hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bilder i dressur.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Bilder i dressur.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 68

carambee

Skrevet - 09/05/2006 :  08:14:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
helt enig. pessoa bitt og andre sterke bitt er etter min mening bare tull!

Opprinnelig postet av **sofie**

Vil ikke si at alle sterke bitt er bare tull. Men pessoa er det.
Kandar fx er sterkt, men brukes for å gi små fine signaler. De skal jo ikke brukes for å stoppe hesten, eller få den til å knekke i nakken.

At alle bitt selges til de som vil ha det. Det er bare tull. Problemet med pessoa er at det ser så snillt ut, for mange, og da er de mindre forsiktig. man kjenner heller ikke om man holder for stramt i det, da det ikke er noe kjede under haka..
MAnge synes fx pelham ser myye "slemmere" ut. Men i en uerfaren hånd hadde det vært bedre. Hvis rytteren hadde respekt for det vel og merke, for det er det få som har for pessoaen.

Viljejenta: Du sier du pleier å ri på trinse, men alle bildene både på bane og ikke på bane viser jo at du bruker pessoa ganske ofte.

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

munti

Skrevet - 09/05/2006 :  09:54:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heter ikke denne tråden.

Bilder i Dressur.

Hvor er blidene
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 10/05/2006 :  19:54:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Heter ikke denne tråden.

Bilder i Dressur.

Hvor er blidene

Opprinnelig postet av munti

Ok, hva med dressur på gårdsplassen

Ja jeg vet....sits...tærne ut...osv

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 11/05/2006 :  03:25:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Stolsits er en fin ting, hihi.
Skal ikke kommentere resten, det er vel slemt eller noe sånt

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

MartineMoor

Skrevet - 11/05/2006 :  07:50:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
OK, til alle dere som ikke liker at jeg rir med pessoa: Jeg rir med det PÅ TUR!!! bildene er tatt etter en tur, og derfor så rir jeg med det! Hvis dere ikke tror meg når jeg sier at jeg rir med trinse på banen, så kan jeg godt skaffe noen bilder der jeg rir med trinse! Eieren til hesten har video av det! Jeg kan godt få sendt det over hit, så dere får se!

Og grunnen til at jeg bare har bilder der jeg rir med pessoa etter en tur er fordi når jeg rir på bane så rir jeg som oftest alene og har ingen til å ta bilder av meg, men når jeg rir på tur så rir jeg med andre, og dermed kan de ta bilder av meg..

Carambee: Hesten stikker ikke på bane, derfor så kan jeg ri henne barbak PÅ BANEN..

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  11:25:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av carambee

Jo, jo kommentarer er bra

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  12:38:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om man tar hele deg og vrir deg litt fremover så sitter du bra. Du sitter \ istede for |, og du har en vinkel mellom hendene og tøylene. Samtidig så kan du vri om beina (det skal gjøres fra hofta) så tærne peker frem. Og så er hesten bak lodd, samtidig som (hvis jeg har forstått tidligere forklaringer rett) hesten går litt på fremparten. Det ser man visst på det borteste frambeinet som fremdeles er i bakken når det er midt under rytteren.

Det er vel det jeg ser. Om jeg får lov

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  13:42:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk takk Kristy, konstruktiv kritikk er veldig velkommen her i gården
Jepp han går fremdeles litt på fremparten men det har blitt en betydelig forbedring det siste halve året, bærer seg mer og mer på bakparten.

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  14:48:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
OK, til alle dere som ikke liker at jeg rir med pessoa: Jeg rir med det PÅ TUR!!! bildene er tatt etter en tur, og derfor så rir jeg med det! Hvis dere ikke tror meg når jeg sier at jeg rir med trinse på banen, så kan jeg godt skaffe noen bilder der jeg rir med trinse! Eieren til hesten har video av det! Jeg kan godt få sendt det over hit, så dere får se!

Og grunnen til at jeg bare har bilder der jeg rir med pessoa etter en tur er fordi når jeg rir på bane så rir jeg som oftest alene og har ingen til å ta bilder av meg, men når jeg rir på tur så rir jeg med andre, og dermed kan de ta bilder av meg..

Carambee: Hesten stikker ikke på bane, derfor så kan jeg ri henne barbak PÅ BANEN..

Opprinnelig postet av _ViljeJenta_

Hvorfor rir du barbak hvis du egentlig var på tur da?

Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 11/05/2006 :  14:54:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av _ViljeJenta_

Hvorfor rir du barbak hvis du egentlig var på tur da?

Opprinnelig postet av MajaPeWs

Samme tenkte jeg.. Lurte bare på det der, siden du sier du bare rir med det bittet på tur. Men bildene er fra en ridebane.

Kikka forresten på et feltrittstevne fra USA igår. Der red veldig mange med pessoa, men nesten samtlige hadde "riktig vinkel" på ringene når de ikke gjorde forholdninger. Da er det jo litt mer ok med det bittet.

Igjen: Når jeg skriver om slike ting, og det da ofte blir tatt utgangspunkt i en person/hest, så mener jeg det ikke vondt. Mener ikke å være ekkel eller spydig osv. Jeg skriver det fordi jeg vil at du/dere tenker dere om en ekstra gang bare.
Føler du at du ikke gjør noe galt med bittbruken din, så er det ikke no vits å bry seg om sære meg

carambee

Skrevet - 11/05/2006 :  14:59:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av carambee

Jo, jo kommentarer er bra

Opprinnelig postet av Horton & Renate

Okej da. Du har litt lang tøyler (men du skritter jo bare da), samme som meg laaaange tøyler, og noe stolsits med tærne ut til tider. Uff jeg rir for mye på tur..

La veldig merke til "knekken" i halsen hans på det bildet. Det er veldig tydelig at han bøyer halsen på feil punkt.
Sikkert veldig tydelig på akkurat det bildet eller noe. Men det ser ut som om noe faktisk er knekt i halsen, det høyeste punktet er liksom en skikkelig spiss. Og det høyeste punktet er for langt fra nakken.
Synes ikke han krøller så veldig mye da. Bak loddplan var ikke det første som slo meg, men at hodets plassering ikke har med bakbein å gjøre det lyyyste av bildet.

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  15:17:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
La veldig merke til "knekken" i halsen hans på det bildet. Det er veldig tydelig at han bøyer halsen på feil punkt.

Kopi av melding:
Du har litt lang tøyler

Jeg ville tenkt at jeg hadde litt for korte tøyler iom at han har blitt jobbet i en dyp og litt lang form i et halvt år og ikke er vant til å bli samlet sammen så mye i tillegg at jeg ikke får med bakparten i den grad jeg ønsker her.
Ville vel trodd at dette bildet var litt eksempel på for tidlig og for mye krav om "samling"?

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  17:32:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lange tøyler?? Jeg ville heller sluppet de ut litt for at hesten skal få plass til en lengre form.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  17:55:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Ja, heller lengre tøyler enn kortere tøyler! En hest skal ris frem til tøylen, den skal ikke bli klemt kort sammen i formen. Da knekker den nakken, og blir spent.
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  23:08:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Orker ikke å linke men la merke til bildet av Josiva, som var et pent bilde, det første, men synes det kunne se ut som nesereim nr 2, den nederste, sperra litt mye for nesepusten.. Gå til toppen av siden
Side: av 68 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.55 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.