hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan begynnte intressen deres for hest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hvordan begynnte intressen deres for hest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  00:54:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Faren min påstår at jeg ble bitt av hestebasillen da tanten min skulle ha seg ny hest og vi dro til øvrevoll for og se på den... jeg var ikke store klumpen da 1 år eller noe... he he.. da jeg var 5 år fikk jeg begynne og ri.. men jeg vet ikke hvor interessen kom i fra.. men farfar var veldig glad for at noen var intresert.... men som sagt.. det var nok hestebasillen som var ute og beit meg... he he.....

med tiden ble pappa lei av og se på og begynte og ri han og.. så konkurerte vi oss i mellom det var da det tok skikkelig av tror jeg....

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  17:22:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har alltid hatt hesteinteressen(i hvertfall så lenge jeg kan huske, hehe), men fikk ikke lov til å begynne på rideskole før jeg ble ti år... så årene før det ble det bare noen leieturer på arrangementer der det var hest og sånn(også fikk jeg være med ei jente i stallen noen få ganger å ri litt)...

Ingen i familien som var hesteinteresserte da jeg begynte med hest så måtte virkkelig mase noen år før jeg fikk lov til å begynne på rideskole.

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  18:10:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Søsteren min var mitt stoooore forbilde når jeg var liten, og begynte hun på rideskole, skulle jeg gjøre det også. Nemlig!
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  18:22:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Min begynnte nokså tidlig!

Jeg var mellom 1-2 år da jeg for første gang i mitt liv fikk sitte på en hest. Familien var på tur til Telemark, og på en tur der var det noen hester som gikk på beitet der. Pappa tok likesågodt og satt meg oppå ryggen på den hesten, og så rett av igjen, men jeg hadde visstnok ALDRI grått så mye før! Tårene rant i bøtter og spann, slik ble jeg bitt! Etterhvert som jeg ble litt større blomstret den opp for fult når jeg så naboer kjøre og ri forbi med islandshester og travere. Jeg var ikke store jenten da jeg stillte meg helt oppe med veien, og bare stod å niiiiglodde når noen kjørte eller red forbi.. For en følelse å bare SE en hest liksom :)
Jeg er enda like smittet, ikke alle som snur seg 360 grader i rundt hver gang vi kjører forbi hester ;)

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 27/11/2005 :  18:22:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min begynte første gangen jeg red på en hest på 17. mai for ca. 7 år siden, husker ikke. Det var ei gammel, stor fjordinghoppe, snill som dagen er lang. Så begynte søstera mi på ridekurs å jeg gikk å så på og koset med hestene og sånt, og så endte det opp med at jeg gikk på kurs og senere ble jeg hestepasser, så forrytter;-)
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Liv-KleppanBest

» VIP

Skrevet - 27/11/2005 :  18:29:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er oppvokst med stallen som nabo, og med to søstre med hesteinteresse tok det ikke lang tid før jeg skulle være med! det begynte vel ordentlig da jeg fikk en gyngehest som 4- åring. den fikk navnet kasper, og var min trofaste tur, dressur, sprang og ikke minst travhest. iogmed at den største søstra mi var hestepasser for en del travere ble det ganske mange turer på travbanen for å se på løp. og hver gang en av søstrene mine hadde ridetime skulle jeg være med!
og etter mye mas fikk jeg begynne på rideskole da jeg var 7 år, og etter det har det vært mye hest på meg!

så jeg kan vel takke min kjære gyngehest kasper for hesteinteressen!
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  18:36:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
har jo hatt hest hjemme siden jeg var 3år gammel, men den var min bror sin. var ikke veldig hesteinterresert mens vi hadde henne, men når hun døde fikk jeg et sånnt hestebehov for å måtte være i kontakt med hester. så jeg begynnte på rideskole sammen med ei veninne, men hun gikk der i bare 1/2 år. jeg fortsatte og et par år etter fikk jeg min egen hest som jeg har enda + en shettis som er hele familien sin (mest min da:P). går på rideskole enda, men ikke den jeg begynnte på for den er nedlagt desverre.:(
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  18:45:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
mitt startet ved at mamma hadde hest,jeg var alltid med hu i stallen,jeg forelsket meg mer og mer i hester,(jeg var 2 år) så jeg statt på med mamma da hu skritta av hesten sin.. da jeg ble 4 begynte jeg på shettis-kurs jeg fikk to shettiser og velge mellom,det var saku og den andre husker jeg ikke navnet på hehe.. 3 år senere fikk jeg en blandingsponni som het Vanessa,han delte jeg med broren min men etter vært som tida gikk ble han lei og jeg VI SOLGTE vanessa og kjøpte en shettis som het Adam og sånn gikk det vidre til at jeg nå har Foxy snuppah!

- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  19:26:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Tanten min med familie hadde hest da jeg var liten, et eller to år. Jeg var vel ganske redd de store dyrene på den tiden, men red faktisk en del på dem. Så etterhvert som jeg vokste ble interessen bare større og større. Begynte på rideskole da jeg var 6, og har holdt på så mye som mulig med hest siden
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 29/11/2005 :  22:13:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Hmm.. Var ikke så veeldig opptatt av hest før foreldrene mine "dro" meg med på "knøtteridning" faktisk!! (ingen i familien med hesteinteresse!!) Jaja.. knøtteridninga førte i allefall til diverse ridekurs i '93, og framover.. Så kjøpte de ei hytte og der sprang ei løs kaldblodsmerr løs (hørte til gårdsbruket like nedenfor), fikk ri litt på henne av og til.. Så dro hu til bedekking.. Og jeg ble fortalt om en stall med travere ikke så langt unna.. Og holdt på der et par år, rei litt, pussa hester, måkte, og fikk være med å kjøre litt.. men de gikk ikke noe særlig med løp.. Sommeren '97 følte jeg at jeg ikke hadde noe særlig der å gjøre. Likte meg ikke så godt der på slutten heller.. Kjempehygglige folk altså, men..

Samme sommeren hadde det kommet noen nye folk til den bygda med traver/løpshester: og da ble det mer fart på sakene.. Og det er med de hestene (stort sett) jeg er med nå.. Bare på den andre siden av landet.. (ble med på flyttelasset, siden jeg ikke orket tanken på å "miste" dem.. ) Så da flyttet jeg hjemmefra til mine foreldres store ergrelse.. Tipper de angrer knøtteridninga!! :P

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.