hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestepass og helsekort
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hestepass og helsekort
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Lucinda:

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  23:45:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
tror det er denne http://www.rytter.no/t2.asp?p=47791

Opprinnelig postet av Freaky Lady

Dette er ingen "lov". Men ein måte å få pass til hesten sin på. Og til å registrere hesten for konkurranser.

Man må ikkje få hestepasset fra NRYF. Veterinæren skal også kunne fylle ut eit hestepass osv. Det er dersom man ønsker å konkurrere med hesten innen for NRYF at man må registrere hesten hos NRYF.

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  23:49:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Så dersom dyrlegen fyller ut et hestepass, så går det på det samme? men man kan ikke starte over LB innen for NRYF dersom hesten ikke er registrert hos NRYF?
Vurderer å registrere blaningshesten min hos NRYF selv, men har ikke helt forstått hele sammenhengen.

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  23:57:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Så dersom dyrlegen fyller ut et hestepass, så går det på det samme? men man kan ikke starte over LB innen for NRYF dersom hesten ikke er registrert hos NRYF?
Vurderer å registrere blaningshesten min hos NRYF selv, men har ikke helt forstått hele sammenhengen.

Opprinnelig postet av anne,spot,gina&aromayo

Veterinæren kan fylle ut eit pass ja og hesten innehar da pass, men den er ikkje da automatisk registrert i NRYF. Men dette kan man da gjøre seinere ved att man sender passet inn til regisrering hos NRYF. Eg har pass fra Norsk Hestesenter på mine to fjordinger. Dette er samme type pass som NRYF har. Det er utvikla standard pass for hest. Så det einaste eg måtte gjere hos NRYF var å betale registreringsavgifta og sende passet til NRYF for å få stempel hos dei pluss NRYF reg nr for konkurransebruk.

Og ja for å starte LB og høgare må hesten være registrert hos NRYF, uansett kva andre typer registreringer hesten har og pass den måtte inneha osv. For konkurransestart hos klubber under NRYF må man ha hesten registrert hos NRYF.

Redigert av - Lucinda: den 07/12/2005 00:03:06 Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  12:08:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
aha! Da skjønner jeg! Takk for svar!
Når det kommer til alt dette med registrering papirer på ditt og datt, sitter jeg ofte veldig fast, det er jo så mye man skal ha jo!

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Cheyenne

Skrevet - 12/12/2005 :  20:13:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om man ikke har stamtavlen til hesten (dyrevernshest) kan man da få pass? og får man da hesten registrert så man kan delta i konkurranser? Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  21:31:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Slik jeg har fortstått det: ja. Har selv en hest uten stamtavle, så da gjelder nok de samme reglene for din hest.

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.