hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - VÆRSTE OPPLEVELSE MED HEST
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Junior
 Juniorsnakk
 VÆRSTE OPPLEVELSE MED HEST
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Julie Anne

» VIP

Norway

Skrevet - 22/10/2005 :  10:15:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJulie Anne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJulie Anne  Svar med kopi av melding
heija
jeg lurer på hva som deres VÆRSTE OPPLEVELSE MED HEST!?!
foreløpig har det ikke skjedd noe veeldig galt..det eneste var vel en gang jeg ridde på en fjording de hadde på laland ridesenter som heter Marlinius.men han har de ikke lenger.
jeg skulle ri han da jeg var fireår..for aller første gang jeg ridde..og hun som eier ridesenteret sa vi ikke måtte bruke pisk.men så kom det 3jenter som skulle "hjelpe" meg..
så sa de at han ikke gjorde noe når vi pisket han,,og han var så lat så de pisket han hardt på rumpa
så han bukket ca 90grader..(huff)
så jeg datt neeeesten av men jeg datt over halsen på han.
det var vel det verste så etter det torde jeg ikke trave mer den dagen.

ellers har jeg falt av hester ca4 ganger...men det var egentlig bare "FUN"

så nå gleder jeg meg til å høre deres historie

MVH Julie Anne

Elsker deg, Felex ! (L) <33

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 23/10/2005 :  03:22:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Tja,kan vel fortelle min verste opplevelse i samme slengen når jeg var her...
Jeg og ei venninne var ute på en fredelig skrittetur barbakk på gangveien langs en ganske så traffikert vei.Det var med hesten jeg hadde før,en helt kuli og rolig islending som aldri var redd noe...Men plutselig stokk han da helt uten forvarsel hoppa han til siden så jeg datt jo av men holdt tak i tøylene for kunne ikke slippe han der med så mye biler.Så det endte jo med at han sprang baklengs tvers over veien med meg på slep langs asfalten der,var ikke så mye igjen av ridebuksa og ridestøvlene mine etter det kan du si...Ble ganske mørbanka hele meg.Men det viktigste var jo at det gikk bra med hesten og heldigvis klarte alle bilene å stoppe ellers kunne det godt veldig galt,klarer ikke tenke på hva som kunne skjedd as...Så må bare takke gud for at det gikk bra,nesten som et under det med så masse biler og 80sone.
Så har lært at jeg ikke skal være uoppmerksom særlig når jeg rir barbakk uanz hvor rolig hesten er...
Jepp,thats it

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 23/10/2005 :  15:45:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Min værste opplevelse var da jeg og frigge skulle på kjøre turen vår. Jeg hadde med meg 3 søskenbarn som syntest det var stas å sitte på hest og vogn. men da vi kom forbi huset til en fyr, kom hunden hans (en liten storkjefta dritt) løpende bort til frigge og bjeffet som en gal. frigge brydde seg ikke stort bare snuste på han. Da ble hunden helt gal å hoppet opp å bet Frigge. Frigge ble redd og sparket med bakbena, da hoppet den dritt hunden opp å bet frigge i magen. Ene søskenbarne mitt (6 år) ble så redd at hun prøvde å komme ut av vogna,men da stilete hunden seg foran henne å trugde med å bite henne. jeg ropte til eieren men ingen var å høre. det var ikke første gangen denne hunden hadde skapt problem, en gang før bet den en hest jeg hadde på for. Den ble så redd at den steilet opp, å jeg falt av. Første jeg gjore når jeg kom hjem var å ringe til politiet å annmeldte han. neste gangen den hunden er løs blir den avlivet. Jeg var så sinna at det kokte. Ringte eieren etterpå å sa at han va annmeldt å at den bikkja skulle være i bånd fra nå av. Den kunne jo ha skadet ungene også.
Gå til toppen av siden

Julie Anne

» VIP

Norway

Skrevet - 04/11/2005 :  07:32:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJulie Anne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJulie Anne  Svar med kopi av melding
Ingen fler som har hatt en dårlig opplevelse med hest?
Elsker deg, Felex ! (L) <33 Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 05/11/2005 :  15:06:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Jo, jeg opplevde en ting en gang:

Jeg og venninna mi var på trening på Lø i steinkjer.
Først hadde vi dressurtime (det var to timer ridning den dagen), og det gikk kjempefint. Litt utpå dagen skulle vi trene sprang, noe jeg elsker, jeg fikk en livlig ponni, Match, og energien og iveren over å hoppe vekslet mellom meg og hesten, og jo mer hindrene ble hevet desto ivrigere ble vi. Nå snakker vi om hindre som var ca. 90 cm høye.
Jeg skulle hoppe en rekk før jeg skulle ta to galoppsteg og hoppe en okser.
Men så kom vi feil på rekken og han nølte før han tok et kjempesprang (ca. meterhøyt) opp i luften og over hinderet. Da vi landet var jeg i ubalanse og falt av, men foten min hang fast i stigbøylen og rett forut var det den digre okseren! Heldighvis så stoppet han før vi nådde okseren. Hvis ikke hadde jeg vært ganske så møst.. Da jeg falt slo heg hodet i hinderet før jeg deiset i bakken. Da slo jeg mest istykker hjelmen min, ødela jakken og fikk ei lita hjernerystelse. Men jeg satte meg opp igjen (jeg visste ikke at jeg hadde hjernerystelse før etterpå) så da skulle jeg hoppe igjen... hoppet disse hindrene og det gikk fint... Men så skulle jeg hoppe først en rekk så skulle hesten ta et steg ig så var det en rekk igen... Og hvem tror du falt av igjen? joda... meg... Vi hoppet det første hindere slik at vi landet skjeft og hesten refruserte rett før... Det var like før jeg fløy rett inn i hinderstøten... Da endte det med at jeg ødela ridebuksa mi (som farmor har betalt 1200 kr for )
og så strakk jeg evt. et leggbång i kneet... Jeg måtte samle ganske mye mot for å klare å hoppe det en gang til... Men da gik det supert! Fløy over i perfekt balanse!
Jeg var ganske så mørbanka og flau da jeg dro hjem den dagen.
Men jeg ble iallefall en ny hjelm og ridebukse rikere...

Gla jeg fant deg Daytona!!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Julie Anne

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  19:13:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJulie Anne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJulie Anne  Svar med kopi av melding
huff da...
håper det går bra nå!?!?!

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  16:49:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Det verste som har hendt meg var da jeg lå og holdt rundt hoppa mi da hun ble avlivet. Den følelsen glemmer jeg aldri.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Julie Anne

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  19:33:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJulie Anne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJulie Anne  Svar med kopi av melding
huff ;( ;( ;( ;(
for noe fæælt
ble ganske lei meg nå ;( ;( ;(
men hvorfor ble hun avlivet??

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  21:23:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Huff ja,vet åssen det er...
Satt nemlig hele tiden sammen med min hest mens han sovnet inn.
Og han lå inni boksen sin til dagen etter...så jeg satt hos ham hele kvelden når han var død.
Hører sikkert litt ekkelt ut for noen,men jeg klarte bare ikke forlate ham.
Tanken på å aldri få se han igjen klarte jeg ikke forestille meg.
Eneste jeg ikke klarte å se på da var når han ble obdusert og gravlagt.
Har ham gravlagt rett utforbi huset,kunne aldri klart å sendt ham vekk for nå vet jeg lissom hvor han er...

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 08/11/2005 :  00:00:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
huff... skjønner dere godt... jeg fikk ikke være der når min gamle hest ble avlivet... fikk ikke beskjed før etter han var kjørt bort... (hele historien står på vipen min...)

værste opplevelse... hmmm... det må enten være når jeg og gammelhesten skulle hoppe en trippelbar på 115 på trening, hadde hoppet noen ganger, men plutselig gikk det galt, han fikk en fot over den ene bommen, den andre under det endte i en salto for oss begge, og da mener jeg SALTO!!

en annen gang tryna vi på tur, jeg husker det ikke bare fått det gjennfortalt av venninna mi som var med... jeg fikk svimte av, (husket ikke hvilken dag det var engang) mamma ble hysterisk og jeg ble kjørt til sykehuset hvor det ble kostatert kraftig hjernerystelse og brudd på kragebeinet...

og en gang i mine tidlige ridekarriere ble jeg sparket av en traver og knakk 1-2 ribben... det var vodt det!! fyttirakker`n!! det var et sant h******!! da var det laaaang pause fra ridningen...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 08/11/2005 :  00:20:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Værste? full gallopp på en kaldblods, som trudde den skulle starte autostart mitt oppe i en bratt bakke. Salen skled rundt å jeg måtte hoppe opp i en snøfond. Mitt på svarte vintern, det var glatt, småsørpte å is!

Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 08/11/2005 :  21:47:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Huff... Må ha vært forferdelig å måtte avlive hesten sin...
Men har hørt at det ikke er lov å begrave hesten sin. Men må sendes til slakting eller limfabrikken for ikke å forutense jorda eller noe sånt...
SYKT iallefall...

Joà går bra med meg nå...

Klem

Glad jeg fant dag Daytona!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 08/11/2005 :  22:16:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Ja,jeg har hørt at det egentlig ikke er lov å begrave hester eller andre dyr...
Men vi har 2 hester begravet her hjemme nå,og dyrlegen sa ikke noe til at vi skulle gravlegge dem...Har hørt at di kan nekte deg det siden det ikke er lov...Men heldigvis fikk vi gjort det.

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 09/11/2005 :  14:34:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Hadde ikke kontroll over en hest og skulle bare skritte opp en bakke, men det hadde ikke hesten tenkt. Full galopp. Ina uten stigbøyler. endte med at jeg måte hive meg ut i snøen. Auu.. hard snø å greier.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 09/11/2005 :  19:53:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Men har hørt at det ikke er lov å begrave hesten sin. Men må sendes til slakting eller limfabrikken for ikke å forutense jorda eller noe sånt...
SYKT iallefall...

Reglene er slik at man ikke egentlig har lov å begrave hester, de må kremeres. Grunnen til dette er smittefaren ved å begrave hestenen, så de er strengere jo nærmere byene du kommer.
Å kremere hesten koster nok litt, og du får den tilbake i en fin urne. Så kan du enten begrave urna eller spre asken et sted.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  13:45:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Verste opplevelse med hest må ha vært den natta Askeladden ble påkjørt (dette var en norlandshest rideklubben hadde på prøve, jeg hadde ansvar for kjøretrening med den). Og en natt ble jeg oppringt av en nabo som hadde sett hester på hovedveien, jeg kjørte til stallen, men kunne ikke se noen hester (var mye tåke den natta), gikk inn i stallen og hentet en bøtte kraftfor, men i det jeg var på tur ut hørte jeg et smell og en hest som skrek, de to andre hestene kom i full gallopp til stallen, og jeg skjønte fort at det var Askeladden som var truffet, jeg løp bort til veien, da hadde han kommet seg på bena, men jeg såg at han var hardt skadet, tilkalte dyrlege (og politi, ingen skader hos de som kjørte bilen, foruten bilen som var et totalvrak). Dyrlegen brukte resten av natta på å sy han sammen, hun kunne ikke finne ut om han hadde indre skader (det utstyret hadde kun en annen dyrlege, som ikke ville komme før dagen etter (nok et eksempel på dårlig veterinærdekning i Norge)), men hesten såg forholdsvis pigg ut (med tanke på at hadde verre skader enn Pilgrim i hestehviskeren). Da dyrlegen var ferdig dro vi hjem i en liten time, før den andre dyrlegen skulle komme, men da vi kom tilbake var desverre lille Askeladden død, han hadde nok fått store indre skader. Ser i ettertid at han burde blitt avlivet med en gang, men den avgjørelsen klarte ikke jeg ta (og vi fikk ikke tak i eierne, dyrlegen mente også at han hadde en sjanse til å klare seg). Det verste av alt er at hestene muligens var blitt sluppet ut av beite, vi såg hvor de hadde kommet seg ut, og å åpne gjerdet på den måten kunne ikke en hest ha gjort selv...
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.