hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bilder i dressur.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Bilder i dressur.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 68

chk

» VIP

Norway

Skrevet - 15/09/2006 :  07:05:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidechk  Svar med kopi av melding
Veldig riktig det at jeg bør rette meg opp, haha :D
Var andre gangen jeg red på bane etter to måneder det der, så det var litt mye å tenke på da Gizmo er en hest som har "litt" mer fart enn den gamle gampen jeg pleier å drive med ;) Og, jeg fikk beskjed om å ri henne ganske dypt.. Så.. jeg vet ikke.

Takk for kommentar :)

Redigert av - chk den 15/09/2006 07:07:41 Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 15/09/2006 :  12:10:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Hvis du fikk beskjed om å ri henne dypt, så er det nok fordi hun ikke er sterk nok til å bære seg selv i høyere form enda.
Men pass bare på at hun bærer seg selv om hun går u en dypere form.
Selv om hesten går i litt lang, lav form skal du ikke behøve å "holde hodet hennes".

Sitsen din blir sikkert bedre når du kommer i "ri-p-bane-form" igjen :)
Va ikke den værste fremoverleningen jeg har sett. Er bare skuldrene som skal litt bak, og kanskje tippe bekkenet litt frem, så er du der ;)

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 15/09/2006 :  13:29:10  Vis profil  Svar med kopi av melding

Gå til toppen av siden

Skogstrollet

Norway

Skrevet - 15/09/2006 :  21:33:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkogstrollet  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkogstrollet  Svar med kopi av melding
Åh, dere er så flotte sammen, kristine!!

her er noen bilder fra dagens lille økt..;) Hatt hesten siden søndag kveld.. Stor fornøyd:)

Komentarer?

Edit for og si at jeg gleder meg til og få dressur sal!!

Catharina & Svarten.
Redigert av - Skogstrollet den 15/09/2006 21:35:10 Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 15/09/2006 :  22:36:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
http://img122.imageshack.us/img122/2424/250606traaaavhz0.jpg

Dette er eneste måten jeg får vist dere bilde... Ja jeg vet...typisk sprang rytter.. men noen andre komentarer?

Lene

www.stall-hestevold.dk

Redigert av - Lene23 den 15/09/2006 22:39:07 Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 15/09/2006 :  22:40:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
[url=http://img122.imageshack.us/my.php?image=250606traaaavhz0.jpg][img=http://img122.imageshack.us/img122/2424/250606traaaavhz0.th.jpg][/url]
Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Skogstrollet

Norway

Skrevet - 16/09/2006 :  00:38:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkogstrollet  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkogstrollet  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Lene23

Funker det nå?

Catharina & Svarten. Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 16/09/2006 :  12:11:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kristine: Det ser ut som han bærer seg godt på det galoppbildet!
Men du ser noe forknytt ut.. Mulig det er bare bildet som lyver da..?

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 16/09/2006 :  12:56:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Carambee: Jeg kunne med fordel satt meg bedre ned i setet, det er jeg helt enig i ;) Jeg sitter ikke rett over han på dette bildet, desverre, men som du sier bærer han seg godt selv. Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 16/09/2006 :  13:02:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Legger ut noen filmer av den samme økten også jeg. Korte filmer!

Trav, nedsitting

Trav, lettridning

Galopp
Gå til toppen av siden

FightingFaceOgMarie

» VIP

Norway

Skrevet - 16/09/2006 :  14:04:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFightingFaceOgMarie  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseFightingFaceOgMarie  Svar med kopi av melding

Meg og min varmblods i Februar i år. Veit at jeg har handa for langt ned, og ser på hesten. + at jeg må sitte rettere. Men var et engangstilfelle på bildet! Hehe. skal ta noen bilder når jeg rir Dressur i dag også.

Fighting Face, Fjuken, Dorada & Pocahontas <3

www.freewebs.com/mariietindlund
www.TeamAakeberg.piczo.com

Redigert av - FightingFaceOgMarie den 16/09/2006 22:07:21 Gå til toppen av siden

sannejento
» VIP

Skrevet - 16/09/2006 :  14:32:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Meg og min varmblods i Februar i år. Veit at jeg har handa for langt ned, og ser på hesten. + at jeg må sitte rettere. Men var et engangstilfelle på bildet! Hehe. skal ta noen bilder når jeg rir Dressur i dag også.

Meg og den ene Kaldblodsen på stallen. Ho har bare blitt ridd max. 15 ganger. Ridde ho litt med strikk i førsten på oppvarminga, men tok den av etter max 10 min, og ho gikk ganske bra da syns jeg. veit at handa mi er laangt nede igjen. Skulle akuratt til å svinge, men kan jo ikke unskylde alt! Hehe.. men syns ho var ganske flink:)
Jeg er ikke noen Dressurrytter, og hesten er heller ikke Dressurhest;D

Vil gjerne ha komentarer

Opprinnelig postet av fighting&marie

Hei!

bilde nr 1: knekker hesten i nakken, pga du har hendene dine så langt nede. Den jukser, går bare med knekt nakke uten noe særlig bakbeins aktivitet. Man skal ri hesten frem til bittet, ikke bare "krølle" den sammen.
Hadde jeg vært deg ville jeg hatt stigbøylene 4-5 hakk lengre ned, da blir det lettere og sitte ordentlig.

Fin hest..

Bilde nr 2: For det første ville jeg ikke ridd hesten med strikk når den kun har vært ridd 15 ganger. Den har ikke nok muskler til og klare og gå i en korrekt form, og om du da putter på hjelpemidler så danner hesten feile muskler.
Man skal aldri ri med strikk før hesten er skikkelig varm, de skal alltid varmes opp på lange tøyler.

Som du sier selv, så er hendene for langt nede. Stigbøylene dine er korte der og, rir du mye sprang kanskje? Litt stolsits, men det kan hende det er salen som gjør det.

Gå til toppen av siden

FightingFaceOgMarie

» VIP

Norway

Skrevet - 16/09/2006 :  14:43:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFightingFaceOgMarie  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseFightingFaceOgMarie  Svar med kopi av melding
Tusen Takk for komentar:D Ja, jeg er jo "sprangrytter" må si at jeg ikke er særlig glad i Dressur må bare si at jeg ikke tok på ho strikken FØR ho var varm. Jeg ridde tur i skogen først, men er enig med at jeg bør bygge opp mye mer muskler før jeg rir mer Dressur med ho. Ja, hesten min juksa seg veeeeldig(!!) på bittet før, men har blitt mye bedre:) Tusen Takk for svar Hvertfall
Fighting Face, Fjuken, Dorada & Pocahontas <3

www.freewebs.com/mariietindlund
www.TeamAakeberg.piczo.com

Redigert av - FightingFaceOgMarie den 16/09/2006 14:47:32 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 16/09/2006 :  15:20:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
asgrimsvrten:<hvor stor er den hallen deres?? vet du hva noe slikt koster?? det er en rubb hall ser jeg.. kunne tenkt meg en slik.. Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 16/09/2006 :  21:02:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Fightingmarie:
Du behøver ikke bygge mer muskler for å ri dressur. Dressur er til for å bygge muskler. Det som er altfor tidlig er å sette på et så stramt strikk. Tror jammen ikke jeg hadde lagt ut det bildet der engang jeg...

Side: av 68 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.06 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.