hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Galopp på tur
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Galopp på tur
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

anneogida

» VIP

Skrevet - 14/10/2006 :  01:46:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg elsker å gallopere på tur Hesten jeg hadde på for har en utrolig fin gallopp og vi galloperte både på stier og grusveier. Det å gallopere på stier er kjempefin trening for hesten. Da må de konsentere seg skikkelig og det virker som om de liker det veldig godt. Da jeg kjøpte Lekkmin i sommer var han ikke ridd inn. Skrittet ca en mnd før vi begynte såvidt å trave. Nå har vi kommet hakket videre og har hatt den første galloppen YOHOO (10 meter omtrent) Jeg er veldig spent på hvordan han er å galloppere med, om han stikker eller bukker. Men jeg tror det skal gå bra. Vi begynner i bakker og ser hva som skjer Det finnes ikke noe bedre enn å galloppere i full fart bortover en myk skogsvei en varm sommerdag!!!!! Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2006 :  16:43:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Galoppere på tur, han har heldigvis en kontrolert galopp som er lett å hondtere, så det er overhodet ikke noe problem, men det er Aladin, Frisco er jeg heldig viss i det heletatt går opp i galopp:s ( hardbarket traver, jubler av glede de få gangene han går på sjenkel)
Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 16/10/2006 :  20:24:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Masse galopp på tur her, ja..........Vi har ridebane, men den blir mest brukt til ridetimer for begynnere. Vi andre er som regel ute på tur, og etter mye kjas gjennom skogen er det etterhvert mange fine veier og skogsveier uten trafikk. Så her er det bare å la det stå til!! Det er deg selv og hesten, og alt annet blir likssom litt borte under en skikkelig spurt! Og all fnisingen etterpå, er jo alltid underholdning lenge etterpå!
En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/
Gå til toppen av siden

-Silver

» VIP

Skrevet - 17/10/2006 :  08:17:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Silver  Svar med kopi av melding
Ja, jeg galopperer alltid på tur, med mindre det er meningen det skal være en rolig tur. Legger alltid inn både trav og galopp, men selvfølgelig kontrollert. Men hesten min er ikke noe problem, han er helt super, spiller ingen rolle om vi er på bane eller tur. Vi elsker å ri på stranden og galoppere i vannkanten! Og å ri rask galopp, det er det beste. Og da også selvsagt med full kontroll
Let freedom ride... Gå til toppen av siden

spanne_tuna

» VIP

Norway

Skrevet - 18/10/2006 :  08:33:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespanne_tuna  Svar med kopi av melding
ja jeg galopperer masse på tur både jeg og tuna elsker det tuna er som ofest rolig men det går litt fort noen ganger, men jeg har kontroll! galopperer bare på godt underlag og hvor jeg kjenner stien kan galoppere med andre også, alle synes vel et er best å galoppere forrest men de jeg rir sammen med noen ganger trenger å være forran så jeg er som oftest bakerst men det går helt greit i begynnelsen når jeg hadde fått tuna og skulle ri på tur alene og ville galoppere red jeg inn på en bred og laaang sti hvor jeg galopperte det var aldri noen folk der så det gikk kjempe bra
*Cathrine & Spanne Tuna for alltid<3*
Gå til toppen av siden

Julie Anne

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2007 :  21:21:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJulie Anne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJulie Anne  Svar med kopi av melding
Jeg galopperer en del på tur..
Vi har en grusbakke inne i en skog som vi galopperer opp.
Og en "hinderløype" med noen hinder, som vi galopperer masse i :)
Morsomt!

Elsker deg, Felex ! (L) <33 Gå til toppen av siden

sniff2

Norway

Skrevet - 17/04/2007 :  22:20:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Selvfølgeli skal man galoppere med hestene. Hestene trenger det.
Vi galopperer hver dag. Er selvfølgelig innom alle gangarter. Hesten snubler mye derfor er det med hjertet i halsen når vi spurter, overalt, grusveier, stier, skogsveier, alt duger. Vi rir hver dag, så, sprek eller ikke, galoppen tar vi og den kan gå over en kilometer eller to eller så lenge hesten klarer eller vil. GØY!!!
Gå til toppen av siden

-karolinegh-

Norway

Skrevet - 20/04/2007 :  20:26:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-karolinegh-  Send %s1% en ICQ melding-karolinegh-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-karolinegh-  Svar med kopi av melding
jeg og min venninne både hacker, cantrer og tar full galopp vi:D Tar masse, masse kappløp.. hestene våre vet at de skal stoppe når vi holder de igjen.
Hestene våres løper så masse så de tar ikke av når de får løpe;) Og det er kjempe bra! Og rett etter de har løpt, kan vi skritte de på lange tøyler.. det er pga de vet de får løpe det de trenger;)
Nå er hesten min "løpshest" da.. går ridehest løp på Øvrevoll:D

You got me deeper than deep.. Gå til toppen av siden

THUSBY

» VIP

Skrevet - 22/04/2007 :  20:17:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
- galloper kun vis du føler du har kontroll på hesten
- galloper ikke når hesten ser stallen
- galloper aldri på faste plasser
- galloper ikke i nedover bakke
- ikke galloper i altfor kupert terreng

husk at hesten er et vanedyr og flokkdyr. husk også på at hester kan trå sjeivt de også, selv om de er flinke til å gå i terrenget
Gå til toppen av siden

Wichtoria

Norway

Skrevet - 24/04/2007 :  12:36:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette burde vel alle ta som en selvfølge. ;)
Galopperer nesten aldri på tur med hesten jeg har nå, pga beina hennes.
Men blir vel mer galopp fremover.
Gå til toppen av siden

Freja-ponni

» VIP

Skrevet - 04/05/2007 :  22:14:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Joda!

Galopp på tur, hesten digger det, og det gjør jeg å! Men KUNN så lenge jeg har kontroll, og på forsvarlige steder!
Gå til toppen av siden

Emili ruler

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2007 :  22:37:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEmili ruler  Send %s1% en ICQ meldingEmili ruler  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEmili ruler  Svar med kopi av melding
Jeg galoperer på tur :) Det er kontrolert galopp... Hvis det ikke er folk i nærheten og underlaget er bra får hesten lov til å strekke på beina, og galoppere fort en strekning.. Kjempegøy å galoppere på tur så lenge det er kontrolert galopp=)

Å drive med hest kan ikke beskrives, det må oppleves=)
Gå til toppen av siden

beo

» VIP

Skrevet - 21/09/2007 :  22:23:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
jaa.Vi springer på tur om det er alene eller sammen med noen.Det er jo så moro!!! Gå til toppen av siden

Chiquita

» VIP

Skrevet - 28/09/2007 :  23:10:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, jeg galopperer på tur. Har nesten aldri hatt problemer med å kontrollerer hestene jeg har ridd i galopp på tur, men dette kommer kanskje av at de har vært vant til å galoppere i terrenget og ikke bare på banen. De få av dem som har vært litt i overkant ivrige har jeg bare latt ta noen få steg, for deretter å bremse opp. Etterhvert har jeg stort sett med alle kunnet la dem galoppere over lengre strekker. Man må selvfølgelig ta forhåndsregler, men jeg synes det er godt å la hesten "strekke litt ut" på tur. Det blir ikke plass nok til dette på vår ridebane, så ser at Mango storkoser seg når vi legger inn en liten galopp i skogen:)

Har forresten også erfart at turridning er gøy når man har en hest som går av seg selv. Forrige hesten min var ikke så ivrig, og måtte ris frem for hvert steg på tur. Dette drepte turlysten min, men nå storkoser jeg meg igjen:)
Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 29/09/2007 :  08:06:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg galopperer på tur når forholdene ligger til rette for det :)

Opp i mellom årene har jeg galoppert en del på tur, alt fra rolig og kontrollert til å la hesten få strekke skikkelig og kappe med kamerater på gjordet. Nå er jeg litt mer forsiktig, så jeg burde galopperer mer enn jeg gjør. Jeg må helst ha en grusvei som går litt i oppoverbakke. Men et flatt gjordet gjør også susen, men tar det litt roligere enn før. Prøver å la han få strekke litt ut, for det tror jeg hestene har godt av!

Jeg tror det er viktig for psyken til hesten å få galoppert og strukket på beina ute i landet, ikke bare på ridebane!

Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.58 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.