hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rykte spredning
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Rykte spredning
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

lucky june

Norway

Skrevet - 24/11/2005 :  18:32:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg driver med hest og bor i bygd. og visstnok mishandle jeg hesten min. det er derfor ho går med dekken, for at folk ikke ska se hvor tynn ho æ...
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 24/11/2005 :  18:57:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Herregud..
Jeg måtte forresten flytte hesten min fra en stall en gang fordi ei av de andre som hadde hest der sa en hel del løgner til eieren om at min søster mishandlet hestene sine. Da hun som satt ut ryktene ble konfrontert med det sa hun: "Jaaaa, men jeg mente det jo ikke sånn.. Jeg mente ikke at de slår dem eller noe, men at de kanskje ikke har tid nok og er hos hestene lenge nok av gangen.."
Det var veldig mye til trøst da jeg satt der og måtte finne ny stallplass i løpet av en helg..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 24/11/2005 :  19:55:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
mye ondsinnet ute å går ja...

jeg har vært borti flere episoder...

en privathest jeg var hestepasser for red jeg på tur 1-2 ganger i uka, hadde fått beskjed fra eier om at jeg MÅTTE ri på tur, hesten skulle ikke få fri, for da ble han så sprek... så kom den dagen det var snøstorm ute og totalt uforsvarlig å ri på tur... og hesten skulle jo ikke få fri... jeg ringte opptil flere ganger till eier uten å få tak i henne... jeg spurte dermed en ridelærer om hva jeg burde gjøre, hun sa jeg kunne ri en time for henne, så jeg skulle gjøre noe "galt"... jeg syntes det hørtes smart ut, og gjorde det. hesten gikk knallbra og ridelærer, sa at hun mente jeg red hesten bedre enn eier... eier sa ingenting på at jeg hadde ridd på banen til å begynne med, men når ridelærer kommenterte hvor bra jeg hadde ridd hesten hennes fikk jeg plutselig ikke lov til å ri hesten lengre... + at det begynnte å gå rykter at jeg ikke brydde meg om hva eier sa jeg skulle/ikke skulle gjøre og at jeg gjorde hva jeg ville med hestene...
og det stemte jo ikke i hele tatt! jeg tok beslutningen om å ri i ridehuset på grunn av at jeg ikke fikk tak i eier og at det var helt uforsvarlig å ri på tur i snøstormen, og jeg fikk i tillegg hjelp av instruktør...

fikk også høre rykter om at jeg ikke kunne ri, på grunn av at jeg red kaldblodsen min på pessoa i sprang... (han var utrolig heit i sprang og dette var det bittet som fungerte for oss), fikk i etterkant høre at dette ryktet var satt ut av mora til ei jevngammel jente som red på senteret... mora hennes var av den typen "ungen-min-er-bedre-enn-alle-andre"-typen... og satte dermed ut rykter om de fleste... blant annet meg... fikk faktisk kjeft av den samme dama noen ganger, for at jeg ikke rullet opp bandasjene mine rett, flidde rett, børstet rett, salte på rett, osv... mens døtrene hennes fikk bestandig skryt... uansett hva de gjorde...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 24/11/2005 :  20:47:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Sånne mødre skulle rett og slett bare hatt så sinnsykt med pryl.. Gidde å stikke nesa opp i hvordan andre folk ruller opp bandasjene sine da!! Går det ann!! Har selv sluppet unna slikt.. Men folk burde ærlig talt passe sine egne saker.. Bortsett fra da jeg en gang stod å strekkte frambeina til en hest, og ei kom bort og spurte om jeg var spinn hakka gal.. Og stakkars hest, og det var ikke måte på..!!

Jaja..

Gå til toppen av siden

bestavalle

» VIP

Skrevet - 26/11/2005 :  18:10:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja. Rykter i stallmiljøene er ikke akkurat uvanlig. Vil tro de fleste rykter oppstår ved at alle har forskjellige meninger om hestehold. Dessuten er hest (spesielt ved rideskoler) ganske "jentesport". Jo flere jenter, jo mere krøll og intriger;) Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  19:23:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hehe, rykter ja.
Vi har hatt litt problemer på stallen i sommer pga. en useriøs instruktør. Han fikk sparken uten noe mer dramatikk. Han bare dro. Et par dager etterpå fikk jeg melding fra ei som har stått på stallen før: "Stemmer det at ******* har fått sparken og at stallen er stengt?"
Kunne ikke annet enn å le jeg. Klassisk eksempel på at en fjær blir til fem høns.
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  20:36:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Ja, jeg vet allt om dette... Jeg er både dyremishandler og litt av hvert... Også pleier jeg visst å ri på tur med murstein i lomma så jeg kan bruke å slå hesten i hodet med hvis den finner på noe sprell...

Også slår jeg hesten bare den blunker...

Har hørt en del at jeg aldri får sette fot i den og den stallen, og at jeg er sær og håpløs... Dette av folk som ikke kjenner meg i det hele tatt og bare hørt på hva andre har sagt... Sånt synes jeg er veldig dårlig gjort. Er en smed her ute som også mener hestene mine har det kjempe fælt! Jeg banker iallefall ikke hestene mine med klubbe jeg da når de ikke står stille!!

Andre har sagt at hestene mine kommer aldri til å bli noe med en eier som meg og at hestene mine er helt gale, folke vonde osv osv... Dette også sagt av smeder, som faktisk slår hester som er urolige fordi de er redde i hodet med klubba.... Og jeg er fæl??

Ja om hesten min biter, sparker eller gjør sånne ting så får den seg en klask... Og jeg nykker i grima om den drar meg ned i grøfta for å spise gress... Og sparker de på pure f*** så ja, da sparker jeg igjen... Men det er det... Ingen av hestene mine er redde for hodet sitt, og om man vil pelle de på steder de synes er ubehagelig så får jeg fint liv til det uten store protester...

Har også slitt litt med å finne stallplass tidligere pga disse ryktene... 1 fjær kan bli til 10 høns...

Synes folk bør sjekke opp ting før de tror på det de hører.... Og ikke alltid tro på det annsiktet som møter deg!! Mye falske ekle mennesker i hestemiljøet.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  22:03:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Tror det er baksnakking i alle miljøer, men hestemiljøet er nok en av de verre, dessverre. Har hørt litt baksnakking om meg men har tilbrakt mye av tiden min på en svært koselig rideskole og der har det vært lite av det.
www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  23:29:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er dessverre ofte mye slik innen hestemiljøet,ja... Miljøet er stort,og inneholder folk fra alle "klasser",både de som driver profesjonelt og de som har det som hobby..
Og spesiellt ettersom det har med levende vesner å gjøre,så blir det ofte til at folk har mange meninger om hvordan man skal gjøre ting og tang...
Driver jo selv med trav,og det er nok til å bli plassert i en gruppe som "dyremisshandler" fra en hel annen gruppe innen samme sport,hestemiljet... Trav er ikke en "stueren"del av sporten flere plasser. Også innen selve travmiljøet florerer ryktene,og det har ødelagt for mange som ikke takler det å være hoved-person i en slik intrige...
Selv har jeg trukket meg mye vekk fra selv trav-banen,etter endel episoder i fjor sommer der jeg ble dratt inn i en intrige jeg ikke var intressert i å ta del i. Det har resultert,for min del,i at når min hest nå går løp,så er jeg som oftest hjemme. Har heldigvis en kamerat som trener og kjører hesten min for meg,og har da fått en hingst i trening her hjemme fra ham. En løsning som fugerer flott for mitt vedkommende!
Det som er trist i sånne saker,er jo at den det evt gjelder,er den siste som får høre det...og da har gjerne et rykte gått fire ganger rundt bygden først...og noe forsøk på å tilbakevise dette vil ofte kun gjøre det værre enn det var i utgangspunktet.
For min del,så tenker jeg som så at dem som kjenner meg,vet hvor de har meg...resten gir jeg rett og slett blanke f**n i :)
Slik får en også vite hvem som er ens virkelige venner...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  00:48:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Det er rart at når man har hesten på en stall med mange andre hester eller mennesker så oppstår det alltid inntriger... tenk at folk ikke kan la vær og blande seg eller bare kan holde kjeft??? det er jo også utrolig umodent av folk og gå ut i fra rykter.. som for deg Roxira.. jeg leste et annet sted at du skreiv folk mente du var fæl som red hestene dine fordi du var overvektig?? du må ikke tenke slik selv..

og ikke få stallplass fordi ryktene går synes jeg er rett ut idotisk.... hva med og sjekke fakta???? og ikke løse rykter...

jeg hadde hesten min på skole stallen en periode hvor hun ikke trivdes og hun skadet seg og alt gikk bare rett i dass... alle mente jeg var skyld i alt dette.. og det endte med at jeg stod og hylte og var helt på gråten midt i stallen om at det ikke var min feil, at jeg prøvde alt og at jeg ikke orket mer.... da trodde de nok at det klikket for meg og ble bare stående stille og glo på meg.. for i stedet for og hjelpe meg så snakket de om hvor slem og gal jeg var.....

en annen vennine sliter veldig med dårlig rykte pgr av ei som skal redde alle hester i verden og som sprer om seg med rykter overalt og legger ut bilder og filmer for og sverte henne... det er ren person forfølgelse... jeg har kjent henne i 10 år... hun har aldri mishandlet noe...

AT IKKE FOLK KAN HOLDE NESA SI FOR SEG SELV... de hadde neppe likt at andre spredde rykter om dem feks....

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  18:40:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Også pleier jeg visst å ri på tur med murstein i lomma så jeg kan bruke å slå hesten i hodet med hvis den finner på noe sprell...

Også slår jeg hesten bare den blunker...

Opprinnelig postet av Roxira

ja dette trodde jeg selvsagt på...

ikke hør på døm!!

egentlig rart at folk som gar samme interesse ikke klarer å holde kjeft og heller være koselige, og kanskje til og med samarbeide?

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Birthe

» VIP

Skrevet - 27/11/2005 :  23:53:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til Goytil
Ligger ut bilder og filmer, de er vel mainpulerte da eller?
For visst folk ser bilde av en hest som ser flott ut, og
hun sier" ååå se hvor avmagra, osv. "så tror vel få på det?

Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2005 :  00:02:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Nei det er bare filmer av hester.. der det står at de er tynne og skitne... men de er ikke det.. den ene hesten var tynn men den hadde blitt sjekket opp og ned av dyrlege... så de prøvde jo og finne ut av det... og at hester er skitne når de er ute er jo ikke akkurat uvanlig.... mine elsker og rulle seg....
mvh Mia..... Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 28/11/2005 :  11:42:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Men jeg må bare få si at det er folk som misshandler hestene sine, som også er flink å snakke for seg. Og det er ikke all misshandling som kan "bevises" med bare å ta en titt på hestene uheldigvis.

Selvfølgelig er det en annen sak når det er sjalusi som gjør at folk går mot noen andre. Slik som i Roxira sitt tilfelle. Hvem er så teit å tro på at hun rir med murstein i lomma?

JA til de som sier ifra til mattilsynet. Og det er forskjell på å ha forskjellige meninger om hestehold og misshandling. Men et sted går grensa!
Og til slutt kan man jo trøste seg med at de som misshandler hestene sine(eller andre dyr) ikke kan ha det godt med seg selv. Håper de ikke får sove om natten..

Før man stempler noen som "dyremisshandler" kan man jo prøve å hjelpe personen
Kan jo være at dette mennesket ikke vet bedre?

Therese
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 28/11/2005 :  11:56:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjenner også denne personen, og denne saken..

Det er utrolig umodent og useriøst av de som legger ut disse ryktene på nettet. Jeg har lest mye sladrekjerring-snakk og rykter bla.a i diverse gjestebøker her på hestemarked. Enten så har de skrevet navnet, eller så er så mange detaljer blitt avslørt at en lett kan identifisere vedkommende. Det skal ikke så mye til før at vi som driver med hest i Norge identifiserer hverandre, det er alltid noen som kjenner noen.. Det er latterlig at ikke folk er såpass intelligente at de vet at å skrive om folk på nettet ikke er særlig heldig.

Jeg har advart personen som har slengt ryktene et par ganger, både her på hestemarked og på et annet hestediskusjons-forum. Begge gangene har trådene blitt slettet, heldigvis.

Uansett om det skulle være noe i ryktene eller ikke, så for all del ikke legg det ut på nettet! Det er et dårlig triks! Å henge ut folk på nettet er faktisk ulovlig og straffbart!

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.58 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.