hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Noen erfaringer med Thailand?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Noen erfaringer med Thailand?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Lopke

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  10:50:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei
Jeg skal til Thailand for andre gang og tenkte jeg skulle gjøre noen lure kjøp her. Er det noen her på forum som har erfaringer med hest i Thailand? hvordan har hestene det? Noen historier?
Hva med hesteutstyr? det må jo være ganske billig dernede med tanke på hva årslønna er for en thai.. Hester kan jo heller ikke være særlig dyre? Noen som kjenner litt til hestemiljøet i Asia og kvalitet på utstyr? hvor kan det kjøpes? Jeg skal til Bangkok noen dager først og tenkte det nok var her butikkene var, pga Polo som de dyrker en del og Equestrian Center i Pattaya.. Men finner ikke noe info om utstyr osv..
Anyone???

xasup3

» VIP

Skrevet - 22/11/2005 :  16:58:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var i Thailand i 3 uker for noen år siden. Var bla. i Bangkok i noen dager først før vi reiste sydover til patong beach. Så ikke en eneste butikk som solgte hesteutstyr...For å være helt ærlig så var det så sinnsykt mange inntrykk i Bangkok at jeg ikke fikk somla meg til det...hvordan hesteholdet er tør jeg ikke svare på, men jeg tviler vel på at de behandler hestene sine så bra som det vi gjør her i Norge..En hest skal gjøre sin jobb ferdig med det...Dessverre har jeg sett mange eksempler på dette da jeg har vært en del ute å reist. Mitt inntrykk er at "turist"hestene ofte er slappe og utmagrede...Jeg ville aldri klart å ri på en slik hest..Skal man se bra/fine/flotte hester må man helst dra til kjente stutterier...Kjenner ikke til stutterier i Thailand dessverre...kanskje noen andre gjør det?!

God tur ihvertfall. Jeg tror Thailand er et land hvor man kan oppleve mye nytt og spennende, men jeg tror ikke det er et land med lange hestetradisjoner dessverre...
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 22/11/2005 :  17:32:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
jo Equestrian Center i Pattaya og det finnes sikker 4 rideklubber i Bangkok.. Har sjekket dette. Thairiding.com og flere. Jeg var faktisk ganske imponert.. men finner ikke en eneste butikk.. og de skal da for f.. ha utstyr til hestene sine??
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 22/11/2005 :  21:55:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Hei! Har vært i thailand to ganger, har faktisk ikke tenkt på hesteutstyr engang der nede.. Det er ikke så mye hester å se, tror det er litt rikmannsport. Mest galoppløp og polo liksom.
Det er jo en galoppbane i Bangkok, mulig de har butikk der.

Hvor i Thailand har du tenkt deg denne gangen? Er av misunnelse...

På Koh Samui var jeg på ridetur på et senter som nettopp var kommet igang, dette va jula 2003. Det var en tysk dame som hadde startet opp.
Hestene der så ganske ok ut, men de som jobbet der hadde nok ikke sett en hest før hun tyske dama tok dem i opplæring, hehe, de var litt redde for hestene som jeg synes så snille og greie ut

xasup3: Er enig i at mange hester på turist steder ser ille ut, som sagt så jeg ikke så mye hest utenom på det ridesenteret.

Jeg tror de gjør sitt beste for hestene i Thailand, iallefall mesteparten. Vi har jo folk som behandler hester dårlig her hjemme og. Religionen deres er jo "snillere" mot alle levende skapninger enn vår.

Men, det kan jo være ønsketenking, har jo ikke sett noe særlig av det der nede, verken bra eller dårlig...

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  08:10:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei..
Det blir Bangkok 2 dager og Koh Samui 10 dager.. Skal bo på Banana Fan Resort på Chaweng og Rembrandt i Bangkok. Vært der?
Jeg er sikker på det er en rikmandssport men tenker bare på at hvis en Stübben sal dernede tilsvarer en årslønn for en thai.. hva koster da en hest?? Da må det være ganske rike folk som kjøper hest til ungene sine. En ridetime på skole i Bangkok koster rundt 600Bath på de små klubbene.. så det er jo og ganske høy pris.
Gå til toppen av siden

xasup3

» VIP

Skrevet - 23/11/2005 :  10:12:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen!ante ikke at det var rideklubber der nede...men det er som dere sikkert sier , en rikmannsport der nede...En ridetime koster 600bath...herrregud det er jo sinnsikt dyrt for lokalbefolkningen der nede da...Er det ikke 5 man skal dele på?Litt over hundre norske kroner for en ridetime??Herregud...Jeg mener jeg betalte 150bath for en natt på motell...og 30 norske kroner for en middag på resturant der nede??!!!

Husk at en stubben sal er merkevare og koster sikkert like mye å produsere deretter....Du sparer sikkert litt alikevel, men det ser jo ut som de tar seg godt betalt for andre "hestegreier" der borte!!
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  10:36:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er noe med toll og da...lurer på om det er max 5000kr du kan ha i verdi i en vare før du må betale toll for den. Bare noe å tenke over... Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  10:57:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://hiddentrails.com/asia/thai-pattaya-classical.htm
Thaier rir faktisk...

Ang toll.. Hesteutstyr er tollfritt men slipper moms på varer opp til 6000 NOK kjøpt i Thailand altså ikke en verdi av 6000.. en kommer langt med 6000 i thailand.
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  21:59:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ahh...visste det var noe, var bare ikke helt sikker på hvordan det var. Men da var det oppklart:) Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 23/11/2005 :  23:17:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Du er heldig Lopke!
Chaweng er best! Har vært flere steder i thailand, liker meg best på chaweng, og koh Samui.

Rideturen vi var på var ikke så ille dyr hvis jeg husker rett.
Red litt over en og en halv time på tur...

Men ridesentrene er nok rettet på rikinger, og turister, så da tar de xtra.

Kan tenke meg at hestemat er dyrt der, så det er nok ikke gratis å holde hest:)

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 23/11/2005 :  23:19:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
http://hiddentrails.com/asia/thai-pattaya-classical.htm
Thaier rir faktisk...

Ang toll.. Hesteutstyr er tollfritt men slipper moms på varer opp til 6000 NOK kjøpt i Thailand altså ikke en verdi av 6000.. en kommer langt med 6000 i thailand.

Opprinnelig postet av Lopke

Høh?
Akademisk ridekunst i Thailand?
Nei,nå ble jeg overraska gitt!!!

Kanskje prøve å få praksisplass der istedet for iskalde sverige???

Lopke

Norway

Skrevet - 24/11/2005 :  07:50:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tja hvorfor ikke.. Nå har jeg søkt en del på hester i Thailand.. det er et stooort miljø for hest rundt Bangkok og Pattaya. Har flere linker om du er interessert. Lipizzaneren er vist litt populær der. Men er helt sikker på det er for rikinger ja!!
Billig å bo og leve.. deeeeilig klima, hvorfor ikke praksis i Thailand ??
Gå til toppen av siden

xasup3

» VIP

Skrevet - 24/11/2005 :  10:52:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
hmm...noe å tenke på neste gang jeg reiser til Thailand. Jeg forstå det slik at det var amerikanere el. australiere som drev det stedet i Pattaya?!- Hidden trails- finnes flere plasser i verden...Det hadde jo kanskje gått an å ta kontakt med de for å høre ang. hesteutstyr og butikker ol. Du må jammen meg si ifra hva du finner ut ang utstyr og priser osv. Ble kjempenyskjerrig jeg nå! Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 24/11/2005 :  12:37:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.trotaround.com
dette er den eneste butikken med hjemmeside jeg har funnet i Thailand.. De har mye fint og selger bra merker som Stübben osv.. Desverre ingen priser, men skal snakke med en thaijente på jobben på mandag, kansje hun kan hjelpe meg. Jeg er vertfall sikker på at med de prisene i Thailand må hesteutstyr være en del billigere enn i Norge. 10.000 som en sal koster her er jo en ÅRSLØNN i Thailand. Hva koster da en hest? uansett er det sikkert rikmannsport men det må jo være måte på...
Har flere linker og adresser på andre butikker men ingen hjemmesider. *Uansett skal jeg se på dem når jeg drar til Bangkok og så skal dere få høre om kjøpene mine :)
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 24/11/2005 :  13:13:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Jepp Lopke!
Vil ha flere linker til heste-greier i Thailand.
Har søkt litt tidligere uten hell. Men da søkte jeg vel i forbindelse med Koh Samui

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 24/11/2005 :  15:36:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så spennende, håper du får en flott tur!
Jeg antar at utstyr produsert i Thailand/landene rundt er billige, mens vestlige merker, som Stübben, koster minst like mye som her, om ikke mer. Sånn er det i allefall i Russland, der en gjennomsnittlig månedslønn er fra 1-3000 kr.

Renate
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.