hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bilder i dressur.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Bilder i dressur.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 68

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 16/09/2006 :  21:33:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
catharina (asgrimsvarten):
så flott han er! er noe med svarte kaldblodser som blitz-etterfølgere altså.. du sitter jo veldig fint på ham, litt vanskelig å se noe på bildene da men.
han er iallfall helt svart - om han blir brunere, må du si fra, for da er det noe galt med oss to og hester (lukas var kullsvart, nå er han mørkebrun.. hehe)

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

alexax

Norway

Skrevet - 17/09/2006 :  12:17:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressealexax  Svar med kopi av melding

Vil gjerne ha kommentarer på hesten her =)

Solen har värmt oss,
men när den går ner
behöver jag värmen du ger..
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 17/09/2006 :  14:36:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Fightingmarie:
Du behøver ikke bygge mer muskler for å ri dressur. Dressur er til for å bygge muskler. Det som er altfor tidlig er å sette på et så stramt strikk. Tror jammen ikke jeg hadde lagt ut det bildet der engang jeg...

Opprinnelig postet av carambee

Stygt å si det kanskje, men det tenkte jeg også! Strikken var jo festet så stramt at hesten var nødt å bøye hodet (gjett om den kommer til å bygge underhalsmuskler!!!!) Hesten gaper og viser tydelig misbehag. Strikk skal være et hjelpemiddel SAMTIDIG som man rir hesten korrekt, ikke et tvangsmiddel som gjør at hesten bøyer nakken uavhengig av våre tegn og beskjeder! Og vinkelen i armen var jo også helt feil!!! Det skal jo gå en loddrett linje fra albue - hånd - bitt, men her peker jo albuevinkelen nærmest ned i sanden!

Gå til toppen av siden

FightingFaceOgMarie

» VIP

Norway

Skrevet - 17/09/2006 :  15:06:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFightingFaceOgMarie  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseFightingFaceOgMarie  Svar med kopi av melding
Gjør meg ingenting hva dere sier, tar det til meg, og skal ikke ri ho med strikk lengere. Veit åsså at det ser ut som at strikken er festa veldig stramt, men det er den faktisk ikke;/ Hesten gaper hele tiden, og tunga henger utafor for ho spiser på alt som er på kanten av jordene. Derfor gaper ho sånn. Men skal ikke ri Dressur med ho på lenge nå, bare turer i skogen.
Syns ikke noe av det dere sier er slemt, for man lærer jo av det.
Men, har et bilde fra da jeg ridde hesten veninna mi steller kanskje dere kan komentere det da;P

Fighting Face, Fjuken, Dorada & Pocahontas <3

www.freewebs.com/mariietindlund
www.TeamAakeberg.piczo.com
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 17/09/2006 :  15:43:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Marie: sett deg lenger frem i salen, ikke legg deg bakover, rett deg opp i ryggen, ta stigbøylene ned mange hakk og strekk på deg. Beina dine skal være under deg, ikke forran deg.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 17/09/2006 :  15:58:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men der var armvinkelen mye bedre =)
Gå til toppen av siden

FightingFaceOgMarie

» VIP

Norway

Skrevet - 17/09/2006 :  16:05:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFightingFaceOgMarie  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseFightingFaceOgMarie  Svar med kopi av melding
Takk for komentarer. Men, føler meg så veldig slem etter jeg har ridd den kaldblodsen, har så utrolig dårlig samvittighet;/, for at jeg har ridd ho med strikk når ho ikke har hatt nok muskler, så til dere som komenterte det, jeg skal ikke ri med det lengere:) Skal jobbe på en helt annen måte. Måtte bare si det:/

Klem!

Fighting Face, Fjuken, Dorada & Pocahontas <3

www.freewebs.com/mariietindlund
www.TeamAakeberg.piczo.com
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 17/09/2006 :  16:41:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Syns det er kjempeflott at du har lært av det andre her på MIX-en har kommentert Alle gjør feil iblant, men det som er viktig er og lære av det og være åpen for ny kunnskap;)
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 17/09/2006 :  22:56:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Helt enig!
Flott Marie at du tar til deg det andre sier. Men husk at vi er ikke eksperter vi heller!
Pøv alltid å samle informasjonen og rådene du får, og gjør opp din egen mening.
Men husk det at snarveier (som strikk, sterke bitt etc) ofte er en dårlig løsning hvis man ikke vet virkningen av dette. Hvis du er 100% klar over hva du gjør med hesten når du setter på et strikk, og du synes dette er ok. Så gjør du det. Hvis ikke, så la være.

Her på MIX kan du spørre og grave så mye du vil hvis du har et problem med hesten. Og det er alltid bedre å løse et problem fra grunnen isteded for å sette på dingser som jukser deg til noe som ligner på det du er ute etter.

Når det gjelder dårlig samvittighet kan jeg love deg at jeg har det i massevis når jeg tenker på ting jeg har gjort tidligere fordi jeg har gjort som alle andre.
Det beste du kan gjøre for din hest er å tenke selv. Lese og lære så mye du kan, og jobbe med det du vil få til.

Jeg synes ikke du skal slutte å ri dressur. Turer i skogen hvor hesten får labbe avgårde hjelper ikke så veldig mye på dressurmusklene.

Dressurridning må begynne et sted. Har du en hest som ikke kan noe, så må du begynne fra bunnen.
Hvis du leter litt her, og under Ridning og Trening kan du lære masse av å lese andre sine tråder. Men du bør egenltig få litt undervisning for å lære hva du skal gjøre for at hesten skal jobbe riktig, og hvordan du bygger "dressurmusklene" på en hest.

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 17/09/2006 :  23:52:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Helt enig!
Flott Marie at du tar til deg det andre sier. Men husk at vi er ikke eksperter vi heller!
Pøv alltid å samle informasjonen og rådene du får, og gjør opp din egen mening.
Men husk det at snarveier (som strikk, sterke bitt etc) ofte er en dårlig løsning hvis man ikke vet virkningen av dette. Hvis du er 100% klar over hva du gjør med hesten når du setter på et strikk, og du synes dette er ok. Så gjør du det. Hvis ikke, så la være.

Her på MIX kan du spørre og grave så mye du vil hvis du har et problem med hesten. Og det er alltid bedre å løse et problem fra grunnen isteded for å sette på dingser som jukser deg til noe som ligner på det du er ute etter.

Når det gjelder dårlig samvittighet kan jeg love deg at jeg har det i massevis når jeg tenker på ting jeg har gjort tidligere fordi jeg har gjort som alle andre.
Det beste du kan gjøre for din hest er å tenke selv. Lese og lære så mye du kan, og jobbe med det du vil få til.

Jeg synes ikke du skal slutte å ri dressur. Turer i skogen hvor hesten får labbe avgårde hjelper ikke så veldig mye på dressurmusklene.

Dressurridning må begynne et sted. Har du en hest som ikke kan noe, så må du begynne fra bunnen.
Hvis du leter litt her, og under Ridning og Trening kan du lære masse av å lese andre sine tråder. Men du bør egenltig få litt undervisning for å lære hva du skal gjøre for at hesten skal jobbe riktig, og hvordan du bygger "dressurmusklene" på en hest.

Opprinnelig postet av carambee

Og ellers virker det som om du holder på å komme inn på en god vei nå.
Lykke til!

PS, hvis du liker å lese, kan kanskje disse bøkene være en hjelp:

"Dressurridning" - Louise Nathorst
"Dressur med Kyra" - Kyra Kyrklund

Og ingen forklarer vel dette med riktig sits og hvordan oppnå den bedre enn Sally Swift i boken "Sentrert Ridning"

Renate
Gå til toppen av siden

alexax

Norway

Skrevet - 18/09/2006 :  13:09:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressealexax  Svar med kopi av melding
Vil gjerne ha kommentar på bildene mine litt ovenfor, da jeg ikke er så flink i dressur, men har trent hesten. Har fått litt instruksjon og råd underveis. Det er selvfølgelig bare øyeblikksbilder, men ser det ok ut? Fler bilder på vip'en min :)
Solen har värmt oss,
men när den går ner
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 18/09/2006 :  14:07:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Meg og Ali..

Noen kommentarer?

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

alexax

Norway

Skrevet - 18/09/2006 :  15:27:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressealexax  Svar med kopi av melding
Anette&Ali&Aurello: Nydelig hest :) Men synes du ser litt anspent ut. På bilde nr 2 ser det ut som du sitter å holder deg fast i salen.
Solen har värmt oss,
men när den går ner
Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 18/09/2006 :  16:10:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Noen bilder av Brun og venninna mi når de var på Kjetil trening,eg hadde ikke penger til det,så fikk overtalt hun til å ri han istedet for.Nå skal det nevnes at hun aldri har ridd noe særlig utenom på tur...

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 18/09/2006 :  17:39:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Anette: ikke dra hånden forbi låret ditt, du ser at hesten bare blir spent og åpner munnen. Du har heller ingen støtte på utvendig tøyle. Det andre bilder ser mer avslappet ut, men du har litt lave og "utsrakte" hender:)

Brun Best: får jeg lov til å kommentere venninen din? :) Regel nr 1- ri med hjelm! Regel nr 2- se opp! Ser også til at det blir litt mye hånd, slik at han ikke går gjennom ordentlig bakfra, men knekker nakken. Du ser at han er anspent og åpner munnen. Ellers sitter hun fint, men enten så har hun litt for korte stigbøyler, eller så spenner hun og løfter knærne. Hun kunne fint ha løftet hånden litt for å gi plass for bogene, da kommer hesten lettere bakfra.

Er fryktelig vanskelig å si så mye utfra slike øyeblikksbilder da:)

Hege Gå til toppen av siden
Side: av 68 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 3.53 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.