hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bilder i dressur.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Bilder i dressur.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 68

alexax

Norway

Skrevet - 18/09/2006 :  18:42:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressealexax  Svar med kopi av melding
Hege_J virker som du har peiling, kommenter min lille hest og? :) Er så lei av og legge ut bilder og aldri få noen tilbakemelding..
Solen har värmt oss,
men när den går ner
behöver jag värmen du ger..
Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 18/09/2006 :  19:40:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Anette: ikke dra hånden forbi låret ditt, du ser at hesten bare blir spent og åpner munnen. Du har heller ingen støtte på utvendig tøyle. Det andre bilder ser mer avslappet ut, men du har litt lave og "utsrakte" hender:)

Brun Best: får jeg lov til å kommentere venninen din? :) Regel nr 1- ri med hjelm! Regel nr 2- se opp! Ser også til at det blir litt mye hånd, slik at han ikke går gjennom ordentlig bakfra, men knekker nakken. Du ser at han er anspent og åpner munnen. Ellers sitter hun fint, men enten så har hun litt for korte stigbøyler, eller så spenner hun og løfter knærne. Hun kunne fint ha løftet hånden litt for å gi plass for bogene, da kommer hesten lettere bakfra.

Er fryktelig vanskelig å si så mye utfra slike øyeblikksbilder da:)

Opprinnelig postet av Hege J

Grunnen til at hun løfter knærne litt er muligens for å nå opp til å skjenkle han:P
Nå var jo dette det første dressurtreningen både hun og Brun var med på med Kjetil så syns de var flinke eg:)
Og det med å se ned,e jo heller ikke så lett å unngå,du må jo sjekke at hesten fortsatt er der:P

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 18/09/2006 :  19:53:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Alexax: Hesten ser litt fremtung ut. Nå ser jeg på det ene bildet der hesten rører sseg. Ellers har du bare bilde av at hodet og halsen er i "fin posisjon", husk at det er ikke målet. Det du skal strebe etter er å få litt mer aksjon i bakparten, ri litt bedre frem slik at bakbeina kommer mer under, og hesten blir lettere foran. Det ser ut som om h*n henger litt på hånden din.

Anette: Det ser ut som om dere har litt mye fart. Prøv å få litt roligere trav som han klarer å balansere seg i. Man skal ikke kreve at han går i full samling altså, men han skal klare å sakke litt ned og ikke lene seg så fælt fremover ;)
Fremdrift er ikke alltid fart og steglengde vet du Dere er utrolig søte sammen da.

Brun best: Som Hege sa.. HJELM. Ellers er jeg enig i at det blir veldig mye hånd, hesten går ikke til tøylen der, den viker unna hånden til rytter. Bilde to ser litt mer avslappa ut. Ellers så ser det ut som om rytter rir for mye. Hyun bør slappe mer av ogla hesten få jobbe seg fram til samling istedet for å krølle opp sjenkel, lute i ryggen og dra i tøylen.
Se på halsen til hesten. Den spenner underhalsen,( istedet for at muskelen oppe ved nakken buler ut,) det viser at hesten stritter imot tøylen

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 18/09/2006 :  19:58:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hege_J virker som du har peiling, kommenter min lille hest og? :) Er så lei av og legge ut bilder og aldri få noen tilbakemelding..

Opprinnelig postet av alexax

Jeg kan jo prøve Du har jo bare et bilde der du vises, så da tar jeg utgangspunkt i det!

Det ser ut som du titter litt ned, hendene er litt lave, og det ser ut til at du har litt stolsits der fotene kommer litt for langt fram. Om du trekker den lodrette linjen gjennom deg, ser du det. Du får dermed balansepunktet ditt litt langt bak, og dette påvirer også resten av sitsen din!

Det er krevende å endre på sitsen sin, og i begynnelsen vil det kjennes unaturlig ut. Men om du "presser" deg (uten å bli anspent) til å føre balansepunktet ditt midt over hesten, vil veldig mye av det andre komme av seg selv! Det man kan tenke mest på er vel; blikk opp og fram, bekkenet rett (bekkenet kan vippes fram og tilbake og har et midtpunkt. Vipper du det bak, vil hesten korte stegene, vipper du det fram, vil den øke). Rak rygg med skuldre bak og pupper frem! Hendene i en god posisjon som gir plass for bogene, og som er støttende med ettergift (knekk i albuen). Avslappede lår og legger. Og husk å pust!
Sits er jo alfa omega:)

Brun Best: som sagt vanskelig å kommentere "korrekt" ut fra øyeblikkbilder, så beklager om jeg er litt "skarp"!

Hege
Redigert av - Hege J den 18/09/2006 20:02:15 Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 18/09/2006 :  19:59:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Han gikk og strittet i mot ganske mye,men eg tror det kan ha noe med at det er tungt for han og jobbe sånn og,når han ikke er vandt til det.
Men skal no på flere treninger med Kjetil,poenget er jo å lære hvordan en skal ri og bruke hjelperne og gjøre det lettest mulig for hesten:)

Men skal sende kommentarene videre:)

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

alexax

Norway

Skrevet - 18/09/2006 :  20:01:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressealexax  Svar med kopi av melding
Hei og tusen takk for svar. Er ikke jeg som rir, så vil gjerne ha mest kommentar på hesten, jeg. Skulle nevnt det før. Men takk uansett :)
Solen har värmt oss,
men när den går ner
Gå til toppen av siden

alexax

Norway

Skrevet - 18/09/2006 :  20:03:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressealexax  Svar med kopi av melding
Forresten..Forslag til hvordan jeg kan få hesten bedre på bakparten ? Trener en del med halvparader, andre forslag?
Solen har värmt oss,
men när den går ner
Gå til toppen av siden

Wiindy

» VIP

Norway

Skrevet - 18/09/2006 :  21:40:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWiindy  Svar med kopi av melding

Grandora og jeg(har jeg lagt inn dette bilde før troo?)

Windy pusa miin og jeg på sprangtrening<333<333

jdnjdas, hvaa driver jeg på med=S Windy, sprangtrening

Looord=S Pitou og jeg for 2 år siden?

Please, kommenter min sits!!! Jeg har omtrent ikke ridd dressur på et år!!! Så jeg kan ikke så mye, og aner ikke om hestene går så mye under seg liksom xD :) Så bare å kommentere:)

Savner deg Windy<'3<33 Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 18/09/2006 :  22:43:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Takk for tilbakemeldinger :)

*notere det bak øra og tenke på det neste gang*

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 18/09/2006 :  22:47:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Windy:
Du kan godt ha litt høyere hender, ca en håndsbredd over hesten, og hend håndsbredd mellom hendene.
Ellers sitter du ganske fint synes jeg. Sjenklene er litt langt fram, men det er nok mest pga sprangbøyler. Prøv å sitte litt lenger fram i salen. Det ser ut som om du sitter på baksvisselen.

Vet ikke om du vil ha kommentar på hesten, men du får nå en alikevel. Windy går veeldig på forparten. Både i sprang og dressur er det en fordel å ha en hest som er lett fremme og har en oppoverbakke fra bakpart til forpart. Du har en nedoverbakke. Det ser du tydelig på bildet fra siden.

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 18/09/2006 :  22:49:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Jeg og Donna på stevne i helgen; LB:2. Litt lange tøyler ser jeg, kunne kanskje tatt ned bøylene ett hakk og rettet meg mer i ryggen :P Ser også at sjenkel er for langt tilbake på det siste bilde. Ellers noen som har kommentarer? Hvordan ser hesten ut?

Volte i trav:

Øket skritt

Mvh Christine

Redigert av - Olithyon den 18/09/2006 22:53:36 Gå til toppen av siden

_Bekka_

» VIP

Skrevet - 18/09/2006 :  23:01:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei christine! Første gang jeg kommenterer noe her (og jeg er absolutt ingen ekspert) Men jeg personlig synes ridningen din ser veldig fornuftig og harmonisk ut, det ser pent ut! Godt blikk! Er ikke noe stort annent å nevne enn det du selv har sett Fortsett slik!

(eller tar jeg veldig feil her) jaja... haha!
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 19/09/2006 :  11:59:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Fin avslappet hest christine.
Hva fikk du på det økede skrittt? Ser ut som om den har bakbeina godt med synes jeg.
Du kunne nok hatt litt lengre bøyler ja, og kommet litt mer midt i salen. Ellers synes jeg det ser fint ut jeg :)

Olithyon

Norway

Skrevet - 19/09/2006 :  12:03:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Fin avslappet hest christine.
Hva fikk du på det økede skrittt? Ser ut som om den har bakbeina godt med synes jeg.
Du kunne nok hatt litt lengre bøyler ja, og kommet litt mer midt i salen. Ellers synes jeg det ser fint ut jeg :)

Opprinnelig postet av carambee

Fikk 7 på øket skritt. Takk for tilbakemelding :)

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Wiindy

» VIP

Norway

Skrevet - 19/09/2006 :  16:49:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWiindy  Svar med kopi av melding
Hehe, takk for tilbakemelding;) Hun pleier aldri å gå sånn liksom, men det er omtrent de eneste bildene jeg har når jeg rir hun:P

Okej, dette er lenge siden, 2005, men hu går helt anderledes liksom! Okej, jeg rir ikke fint for å si det sånn på det bilde!!! Sorry ass:P
Også salen, den er jeg for stor for:P hehe, det er sånn liten ponnisal, steinhard og kantete og ri i... Hun hadde en dritgo sal, men nei da den var vist for fin til at Windy kunne ha den! Hehe=P
Ikke for å forklare meg bort men det er sånn det er:)

Savner deg Windy<'3<33
Redigert av - Wiindy den 19/09/2006 16:51:15 Gå til toppen av siden
Side: av 68 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.98 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.