hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kalde føtter!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Kalde føtter!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 22/12/2005 :  14:32:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei..

Når jeg er ute å rir, er jeg plaget av kalde føtter. Har sokker og ulsokker på, og tynt foret ridesko. Har dere noen tips for å holde varmen? Er ikke så deilig å ri når man ikke har følelse i føttene!

Isabel og Perla for alltid <3

lino

» VIP

Skrevet - 22/12/2005 :  14:39:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Det beste skal visst være å ha ullsokkene innerst, fordi de leder svette vekk og holder på varmen, tror jeg..
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 22/12/2005 :  15:54:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm, blir ikke det veldig stikkete? =S
Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 22/12/2005 :  16:00:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg byttet ut de vanlige stigbøylene med plaststigbøyler, etter det har jeg ikke vært kald i bena :o)
Bruker bare vanlige ridesokker i Gore-Tex sko.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 22/12/2005 :  16:31:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Nei, jeg bruker sånn Ullvang spesial-ull-sokker, veldig godt og ikke stikkete! :)
Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 22/12/2005 :  17:15:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Jeg bruker ridesokker med ull i vanlige uforete ridestøvler. Er det en veldig kald dag bytter jeg over til ridesko som har en egen slags sokk av ull inni. Passer også på og røre på tærna med jevne mellomrom. Det holder føttene mine sånn passe varme.
Blir man veldig kald på føttene kan man også prøve og gå av og leie hesten et lite stykke for å få litt varmen i seg.

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 22/12/2005 :  17:23:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
bruker moonboots med ullsokker inni. har små føtter og egentlig barnestigbøyler, men med mine nyanskaffede sko måtte jeg bytte til herrestigbøyler:) men det er så godt å være nesten svett av varme istedefor å lure på om føttene fortsatt er der
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 22/12/2005 :  17:27:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm.. Ok, takk for rådene. Kommer nok ikke til å bytte stigbøyler, pga at jeg rir så mange forkskjellige hester.. :P Men tror kanskje jeg skal kjøpe slike ullvangsokke
Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 22/12/2005 :  18:02:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Mine ullvangsokker er de beste sokkene jeg har hatt ever! :)
Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Spinnvill=)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/12/2005 :  20:18:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
En gang kjøpte jeg noen sånne innlegg til skoene, som skal holde føttene varme i 5 timer.. De har et eller annet stoff inne i seg som varmer opp, husker ikke hva de heter, men jeg kjøpte de på en hestebutikk! Nå har jeg jo aldri brukt de, vet ikke hvor de er heller, men det kan hende de funker? Ellers elsker jeg også ulvangsokker=)

----------------------------------------------------------------------------------

Kenzo - diamanten<3

Kenzo - diamanten<3
Gå til toppen av siden

Liv-KleppanBest

» VIP

Skrevet - 22/12/2005 :  21:20:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Venninna mi kjøpte sånne innlegg som Spinnvill snakker om! de funka visst utrolig bra og ikke er de dyre heller. jeg vurderer å kjøpe med noen par med sånne jeg også, til de kaldeste dagene.

jeg bruker vanlige, vinterridesko som egentlig er ganske romslige (et nr. for store) med vanlig sokk og ullsokk oppi. da holder jeg meg vanligvis varm, men rir jeg lenge blir det kaldt etterhvert jah..
Gå til toppen av siden

Linda B.

Norway

Skrevet - 23/12/2005 :  00:27:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding
Har hørt om noen varmepakninger som skal fungere veldig bra, men har aldri prøvd det selv! Kan kjøpes på de fleste hestebutikker på nett for en billig penge, bl.a. her: http://www.skoies.no/shop.asp?p=1016942 :D
Linda www.pygmeen.moo.no Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 23/12/2005 :  01:39:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Du kan også ta en titt her. Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 23/12/2005 :  02:43:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Et tips kan også være å bruke stigbøyler av solidtre, tre holder mer på varme en vanlige! Men aner ikke hvordan tilbakemeldingene på disse har vært.. Har sett slike stigbøyler tidligere, men husker ikke helt hvor de var hen. Kanskje på Høøks?
Ellers syns jeg ikke at ullsokker stikker, går rundt med ullsokker, uten sokker innenfor fra høst til vår, og kjenner ingenting. Så det er nok bare vanen skal du se!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Ellbell

Norway

Skrevet - 23/12/2005 :  11:51:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding
Ull er best fordi det puster og holder varmen selvom det er vått.
Det er viktig å ha store nok sko - hvis man ikke kan røre på tærne blir man kjempefort kald! Da er det bedre å ha mindre sokker på enn en sokk og ullsokk.
Uansett burde man legge bort sokker av "vanelige" materialer og satse på ull! Angoraull og også å anbefale. Jeg kjøpte meg to par "dyre" angoraullsokker til bruk ute og trenger ikke no mer enn det.

Ellbell&þyrladyret

Gi meg en vrengt polvott - any day! Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 23/12/2005 :  12:22:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Bruker vanlige sokker i bomull, og ullridesokker utenpå, nedi mine supre mountain horse rim frost rider støvler! De er det lammeulls såler i, og jeg har til dags dato ikke vært kald på bena :)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.