hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Forferdelig stram lukt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Forferdelig stram lukt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 12/11/2005 :  19:39:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette innlegget, så da ble det her.

Saken er den, at urinen til hoppa mi lukter utrolig stramt! Det er rett og slett som salmiakk, og øya begynner å svi når jeg skal møkke det ut av boksen. Jeg aner ikke hvorfor det er sånn, eller hva jeg kan gjøre med det . (Hvis det i det hele tatt er noe å få gjort med det?)
Har tenkt på at det kan være at hun drikker lite, da pleier jo lukta å bli sterkere, likt som hos mennesker. Men samtidig har jeg vondt for å tro det, for hun drikker opp ei 20 liters bøtte om natta, pluss ca 20 liter ute.

Noen som har samme problem, eller tips å komme med? Er takknemlig for alle svar, ser jo litt trist ut at jeg står i boksen og gråter hver gang jeg møkker ut Hehe..

Wenche & Amber

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 12/11/2005 :  20:05:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
På høsten er det vanlig at valakker får problemer med nyrene, har ikke hørt om hopper som har problemet, ( har det nå da :P) Symptomer: salmiakk lukt av tisset og som du sier det er svært skarpt og man får tåtere i øyenene
løsningen er kjerringrokk som fåes på apoteket, og kryss, nyreområdet må holdes varmt. 8 kan også bruke akupunktur) Lykke til :)

Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 12/11/2005 :  22:41:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Okei :) Hvor mye skal jeg gi av denne kjerringrokken da? Skal det blandes med kraftforet? Eller hva? :)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 15/11/2005 :  22:28:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Hei! hør med de på apoteket, det blandes med vann, men vet ikke om du har det i drikkevannet eller i foret.. Men de på apoteket kan sikkert svare på det.

Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 15/11/2005 :  22:29:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Hei.. annet tips her også.. Men dete går på at det ikke skal lukte så ille i boksen da.. Men iallefall.. Rydd boksen HELT reint for innhold, så lar du den stå å tørke noen tilmer om mulig.. Så får du tak i en sekk med kalk, og legger dette ut over hele boksen.. et par millimeters lag.. Og så legger du flis eller hva du ellers bruker over.. :)
Gå til toppen av siden

Bentemor

Skrevet - 16/11/2005 :  08:50:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Husker ikke helt, men på et av fòringskursene jeg har vært på sa de at stram lukt fra urin kunne komme av at de fikk for mye av et spesiellt vitamin. Husker desverre ikke hva det var, så dette var kanskje ikke så mye til hjelp. Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 16/11/2005 :  10:36:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Hei.

Gir du Biotin?? Slutt i såfall med det og lukta vill forsvinne. Ga dette til kaldblodsen min en gang for det skulle være så fint for høvene, funka ikke på han da.....men uansett, når de har fått i seg nok Biotin kommer det bare ut i urinen og det stinker noe alldeles 'UFF!!! slutter du med det vil det rette seg opp innen en uke.

Du kan så ikke gi Biotin igjen på 1 år for de vil igjen bare tisse det ut. Hester trenger ca 1-2 år etter en slik "kur" før de evnt. trenger mer Biotin. Mener du at hun trenger noe spes. tilleggs vitaminer og slikt, se etter noe som da ikke inneholder Biotin, eller prøv med urter fra hilton herbs. De funker supert!! Snakker av erfaring.

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 16/11/2005 :  13:38:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Hun får ikke biotin nei, men hun får multitilskudd fra felleskjøpet, da hun kun får 1 1/2 liter med komplett daglig. Har da blirr fortalt av foringsekspert fra Champion at hun bør få multivitaminer i tillegg. Men syns det ville vært rart dersom hun ikke hadde reagert på dette før, for multitilskuddet har hun fått i 6 mnd nå. Men skal dra på apoteket i dag og kjøpe kjerringrokk for å se om det fungerer. Vil virkelig prøve alt for å få bort den stramme lukta, er jo helt forferdelig! Det er også det samme hos en av vallakkene på stallen, så vi får se hvordan det går :) Takk for alle svar, bare å komme med flere tips, så jeg har litt å gå på;)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.