hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bilder i dressur.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Bilder i dressur.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 68

viblaa

Skrevet - 03/05/2006 :  19:12:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideviblaa  Svar med kopi av melding
:) fiine hiero - gutten! SÅ Flink!! Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  21:27:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
takketakk han liker å vise seg litt ekstra når det er publikum til stede. syns han var flink på treningen jeg du får komme og hilse på en dag når du får tid!

Opprinnelig postet av kjersti *

Det skal nok la seg ordne ja...

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  21:36:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Hiero er bare utrolig skjønn. Så litt av treningen i helgen, utrolig nydelig hest! :)
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

kjersti *

» VIP

Skrevet - 04/05/2006 :  16:54:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk vibeke og christine

men christine...hva syns du om programmet jeg red? antar det var det du så...både han og jeg var sliten så følte han ble litt sterk og litt løpende spes i økningene...måtte ta noen steg i lettridning for å komme på plass
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 05/05/2006 :  02:23:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Så flinke dere er, alle sammen!!
Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

MartineMoor

Skrevet - 06/05/2006 :  10:35:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har noen nye bilder fra sist søndag. Jeg rir med sterkt bitt men det er fordi hun har det med å stikke på tur hvis jeg ikke rir med det, pleier å ri med trinse..

der rir jeg barbak da...Litt dårlig kvalitet på bilde, har zooma litt inn fordi på det "orginale" bildet så syns vi nesten ikke!

*roosa shabrak*

Kom med kommentarer da

Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 06/05/2006 :  19:28:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
ViljeJenta: Trodde at man skulle få hesten til å gå i dressur, jeg da..

neida, bare tulla litt ^^,

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

inger_jumper

» VIP

Skrevet - 07/05/2006 :  13:20:08  Vis profil  Svar med kopi av melding

trening for jørgen kristensen. midt i en volte. så det er derfor han går så bøyd.
Gå til toppen av siden

Josiva&Camilla

Skrevet - 08/05/2006 :  14:10:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Får vel legge ut noen bilder av kaldblodsponnisen min da.

Litt fint bilde fra trening syns nå jeg.

Litt hengete, derfor litt brede hender (venninne mi som rir)

Fra et stevne

Og fra hennes første dressurstevne

Og dressurkjøring hjemme

Redigert av - Josiva&Camilla den 08/05/2006 14:19:38 Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 08/05/2006 :  16:32:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Viljejenta: Det har blitt debattert mye om Pessoa-bittet. Og jeg klarer ikke å la være å kommentere nå heller. Om du blir fornerma får det når være, det er ikke min intensjon...
Du sier du må ha sterkt bitt fordi hun kan stikke. Hvorfor rir du barbak hvis du ikke kan kontrollere hesten?
Sjønte ikke hvorfor du legger ut bildene under "bilder i dressur." Dressur er ikke en hest som står stille og krummer nakken fordi ringene på Pessoabittet ligger vannrett.. Ringene på bittet er ikke til å forlenge tøylen med, de skal "henge" ned slik at det blir en vinkel mellom tøyle og ringer.

Bildene er iallefall et godt eksempel på hvorfor man bør prøve et annet bitt enn Pessoa. *sukk*

Dette skriver jeg i håp om å opplyse litt.
Tenker med gru på da jeg var 12 år og vi red med pessoabitt på en N/L hest jeg stelte. Jeg ante ikke hva slags redskap jeg brukte. Når man har så stramme tøyler at ringene går i samme retning som tøylen er det et konstant press på hestens nakke og i munnen.
Får helt vondt inni meg når jeg tenker på hvor mange hester som rides med et sånt bitt av en som ikke vet noe om bittets virkning..

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det.
Redigert av - carambee den 08/05/2006 16:36:29 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  17:04:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Amen!! Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  17:31:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åhh.. :'-( Alle (nesten alle) rideskolehestene på en rideskole jeg gikk på gikk på pessoa! Guudamei!
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  21:23:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Jeg har sett folk ri med Pessoa i dressur fordi "hesten ikke går på trinse". Dette utvikler seg raskt til å bli hester som ser veldig "pene" ut, for knekk i nakken er jo det samme som at de går til tøylen! (en gidder ikke bry seg om at det er null bakbensaktivitet). Dette har gjerne vært litt uerfarne folk som setter på slik bitt bare fordi noen sier det, og ikke tenker over konsekvensene.

OT: Kjersti : Jeg så ikke så mye av programmet sånn sett, fikk ikke med meg at dere red program før treningen var slutt hehe...Men den hesten din blir bare lekrere og lekrere, ikke annet å si om det :)

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  21:49:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
helt enig. pessoa bitt og andre sterke bitt er etter min mening bare tull!
har en hest som var stokk død i munnvikene når jeg kjøpte han. han var så hard, at uansett hva jeg gjorde var det ikke noe kontakt.
men han ALDRI brukt et sterkere bitt på ham. og de som legger ut om at det er bedre med sterkere bitt enn å sitte å hale å dra, ja, hvorfor er hesten så hard i munnen da? jo nettopp fordi noen har halt å dradd i den!
det er faktisk mulig å lære en hest å bli mykere å kontrollerbar igjen!hesten min lå å dro i bittet når jeg red ham, stakk hele tiden, å bare løp på. så fikk jeg meg trener, å etter hun red ham i 20 minutter, så "knakk" hun ham. hun så da hvilke problem vi hadde, og da tok det meg 3 dager fra å ha en hest som lå konstant på bittet og var hard, til å få en hest som var myyye bedre, og som jeg hadde normal kontakt med. han er fortsatt hard i munnen, men for en forskjell fra da jeg fikk han! jeg kan til å med hoppe med ham, uten at han spurter nå, det lærte han etter 2 sprangtreninger. å jeg har ALDRI vurdert sterkt bitt på ham. har ridd med tredelt hele tiden jeg har hatt ham!

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com

Redigert av - **sofie** den 08/05/2006 21:52:23 Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  23:05:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Hei hei!!

Var på mitt første stevne her nede i Danmark sist helg... Det var moro og komme ut igjen!! Vi debuterte MB, og er kjempe fornøyd

Her er noen bilder fra stevnet, ikke alle under riding, men det er ihvertfall en dressurhest med en dressurrytter oppå...hihi...

mille og meg i MB-debuten!! veldig sølete og tung bane

så dyktig!!!

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden
Side: av 68 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 3.09 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.