hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor mye refleks ..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Hvor mye refleks ..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Hege+Blesi

Skrevet - 27/10/2006 :  12:35:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker nok lite reflekser i forhold til det dere andre gjør.

Jeg bruker reflekser på alle 4 bena til hesten og refleksvest. Av og til bruker jeg hodelykt også, men siden jeg ikke er så fornøyd med den, er den lite i bruk.

Rir stort sett bare på opplyste veier, men litt refleks har jeg alltid på.

Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 28/10/2006 :  02:21:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er viktig å ha reflekser i forskjellige høyder - og bredder - når man er ute og rir. Nevner dette, da jeg både kjører bil og er ute med hest.

Derfor: Minst to beinreflekser - på VENSTRE for- og bak-bein (da man skal ri på høyre side av veien), men helst på alle 4 bein, selvfølgelig. (Det har seg nemlig slik at det er "et eller annet som spiser beinreflekser", så de 4 jeg hadde, nå er blitt til 2... - må kjøpe noen nye.)
Så må rytter ha refleksvest og helst refleksbånd på hjelmen, så en sjåfør kan se hvor høy rytteren er.
Nyttig å ha reflekser på stigbøylene, eller på rytters legg (for å se hvor bred ekvipasjen er). Det er forskjell på bredden på en tungdøl og en araber.

Dette er det mest nødvendige - sett fra en bilførers side, men så kan man bare "pøse på":
Refleksdekken, refleks på nese- og/eller panne-reim, refleksbandolær på hesten, halerefleks, refleks bak på salen, hodelykt, lykter på stigbøylene, med rødt lys bakover og hvitt lys forover, refleks på rytterens armer +++

MEN, så må jeg igjen advare mot noe jeg opplevde som sjåfør: To hester med fullt utstyr - OG hest nr. 3 som IKKE hadde reflekser!!!

Da vil jeg anbefale at dere som rir med reflekser låner bort en refleks eller to til den som ikke har.
F.eks. at to av de fire beinrefleksene lånes bort til den som ingen har, OG at de festes på venstre for- og bak-bein på denne hesten. Da har vi stakkars sjåfører i det minste en sjanse til å oppdage at det er tre - og ikke to - hester i følget.

Jeg holdt på å kjøre av veien da jeg oppdaget den "tredje hesten"......!!!

Nå håper jeg bare at det kommer sne snart, så ihvertfall dere med mørke hester har en sjans til å bli oppdaget i tide. Nå er det faktisk de med hvite/lyse hester som har en sjans i mørket....

Jeg er like nervøs hver gang jeg kjører til og fra stallen i mørket i disse dager

OG: Dere som sykler til og fra stallen: HUSK å bruke like mye refleks når dere sykler!!!

Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 31/10/2006 :  17:54:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fant et meget fint REFLEKS hodelag i hestebutikken på Øvrevoll forrige torsdag. Hele hodelaget var laget av reflekterende plast. Tenkte muligens jeg skulle spandere på meg et slikt. veldig kjekt å ha de dagene det regner også, slippe å pusse over læret. Eneste minuset var vel prisen, tror det kostet rundt 1500 kr... Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 01/11/2006 :  01:22:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehh - du kan spare ca. 1450,- kr ved å bare feste en vanlig refleks til pannereima, og evt. en på nesereima, og tilsvarende noen striper refleks på tøylene....

Og ellers altså: Beinreflekser, refleksvest og refleks på hjelmen.

Dette - og evt. andre kreative reflekser - er jeg, som bilfører mer enn fornøyd med!
Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 04/11/2006 :  21:33:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Jeg bruker refleksdekken, benrefleks på alle fire bein, refleksvest, refleks på stigbøylene i tillegg til at jeg har refleksbånd på hver arm som blinker rødt. Kan aldri bli for mye av det, så mange idioter som det er ute på veien i Oslo.
*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2006 :  15:50:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
Jeg bruker
-refleks på alle ben
-refleks på neseremmen (av og til på tøylene)
-refleksdekken
-refleksfortøy
-refleksvest
-hodelykt, utrolig hvor mye sjåførene respekterer den i forhold til bare reflekser. Utrolig!
Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 10/11/2006 :  18:05:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Jeg bruker:

- Refleks på alle fire hesteben
- Rekfleksfortøy
- Reflekslendedekken
- Refleks på tøyler
- Refleksvest på meg
- Blinkerefleks på mitt utvendige ben

På vogna bruker jeg:

- Refleks på tømmene
- Refleksfortøy
- Refleksvest på meg
- Blinkereflekser bak på vogna
Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 10/11/2006 :  18:07:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Jeg bruker:

- Rekfleksfortøy
- Reflekslendedekken
- Refleks på tøyler
- Refleksvest på meg
- Blinkerefleks på mitt utvendige ben

På vogna bruker jeg:

- Refleks på tømmene
- Refleksfortøy
- Refleksvest på meg
- Blinkereflekser bak på vogna
Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 16/11/2006 :  19:43:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
jeg dynker meg ned med refleks..

jeg har altid på meg refleksvest og dress med refleks-striper

nå har jeg kjøpt/bestilt mere/nye reflekser:

- 8 bein reflekser (har 14 fra før, noen gode, noen ødelakte.. sånn er det..)
- 2 refleks forttøy
- 2 refleks ridedekken
- 4 stigbøyle reflekser
noen bånd..

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 02/12/2006 :  21:08:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Når vi skal ut i mørket har jeg på hesten:
-Refleks på 3 eller 4 ben. Hvertfall begge bakbein. Har også eskadron frambeinsbelegg, som er refleks på..
-Refleksfortøy
-Refleks over nesa
-Refleks i halen
-Refleks i venstre stigbøyle

Er ikke like nøye med meg selv, men har alltid på meg refleksvest..
Har også termobukse med refleks på begge lår og leggchaps med refleks stripe, så det kommer litt ann på været hva jeg har på..

Fin hva?

<3 Western <3

Gå til toppen av siden

christinaogodinn

» VIP

Skrevet - 03/12/2006 :  22:18:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg bruker på hesten: 4 beinrefleks, refleksfortøy, refleks på tøyler og nesereim, og ha bestilt refleksridedekken..på meg selv bruker jeg refleksvest, har refleks på thermodressen min..også bruker jeg hodelykt..syns det er bedre med for mye nn for lite..!

*klæm Chstina & Odinn*

-bedre med for mye enn for lite refleks*
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 05/12/2006 :  04:45:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fra en "sjåfør": Ryttere kan ALDRI bruke for mye reflekser!!!!!!

Foran og bak - oppe og nede - og på sidene - ALT av reflekser er velkommen!

Jeg er daglig LIVREDD for å ikke oppdage en "dark horse" på de totalt svarte veiene vi har i disse dager.

Det som DA er problemet, er alle de turgåere, joggere og bikkjer som IKKE har reflesker!

Ja, jeg gruer meg for HVER tur jeg skal ta opp til stallen, for HVER eneste dag/kveld holder jeg på å NESTEN kjøre på alle disse "svartkledde"...... Hjææææælp!!
Gå til toppen av siden

spanne_tuna

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2006 :  21:08:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespanne_tuna  Svar med kopi av melding
jeg bruker:

-refleks på alle bena
-refleksfortøy
-refleksdekken
-refleksvest på meg selv
-har også noen refleksstriper på dressen

bruker også hodelykt nå det er mørkt;)

har tenkt til å kjøpe masse fler reflekser jeg;)

*Cathrine & Spanne Tuna for alltid<3*
Gå til toppen av siden

Silvershining

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2006 :  21:37:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilvershining  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilvershining  Svar med kopi av melding
På hesten bruker jeg reflekser på:
4 ben
nesereim
pannereim
hale
fortøy

Til meg har jeg refleksvest, refleks på venstre ben

Skal bestille meg hjelmrefleks, refleksridedekken og stigbøylerefekser nå.

Vil også si at når jeg går tur med hunden har både den og jeg på oss refleksvest, samt at jeg har reflekser på bena.
Har også på meg reflksvest når jeg venter på bussen om kveldene.

Vakkert som sølv, hjerter av gull
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 26/12/2006 :  22:26:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, dere som skriver her er jo "prakteksemplarene" - og altså ikke har så mye å frykte fra en engstelig bilfører. Det er ALLE de som ikke bruker refleks jeg er livredd for å "treffe"!

Oppdaget en svartkledd jogger for noen uker siden, og saknet farten, rullet ned vinduet og spurte pent om han ikke kunne ta på en refleks, da han var umulig å se på mer enn 5 meter hold. Fikk som svar: "HÅÅÅÅÅLLL KJÆÆÆFTTT!!!!!" Prøvde å forklare at jeg skulle hente min datter i stallen, og hadde hatt hest her i 23 år.... - Svaret: "JAH - DU SER F--N MEG UT SOM DU HAR HEST ÅÅÅ!!!"
- Jeg lovte ham da at han skulle få låne rullestolen min den dagen han ble påkjørt - i sin lekre, svarte joggedress......

Husker ikke alle innleggene oppover her - men regner med at hodelykter er nevnt.....
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.