hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bilder i dressur.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Bilder i dressur.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 68

carambee

Skrevet - 11/06/2006 :  16:32:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Fin film og fin hest Ragnhild!
Men satt og irriterte meg over at rytteren hadde henda i fanget. Litt lange tøyler og bred "håndføring". som vnalig er det av egen erfaring jeg pirker. Holdt henda ca der før. Men har skjerpa meg nå. Og jeg merker forskjell. Kan ta mindre tøyletak og jeg kjenner lettere "hvor" hesten er. Er Cisco veldig stor? Eller er rytteren liten kanskje?
Opprinnelig postet av carambee

Hun har fått beskjed av en annen trener (enn hun hun rir for på videoen) om å samle dem, så det jobbes med ;) Cisco er ikke veldig stor, 164 i mankehøyde, men hun er ganske lav, kan vel tenke meg en.. hmm.. mellom 155 og 160 tenker jeg, så ja

Opprinnelig postet av Ragnhild E

Ja, det tar jo litt tid å jobbe med det. En automatisk bevegelse tar cva 2000 repitisjoner å lære inn, men hvis man skal endre på den tar det 10000 repitisjoner før den nye (endrede) er automatisk. Sa iallefall en trener jeg har ridd for. Så man må være veldig bevisst på det ei god stund før det sitter ja..

Kjenner godt til det da. Mitt største problem var at tøylene ble lengre og lengere. Til slutt satte jeg en rød teip på tøylen for å markere lengden. Da gikk det fortere å lære meg å holde tøylen, for da så jeg det med en gang de gled ut...

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  21:32:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
rei litt dressur i dag, og fikk et par fine bilder:) vil gjerne ha komentarer:)

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com

Redigert av - **sofie** den 11/06/2006 21:37:22 Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  23:11:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
Hendene dine er vannrette.... Og prøv å ri Lasso litt mer fremm, d ser ut som om han har litt dårlig overtramp.... D kan jeg jo ikke si ut i fra et bilde, men på d nederste så ser d sånn ut ivertfall.....
Ellers er d vel ikke mye å si, du sitter pent!!
Gå til toppen av siden

Arthur_lover=)

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  17:34:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideArthur_lover=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseArthur_lover=)  Svar med kopi av melding
Legge ut noen bilder av meg og arthur ogsåArthur er x-traver..Veit jeg ikke har verdens mest perfekte sits men...sitter litt frampå,bakpå og litt forskjellig

Har forminska de på photobucket,men de blei store forde

Henriette=)
Redigert av - Arthur_lover=) den 12/06/2006 17:59:51 Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 12/06/2006 :  18:19:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Arthur var jo kjempesøt!
Som du sier selv lener du deg litt frem. Husk at når du gjør det gjør han også det. Klarer du å strekke deg litt mer opp og får mer loddrett sits blir det også lettere for ham å komme over på bakparten.

hva slags sal er det? Ser ut som om du har litt korte stigbøyler. Men hvis det er sprangsal kan det være litt vanskeligere å gjøre noe med det (synes selv det blir veldig unaturlig å ro med lange bøyler i sprangsal)

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Arthur_lover=)

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  19:18:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideArthur_lover=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseArthur_lover=)  Svar med kopi av melding
takk for tips=)jeg rir ikke så mye dressur egentlig.er mest sprangrytter..Det er en prestige allroundsal..tenker det er bare jeg som rir med korte stigbøyler;)hehe
Henriette=) Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  19:23:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hendene dine er vannrette.... Og prøv å ri Lasso litt mer fremm, d ser ut som om han har litt dårlig overtramp.... D kan jeg jo ikke si ut i fra et bilde, men på d nederste så ser d sånn ut ivertfall.....
Ellers er d vel ikke mye å si, du sitter pent!!

Opprinnelig postet av linndi&ida

takk for det=) hendene har ejg alltid slete med
overtrampet til lasso jobber vi med han har vært traver, så driver med omskoleringa. derfor jobber jeg mye med å få han til å slappe mer av, og da har han tendenser til å korte stegene veldig. men jobber mye med det, er allerede blitt mye bedre:)
men takk for komentaren:)

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden

Cammie

» VIP

Skrevet - 13/06/2006 :  03:22:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Får slenge inn noen bilder av min lille kaldblods da...Dette er bilder fra i fjor, så ser litt bedre ut nå...Sikkert masse feil med min sist og alt slikt, men men. Våger meg alikevel...Vet jeg ser litt ned på hesten, men han er jo så skjønn:)

Gå til toppen av siden

Arthur_lover=)

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  07:52:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideArthur_lover=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseArthur_lover=)  Svar med kopi av melding
så fin=)Har akkurat samme problemet jeg også,at jeg ser ned på hesten hele tiden.
Har blitt litt bedre nå da..hehe.Da blir hesten mer balansert også

Henriette=)
Redigert av - Arthur_lover=) den 13/06/2006 07:52:56 Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  19:20:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
HEr kommer litt bilder av meg som rir dressur..

Spranghingsten Cisco går LB:1. Vi fikk 65%

Mine ene hest Challe. Her trener vi dressur

JEg og Sepia rir inn til dressuren på feltrittstevne i Gärds

Feltritt - Tre ganger så gøy!!!
Redigert av - Liten_Lista den 13/06/2006 19:36:41 Gå til toppen av siden

ClaireMichelle

Sweden

Skrevet - 13/06/2006 :  19:29:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke så altforr mange bilder i dressur :-) Men legger ut noen. Kom gjerne med ris og ros.. Og forslag til forbedringer

Rhafina har ikke gått noe dressur da jeg fikk henne som 7åring, men syntes nå selv hun er begynt å kommet seg :-)

Vet foressten at jeg har en tendens til å kike veldig mye ned på ponnirompa mi når jeg rir, uff.. Må slutte med det.. Hehe

Æ e flytta til Sverige Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 13/06/2006 :  23:18:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Endelig noen nye bilder, som gjerne kan kommenteres ;-)

Måtte bare ha med dette, fordi han er så vanvittig nuuudelig
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  23:27:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tar med noen nyere jeg også da - vil gjerne ha kommentarer

Fremover lent her ja - kommentere litt selv å

Jepp, det var alt for denna gangen

We`re just out of controll
Redigert av - picazzo den 13/06/2006 23:29:08 Gå til toppen av siden

ClaireMichelle

Sweden

Skrevet - 13/06/2006 :  23:31:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Picazzo; NYDELIG hest.. :) Hvilken rase er det? Så ganske edel og lett ut.. Var værtfall utrolig fin! :-) Å så ut som den kunne sakene sine også, har sett en del andre bilder av dere på sprang-bilde-tråden. Om jeg husker rett..
Æ e flytta til Sverige Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  23:38:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takktakk :) Hun er svensk varmblods ridehest, er ganske edel, men en liten kompakt kruttønne igrunn.. Jepp, stemmer nok at du har sett henne inne på sprangtråden - er liksom ikke dressur som er våres sterke side.. hehe..
We`re just out of controll Gå til toppen av siden
Side: av 68 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.67 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.