hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - har hesten min det bra?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 har hesten min det bra?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

LivogZara

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  22:14:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei...
har sittet med litt dårlig samvittighet ovenfor hesten min i det siste...
er redd han ikke har det bra...og trives...
han får mat 3 ganger i døgnet,boksen blir møkket hver dag.
han får gå ute hver dag...

jeg trener han annen hver dag ca...og da bir han børstet og kost med, børster han jo når han har fri oxo, men kanskje ikke hver gang...
har hatt dyrlegen på han flere ganger etter jeg fikk han...

har han det egentlig bra?

Isabel&Perla<3
» VIP

Skrevet - 18/12/2005 :  22:20:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høres iallefall ut som om at han har det bra. Men hvis han viser tegn til at han ikke trives, burde du kanskje vurdere å trene/mosjoner han mer. Gi litt mer variasjon i treningen. Lei han på turer iblant, og kanskje gi han noen leker i boksen. La han stå ute med kamerater flere timer for dagm, da vil nok hesten garantert trives. For meg høres det iallefall ut som hesten din har det bra ;) Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  22:25:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvorfor tror du den ikke har det bra? Gå til toppen av siden

Isabel&Perla<3
» VIP

Skrevet - 18/12/2005 :  22:30:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kanskje ta en helsesjekk? Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  22:39:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
vet lissom ikke helt...har vært dårlig til å pusse han i det siste...kan ikke trene han mer...han er kun 3...en halvime med ridning er mer enn nok for han...

dyrlegen kommer att om en mnd,kan be henne ta en sjekk...
han har jo blank pels, litt for blank for å være vinter pels...
sikkert bare jeg som er redd for at han ikke har det bra...

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  23:01:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Trur ikkje du skal bekymre deg eg. Åringen min pusser eg ytters sjelden. Men ho har det da bra fordiom.

Trur no ikkje dyrlegen kan gi deg noko betre svar enn du kan sjølv. Da ville eg no heller hatt f.eks ein ekviterapeut til å sjå på hesten. No veit eg ikkje kor flink dyrlegen du bruker på hest er da, men eg bruker aldri dyrlegen her til anna enn å få hesten vaksinert og for å få resept på makkekurer og slikt.

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  23:05:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
vet lissom ikke helt...har vært dårlig til å pusse han i det siste.
Opprinnelig postet av kross

tror ikke han lider av den grunn, for og si det sånn.. hvis hesten får være ute om dagen pleier den pelsen sin selv. men om du ikke vil ri han for ofte kan du jo leie på tur, løshoppe, longere, tømmekjøre og finne på morsomme øvelser som ikke krever for mye. bare kos dere :)

men vi her på mix'n kan jo ikke svare på om din hest har det bra, hvis du kjenner den godt nok så merker du vel det selv?

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  08:28:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Om hesten ikke trives, er det ikke sikkert det har noe med deg og gjøre Kanskje han ikke liker seg på stallen? Anbefaller deg å kontakte en hestetolk om du tviler.
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  11:08:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Yep...kanskje han ikke liker navnet sitt!!

Huff,nå var jeg ekkel igjen.
Tror du bekymrer deg unødig jeg.Har han mat,friskt vann,frisk luft og kamerater å leke med er det neppe noe problem.
Vil du tilbringe mer tid med ham så gå på tur!
Eller hva med å ri en annen og ta ham med som håndhest?

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 19/12/2005 :  14:20:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Du skriver at han er ute, men ikke hvor lenge, eller om han er sammen med kompiser. Jeg tror i grunnen at hesten har det bra så lenge han er frisk, har venner osv. som Kurre skriver.
At det ikke har så masse å si om du pusser han så masse osv.

Men om du føler at du ikke får gjort nok med han fordi du ikke kan trene han mer enn du gjør så går det ann å trene hodet hans, selvom du ikke få trent bena hans. Feks kan du jo begynne med alksens "miljøtrening", jeg er ikke den beste til å komme opp med forslag om hva, men preseningstrening, ta han med deg rundtomkring så han får oppleve ting osv. Masse trening for en liten 3-åring det. Eller begynn med klikkertrening (søke litt på nett finner du mange fine og opplysende sider), da kan du jo lære han ting, og du kan få han mer oppmerksom på deg, og ditt.
(Lær han for all del nyttige ting sånn i starten da, sånt som å stå i ro når du åpner og lukker grinder, gi deg foten når du skal skrape høver og sånt, så kan du jo ta sånne gi labb og knele ting når dere er kommet litt igang :-))
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  20:28:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
han står alene ute, men ser de andre...går ut fra 09 30- 1500...
har ikke anledning til å la han stå utelenger.pga jobbsituasjonen...
fikk bedre samvittighet etter å ha trent han i dag...han har det nok bra, bare meg igjen,som alltid tror noe er galt...

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  22:37:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Tror nok jeg ville ha hatt en unghest sammen med andre hester, slik at de kan rase litt og utvikle seg litt i "hesteverden".
Therese
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  23:01:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
er ikke det at jeg ikke vil, men valget av andre hester er begrenset her på stallen...
Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  23:26:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Jeg vet godt hvorda det er med det å ha dårlig samvittighet og ikke tro at hesten har det så bra.

Har selv en sånn tankegang i dag etter at smeden var her og mente at hesten min var forfangen... Og da mener jo jeg at jeg ikke har vært oppmerksom nok.

Men hvorfor mener du at hesten din ikke har det bra?
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 19/12/2005 :  23:40:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tror nok jeg ville ha hatt en unghest sammen med andre hester, slik at de kan rase litt og utvikle seg litt i "hesteverden".

Opprinnelig postet av Eikdokka

Gjelder vell meg også det da

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  16:02:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Muligens det. Men har ikke Rosita kontakt med andre dyr da?
Hvor gammel er egentlig Rosita nå?

Therese
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.