hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor mye refleks ..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Hvor mye refleks ..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

SøbergPrinsen

» VIP

Norway

Skrevet - 25/11/2005 :  23:08:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSøbergPrinsen  Svar med kopi av melding
Har refleks på alle 4 føttene, refleksfortøy, på nesereimen, refleksvest på meg selv(pluss noen striper på kjeledressen hvis jeg har den på meg).
Jeg har refleksdekken også, men det har jeg ikke rukket å brukt siden jeg fikk det i forgårs, det er forresten vanntett og foret med fleece. =)

Redigert av - SøbergPrinsen den 25/11/2005 23:11:06 Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  00:35:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Så mye som mulig har jeg funnet ut.... En kan aldri synes for godt!! Her er det veldig mange bilister som ikke tar hensyn og da er det godt å synes på lang avstand. Blinkende lys er også en bra ting.
Refleks på hestens ben, rytters overkropp, stigbøyler og hjelm skal visst nok være de beste stedene... Jeg synes også refleksfortøy er bra...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 26/11/2005 :  00:38:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Har jo ikke hest lenger da, men jeg pleide å bruke 4 beinreflekser, refleksdekken og fortøy på hesten, av og til på hodelaget (litt pirk å få dem på, så gadd ikke hver gang...), vest på meg selv, samt på stigbøylene.
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  17:56:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Har belegg med refleks, 4 beinreflekser, refleksdekken, refleksfortøy, hjelmrefleks(dusjhette), refleksvest + eventuelle reflekser på jakke/kjeledress.

Er ikke alltid jeg bruker alt dette, avhenger litt av hva jeg skal, vær/føre o.l.
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  19:20:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Refleksvest, reflekser på alle fire beina, refleksdekken, refleksfortøy + hodelykt.
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Viljapiah

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  19:33:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseViljapiah  Svar med kopi av melding
Hehe, ja. Vi ser vel ut som en gjeng fine "jultrær" når vi er ute med hestene våre. :D Men det er så viktig at vi synes i trafikken, det håper jeg alle vet ;)

Husk at alle røde lys skal vende bakover. Ellers blir bilføreren ganske forvirra, skulle en tro ;)
Har erfaring med at noen gamle blåe beinreflekser(som jeg brukte i mange år) faktisk ikke fungerte! Så sjekk ut om fargede reflekser fungerer som de skal.
Dersom hesten har lang hale er det heller ikke sikkert at bakbeinsreflekser synes så godt.
Har fått mye "skryt" for reflekshjelmtrekket jeg bruker. Tror det er veldig viktig å ha refleks oppe i høyden også. Bare tenk på hvor langlysene på bilen "peker"..

Ellers har jeg alltid på refleksvest, og -fortøy på hesten. Stigbøylene har sine to refleksbrikker. Refleks-ridedekken er ikke dumt det heller, kanskje jeg går til anskaffelse av et sånt når jeg begynner å ri i traffikken igjen...? :)
Gå til toppen av siden

.Cecilie.

» VIP

Skrevet - 28/11/2005 :  13:05:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hehe, ja. Vi ser vel ut som en gjeng fine "jultrær" når vi er ute med hestene våre. :D Men det er så viktig at vi synes i trafikken, det håper jeg alle vet ;)

Husk at alle røde lys skal vende bakover. Ellers blir bilføreren ganske forvirra, skulle en tro ;)
Har erfaring med at noen gamle blåe beinreflekser(som jeg brukte i mange år) faktisk ikke fungerte! Så sjekk ut om fargede reflekser fungerer som de skal.
Dersom hesten har lang hale er det heller ikke sikkert at bakbeinsreflekser synes så godt.
Har fått mye "skryt" for reflekshjelmtrekket jeg bruker. Tror det er veldig viktig å ha refleks oppe i høyden også. Bare tenk på hvor langlysene på bilen "peker"..

Ellers har jeg alltid på refleksvest, og -fortøy på hesten. Stigbøylene har sine to refleksbrikker. Refleks-ridedekken er ikke dumt det heller, kanskje jeg går til anskaffelse av et sånt når jeg begynner å ri i traffikken igjen...? :)

Opprinnelig postet av Viljapiah

Hehe helt enig... jeg har jo ikke egen hest da, men jeg steller en veldig ofte. Den hesten som jeg steller har både gule, røde, grønne og blå reflekser... Jeg pleier å ha de 4 gule på bena til hesten. så alle de andre fargene på meg rundt armene å bena. For de me farger virker litt men ikke mye. Og så pleier jeg og ha halerefleks og refleks på meg. skal få tak i fortøy men de folka er litt treige:S Men siden de ikke har fortøy så bruker jeg i pannen til hesten tøylene og så har jeg selv klipt ut refleks fra en vest og hent rundt halsen til hesten...

PS: grunnen til att jeg har så mye refleks er fordi de ikke er mere en ett gatelys å de er ike gøy...

Cecilie&Skoglysa

" Du legger aldri igjenn en vissen rose"
Gå til toppen av siden

.Cecilie.

» VIP

Skrevet - 28/11/2005 :  13:08:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg glemte å si at jeg har refleks på jelmen som jeg har sydd selv Men skal kjøpe en skikkelig, men den jeg har er faktis veldig god

Skoglysa&cecilie
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 28/11/2005 :  19:07:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mener å ha lest en plass(kanskje inne her på hestemarked?) at det faktisk bare er gule og gråe reflekser som er CE godkjente Noen som vet mer om dette
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2005 :  17:50:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
I det siste har jeg ridd med bare refleksvest på meg selv.
Nå har jeg fått kjøpt slik at jeg kan putte en refleks på hver tøyle, lettvint med borrelås så kommer nok til å bruke det. Dessuten halerefleks, men om jeg får festa den derimot. De vanlige runde refleksene vi folk bruker funker også veldig bra, skal ha med noen til stallen så jeg kan feste en på hver side av salen eller noe. Dessuten ser jeg etter en butikk i nærheten som tar inn gemini utstyr for de skal ha et flott refleksridedekken. Har tenkt på beinreflekser men har hørt at de så lett detter av.

Men til vanlig vil jeg nok bruke dette:
Refleksvest på meg.
En på hver tøyle.
Refleksdekken og runde reflekser når jeg skaffer det.

PS. Rir ikke langs veien akkurat, refleks er mest for å synes hvis en bil til skjeldenhet kjører på den lille veien inn til de tre husene som ligger der. Dessuten greit og ha hvis hest og rytter skiller lag så man ser begge to :P

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Svingen

» VIP

Skrevet - 29/11/2005 :  18:52:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fire beinrefleser, rekleksfortøy og refleksvest.

Gøy å si refleks! Refleks, refleks, refleks, refleksrefleksrefleksrefleksrefleks!

Veni, vidi, visa... Gå til toppen av siden

Dorthe Ninett

Skrevet - 14/12/2005 :  18:59:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Viktigste av alt er at man sjekker at refleksen faktisk funker, for reflekser mister sinn funskjon med årene..

Selv syns jeg det er bedre med for mange reflekser enn for lite, og jeg brukte blinkende lys i pannereimen, refleks på nesereima, alle fire beina, refleks som ble festet på halen med blinkende lys, stigbølene, og dekken..

Viktig og huske på oss selv også at vi har på oss noe, og en selvfølge er refleksvest, selv hadde jeg blinkende bånd rundt armen + refleksbånd på hjelmen..

Alle bemerket at jeg så ut som et blinkede vesen, men selv syns jeg det er bedre at vi syns enn at vi blir påkjørt. og de mest effektive er lys de vekker oppmerksomheten ofte før enn med vanlig refleks

Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  22:05:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding

bedre med for lite enn for mye refleks!det er no helt sikkert..kan aldro synes for godt

når eg er ute å rir bruker eg:

på hestene:

4 beinreflekser
refleksfortøy
halerefleks
refleksdekken
refleks på tøyler og nesereim

på meg:
refleks på bein/armer
refleksvest
og noen ganger bånd rundt hjelmenblir ofte glemt da

også har eg refleks på stigbøylen=)

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 24/12/2005 :  20:22:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Bedre med for mye enn for lite!

Bruker:
- på alle 4 bein
- dekken
- på hodelag
- på halen og på tøylene
- på fortøy (evt.)
- På meg selv (vest, rundt håndledd , på foten, over hjelmen)

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 24/12/2005 :  21:27:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg bruker bein refleks på alle 4 beina, fortøys refleks, refleks ridedekken, evt refleksgrime under og lykt på pannereimen, og av og til lys på hjelmen som lyser opp veien foran. På meg selv har jeg refleksvest. Bedre med for mye enn med for lite...!
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.78 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.