15/06/2005 :  21:02:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmm, har bare vært på skogshorn rideleir jeg da, og jobbet der en uke i fjor. Men det er en utrolig bra rideleir synes jeg... Det er to ridebaner der og man har en økt på tur og en på bane om dagen... Husker ikke helt åssen det var med sprangridning, men det var hvertfall sprang der. Og nest siste dagen så er det sprangkonkurranse hvor alle er med =) Kjempekoselig, også filmer dem slik at man ser på det på kvelden...
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 15/06/2005 :  21:42:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
har vært på stall-k, og bortsett fra noen litt småfrekke besserwissere og litt vel høy temperatur kan jeg ikke klage...man får nesten velge hvilke hest man vil ha, og man rir to ganger til dagen, en økt med sprang og en økt med dressur...tungt, vertfall hvis det er varmt, men jeg lærte en god del... Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 15/06/2005 :  21:44:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
og så ble vi ikke rene før vi kom hjem...støv og skitt var umulig å få vekk, særlig med tanke på at det var fellesdusjer der...men for all del, en kjekk tur, og vi ble t.o.m fotografert av de der ridehesten-folka som kjørte rundt i norge...det var moro...=) kjekk sprangkonkurranse siste dagen, striglekonkurranse(som jeg vant, hehe)...vi fikk prøve litt voltige, terrengritt osv, kjempemoro... Gå til toppen av siden

m@thilde

Skrevet - 12/07/2005 :  16:58:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidem@thilde  Svar med kopi av melding
velg ekeberg.......mange gode hester(små og store)andre gårdsdyr,og mange pauser....de er delt inn i 2 grupper,og to og to steller samme hest.gruppene er for de som HAR ridd før,og de som IKKE har ridd før.det er ikke så mange folk der.du drar hjem omm kvelden,og det er kjempe mange muliheter for å bli kjent med folk.hvis du tar med deg en veninne som ikke har ridd før er det smatr å ta den samme hesten...da kan dere stelle den sammen!!da burde dere ta carmen..hun er en snill skoleponni.det er god natur der,og mange fine dyr
de driver med sprang også!!hisen megp.s. håper du velger den........

Isamonni! My little Baby :'(
ww.rexin.piczo.com
Gå til toppen av siden

m@thilde

Skrevet - 13/07/2005 :  10:32:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidem@thilde  Svar med kopi av melding
ikke velg drøbakk rideleir......det er int der,men:hetsene er sure og grinete.folka er altfor strenge,og når det er sprang er det ET hinder..jeg red en hest som het:freesbee....jeg kunne ikke børste han selv engang.det var det kjedligste jeg noen gang hadde vært med på,IKKE dra dit............den beste hesten er tufel...tror jeg.............jeg anbelfaler den ikke
Isamonni! My little Baby :'(
ww.rexin.piczo.com
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/07/2005 :  11:59:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
For de som er ute etter en rolig rideleir med ikke alt for høyt nivå, men koslige turer og dyktige folk vil jeg anbefale Sulseter Rideleir. Denne er oppe på fjellet, og det er utrolig fint der. Hestene er kanskje ikke de dyktigste, men de er støe og gode hester - og jeg tror at alle som er der har det veldig fint. Men, som sagt, de har ikke det høyeste nivået på undervisningen :-) Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 13/07/2005 :  11:59:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Har vært på Solheim jeg, og synes denj er ganske bra, d som var dumt var at d var en ridetime om dagen og du måtte delehesten din m 1 ellr 2 andre personer.. (var 3 grupper) ellers så er det en kjempebra rideleir hvor du får ri sprang og alle hesten er kjempesnille og greie.. Alle menneskene er også veldig hyggelige og flinke..

www.solheim.no

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.