hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - araber som førstegangshest..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 araber som førstegangshest..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

eligj

Skrevet - 20/12/2005 :  21:42:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes absolutt at man bør tenke rase når man kjøper hest. Før tenkte jeg at det ikke har noe å si, men har etterhvert skiftet mening. Har selv en halvt araber, og har skjønt at mye av personligheten hans stammer fra araberblodet. Derfor synes jeg det er veldig fornuftig å undersøke litt om de aktuelle rasene når man ser etter hest. Ikke i hestebøkene fra pennyklubben hvor beskrivelsene ofte er overflatiske, men ved å prate med folk som har erfaring med rasen innenfor det bruksområdet man er interessert i.

Det er forskjell på å være rasebevisst og å dømme en hest ut ifra rase. Jeg tror det er sunt å kikke litt på ulike raser, og å huske på at hester er individer. Selv om man tror at en araber er det man ønsker seg, kan man sikkert oppleve å finne drømmehesten i en annen rase. Dessuten, en del raser (for eksempel araberen) finner man igjen i mange andre raser.
Gå til toppen av siden

Tonje-og-Czardasz

» VIP

Skrevet - 20/12/2005 :  23:47:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg synes absolutt at man bør tenke rase når man kjøper hest. Før tenkte jeg at det ikke har noe å si, men har etterhvert skiftet mening. Har selv en halvt araber, og har skjønt at mye av personligheten hans stammer fra araberblodet. Derfor synes jeg det er veldig fornuftig å undersøke litt om de aktuelle rasene når man ser etter hest. Ikke i hestebøkene fra pennyklubben hvor beskrivelsene ofte er overflatiske, men ved å prate med folk som har erfaring med rasen innenfor det bruksområdet man er interessert i.

Det er forskjell på å være rasebevisst og å dømme en hest ut ifra rase. Jeg tror det er sunt å kikke litt på ulike raser, og å huske på at hester er individer. Selv om man tror at en araber er det man ønsker seg, kan man sikkert oppleve å finne drømmehesten i en annen rase. Dessuten, en del raser (for eksempel araberen) finner man igjen i mange andre raser.

Opprinnelig postet av eligj

Ja, jeg har snakket med folk som har erfaring med rasen og bruksområdet å slik:) Men jeg har ikke bestemt meg om det er den rasen jeg SKAL ha, men jeg liker arabere veldig godt:) Så derfor vurderte jeg den rasen å lurte på om det kunne ver en god første hest viss dere sjønner:)
Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 21/12/2005 :  00:17:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
heisann.
Dersom du har erfaring med hest fra før, og tidligere har vært borti arabere, syns jeg absolutt du burde prøve å få deg en araber på for, evnt for senere kjøp. Det er en herlig hesterase, og selvfølgelig er det forskjellige individer og personligheter blant araberhesten også. Men uansett hva du velger, så er det viktig at dere trives i hverandres selskap

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.55 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.