hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Galopp på tur
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Galopp på tur
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  04:33:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
JA, jeg galopperer på tur=) Masse=) Helst hele turen (men gjør ikke det da... tar gode skrittepauser)... Har en fartsglad dv som helst vil springe hele tiden, som elsker å ta av på tur og "aldri blir trøtt", og det kan gå litt villt for seg til tider:p Syns turer uten galopp er kjedelig, og jeg er nok kjent for i stallen å være litt vill på tur, hehe... Galopperer en del på gress, grus (ikke sånn hardpakka grus som nesten er som asfalt) og i sjøen. Koser oss skikkelig på tur
Og en viktig del av treningen skjer i terrenget, selv om det er sprang vi konk. i og sånn! Syns alle hester har godt av å få strekke seg i galopp på tur... Syns nesten synd på hester som har pysete og overbeskyttende eiere som kun skritter på pene stier Hesten min er ikke akkuratt en typisk turhest-rase (dv), men alikevel er hun bra i terrenget og ingenting gjør henne gladere enn å få lange ut i galopp på tur:) Kan bli litt vel fort, og sterk er hun når hun er gira, men perfekt til den rette rytteren;)
Er kjempegod trening for oss begge:) Og hesten blir så glad av det

Så jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er et skikkelig full-fres-på-tur-menneske Kanskje litt mye av det gode i følge enkelte Men så lenge underlaget er bra og hesten er i form til det, og rytteren vil vær med på leken og ikke blir redd av fart, ser jeg ingenting negativt i det å galoppere på tur

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Wichtoria

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  02:46:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mange av hestene på stallen synes det er godt med banefri en gang i blant, og noen av dem koser seg ekstra om vi "slipper" dem på tur, så får de løpe av seg energi som de selv vil.
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  09:26:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Så klart! Roxanne elsker det! Men galopperer kontrollert. Drar ofte på tur med store hester og da blir det jo litt ekstra fort, men selv om jeg rir full galopp (som jeg gjør på veier det ikke går folk) har jeg kontroll. Husker vi var på tur på rideleiren. De fleste hadde ganske late skolehester utenom lederen som hadde stor spranghest. Ridelæreren trodde at ingen ville komme seg opp alle bakkene. Roxanne var rett bak den store hesten hele tiden, men det var ikke så mye igjen av kondisen etterpå da;) Men energi det hadde hun! Jeg lurer mange ganger på hvor den ponnien får den energien fra!
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Ingvild.

» VIP

Skrevet - 09/08/2006 :  20:24:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg og venninna mi galopperer ofte i full galopp i skogen med ponniene våre, og vi har ikke alltid like mye kontroll over de veldig gira ponniene våre, men både dem og vi trives med det, og ingen av oss har falt av under galoppen. Vi driver med games og da, så hestene er vante til å galoppere for full pinne for å så bremse og stoppe. Vi galopperer bare der det ikke er noen andre og der det er trygt. Full galopp bare i oppoverbakker, så om hesten stikker stopper den av seg selv når den blir sliten. Hva syns dere? Morsomt eller uansvarlig?
Bare gjør i dag det du ikke kan utsette til i morgen :p Gå til toppen av siden

jossa
» VIP

Skrevet - 10/08/2006 :  10:41:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg galloperer ALDRI på tur,rett og slett pga jeg har ikke veldig mye kontroll og hestenene min er ikke vant med å gå på tur. De går bare på tur 1 gang i uka og da er det rolig skritteturer. Gå til toppen av siden

Eliss

» VIP

Skrevet - 23/08/2006 :  20:30:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det gjør jeg. Som regel tar jeg en liten galopp på hver tur. Hvor mye varierer på hesten. Som med Lille Grå rir jeg av og til kontrollert, og noen ganger setter jeg meg i topunktsits og hoier på. da blir hun glad da ^^, Men med Måne, som av og til ikke oppfører seg på tur prøver jeg og lære han kontrollert galopp opp bakkene, selv om det somregel blir fullgalopp med masse bukk - men det har blitt bedre! Det er jo bra for hestene å få trent, strekt seg ut og hatt det moro. (: Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 01/09/2006 :  17:50:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
I løpet av en times tur løper jeg kasnkje rundt 100meter til sammen, ellers så skritter jeg bare i rolig tempo med løse tøyler og lar hesten kose seg Gå til toppen av siden

ibiscus

» VIP

Skrevet - 12/09/2006 :  21:18:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja galloperer på tur! har ikkje tilgang på bane så galloperer seff på tur.. men uansett om eg hadde hatt tilgang til bane so hadde eg nok gallopert på for dt om.. virker som hesten syns det er kjekkere der.. osso må me jo springe av og til for å få ut litt energi elle so vett jo hesten helt ja... men uansett hestane so eg pleie å ri elske nå å springa på tur. og har man ein lang strekning so e det berre bra å la hesten ta litt ut.. men eller so prøver eg jo av og te å holde hesten i kor galopp osso viara.. Gå til toppen av siden

mammatil1

» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2006 :  00:31:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemammatil1  Svar med kopi av melding
jeg har eui søt og fartsglad fjordingshoppe på for.... Jeg fikk ho just på helfor, men turene på ho har ikke vært skuffende... Det er utrolig herlig å trave på henne og galloppen er hærlig og jeg føler som jeg flyr:)

Jeg bor med fint turterreng, så det blir noen plasser som vi løper litt og hoier på Bare etter noen få dager på ryggen hennes,. så er jeg blitt tryggere på ho, og føler jeg kan sleppe meg løs å be om gallopp mange ganger, der det passer jeg syns det er herlig å få galloppert litt på tur av og te
meg og gampen storkoser oss...
men hvordan sitter dere i gallopp, bruker dere lettsitsen om det går litt fortere enn kort gallopp? (tenker bare at en sitter jo å dumper ned på hestens rygg i gallopp) Hvor bra er det

Sett pris på det livet du har idag, imorra kan det være borte Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2006 :  00:50:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
men hvordan sitter dere i gallopp, bruker dere lettsitsen om det går litt fortere enn kort gallopp? (tenker bare at en sitter jo å dumper ned på hestens rygg i gallopp) Hvor bra er det

Opprinnelig postet av lisa_4ever

Når jeg galoppere på tur rir jeg enten i kort galopp, da sitter jeg ned og rir hesten samlet/på tøylen. Går det fortere enn kort galopp, rir jeg i lett sete, enten lettrir (som i trav, opp og ned i takt) eller står i stigbøylen med lett framoverlent overkropp. Sitte og dumpe på hesten i full galopp tror jeg ikke er bra, det føles i alle fall ikke naturlig for meg, rir vi i rask galopp lar jeg automatisk hesten få "fri rygg";)
Gå til toppen av siden

helene2

Norway

Skrevet - 12/10/2006 :  01:02:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehelene2  Svar med kopi av melding
Jeg galopperer gjerne om underlaget er ok, ingenting er bedre enn en galopp i skogen :) Kan galoppere foran, bak, ved siden, forbi, rolig, mellom og friskt. Har hest med mange gir ;)
*helene* Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2006 :  09:18:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Det meste foregår i lettsete Når jeg ikke rir uten sal da. Da er det litt vanskelig. Men når jeg rir uten sal har jeg ikke skikkelig galopptur heller akkurat da. Også sitter jeg ikke tungt ned heller. Prøver å lene meg fram

<3Roxanne<3
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 13/10/2006 :  02:44:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Men når jeg rir uten sal har jeg ikke skikkelig galopptur heller akkurat da.

Opprinnelig postet av CroniarthRoxanne

Joda, det bør prøves hehe, ingenting er morsommere enn full galopp uten sal... Love it:) hehe, er alltid sånn når jeg skal ri barbak tenker jeg at jeg skal ta det rolig, men ender alltid opp med masse galopp fordi det er så gøy;)
Sorry for litt meningsløst innlegg

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

Linda-hestegal91

Norway

Skrevet - 13/10/2006 :  15:44:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda-hestegal91  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLinda-hestegal91  Svar med kopi av melding
Jeg galopperte ikke mye med hesten min før for han var gammel traver og bare løp i full fart og var helt ukontrolert og stressa, så etter fire månder med rolig tempo i skritt og trav(med litt galopp i bakker) er han blitt kjempe rolig så nå er det ikke noe problem med å ta en galopp av og til :)
mine hjemmesider:
http://yrvinter.piczo.com
http://augnelill.piczo.com
http://o-h-k.tripod.com
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 13/10/2006 :  20:32:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Men når jeg rir uten sal har jeg ikke skikkelig galopptur heller akkurat da.

Opprinnelig postet av CroniarthRoxanne

Joda, det bør prøves hehe, ingenting er morsommere enn full galopp uten sal... Love it:) hehe, er alltid sånn når jeg skal ri barbak tenker jeg at jeg skal ta det rolig, men ender alltid opp med masse galopp fordi det er så gøy;)
Sorry for litt meningsløst innlegg

Opprinnelig postet av Svalgårds-Cheri

Hadde faktisk skikkelig galopp uten sal en dag I grime og leietau! Var egentlig på leie/joggetur så kom det en utrolig fristende vei! Vi stoppet på toppen (det var en liten opppoverbakke). Tror du ikke kanskje det kommer en fugl fram og skremmer ponnisen og der fyker jeg Jaja, der fikk jeg får å ri uten hjelm

<3Roxanne<3
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.5 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.