hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Utegang året rundt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Utegang året rundt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Wichtoria

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  15:19:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen av dere som har hester gående ute døgnet rundt, året rundt?
Jeg prøvde utegang fra i fjor høst, og hun har stått ute døgnet rundt i et år snart. Det gikk kjempebra, og hun ble så vant til å bare være ute med flokken at hun blir rastløs om hun blir stående inne i boksen mer enn en time. Men jeg skal likevel ha henne på boks til høsten, tror jeg.
Men - har ingen negative erfaringer med utegang. Er en fullblods på stallen som har stått ute i hele vinter, og hun klarte seg utmerketc - med bobledekken såklart.

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  15:36:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Fjordhestene her i bygda går ute hele året, og de storkoser seg. Miss Viola har måttet stå inne litt i vinter, men hun skal ut igjen til høsten. Jeg har bare gode erfaringer med utegang, men man må se ann hesten. :)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  16:15:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Araberne til tante står ute året rundt. Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  16:50:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Noen av dere som har hester gående ute døgnet rundt, året rundt?
Jeg prøvde utegang fra i fjor høst, og hun har stått ute døgnet rundt i et år snart. Det gikk kjempebra, og hun ble så vant til å bare være ute med flokken at hun blir rastløs om hun blir stående inne i boksen mer enn en time. Men jeg skal likevel ha henne på boks til høsten, tror jeg.
Men - har ingen negative erfaringer med utegang. Er en fullblods på stallen som har stått ute i hele vinter, og hun klarte seg utmerketc - med bobledekken såklart.

Opprinnelig postet av wwkaja

Får jeg spørre om hvorfor du skal ha henne på boks til høsten, om hun blir rastløs etter 1 time?
Bare stusset siden det var akkurat du, har lest en del av dine innlegg under NH debattene og du virker av den typen som setter hestens behov fremst?
Mvh Helen

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Wichtoria

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  17:14:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg troor. Fordi av den egoistiske grunn at jeg vil ha mindre pels, som derfor tar mindre tid å tørke etter hardtrening.
Men jeg får jo lett dårlig samvittighet, så jeg tviler sterkt på det, og jeg regner med at det blir utegang. Men jeg skal hvertfall prøve å ha henne på boks en uke, og hvis hun da ikke slår seg til ro, så får jeg bare hive henne ut! :)
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  17:31:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
He he... ok (-: Om du har tilgang på stall kan hun jo bare stå inne til hun har tørket litt og så sette henne ut med et dekken på? Mine kommer aldri inn på vinteren før 01-02 tia om natta uansett om vi har trent eller ikke. Har de ikke på utegang vinteren men fra apr- nov. Om det bare er snø og ikke regn går de ute natta om vinteren også iom at de mye heller vil være ute enn inne.
Om jeg får kjøpe gården den jeg har hestene nå skal jeg bygge om slik at de kan gå ut og inn som de vil, det er drømmem det (-:
Er sant det med fukt og mye pels, kulde går greit så lenge de er tørre, er desverre ikke så mye tørke her på Vestlandet.... )-:

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

karen&irpill

Skrevet - 22/06/2006 :  17:55:13  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingkaren&irpill  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekaren&irpill  Svar med kopi av melding
Hesten min står på utegang året rundt. Trives kjempegodt:)
[Karen og Irpill] Gå til toppen av siden

karen&irpill

Skrevet - 22/06/2006 :  17:55:15  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingkaren&irpill  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekaren&irpill  Svar med kopi av melding
Hesten min står på utegang året rundt. Trives kjempegodt:)
[Karen og Irpill] Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 22/06/2006 :  19:41:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
hestene mine har også stått på utegang det siste året. virker som de er veldig fornøyd med det værtfall:) til og med min tynnhudede varmblods tilpasset seg fort tilværelsen som utehest. de er som din;rastløs etter et kvarter i boks. Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 22/06/2006 :  23:07:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Har utegang med tilgang til et stort oppvarmet rom med vann og masse flis. Hestene velger stortsett å stå ute uansett vær, men de har i hvertfall muligheten.
http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  00:37:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har utegang med tilgang til et stort oppvarmet rom med vann og masse flis. Hestene velger stortsett å stå ute uansett vær, men de har i hvertfall muligheten.

Opprinnelig postet av Brum

Sammer med hestene mine, bortsett fra at rommet ikke er skikkelig oppvarmet da
De har gått på utegang så lenge jeg har hatt dem og flere år før det igjen. Nesten krise på nyttårsaften når de må stå inne
"Førstemann til å dytte matmor ut døra og ut på beiet!!"

Nei, mine skal få gå ute så lenge de har pels til det. Og -det- blir nok ikkeno problem med det første

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 23/06/2006 :  01:32:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Brrrrr... Jeg som er en sånn frysepinn selv får helt vondt jeg... Selv om jeg vet at de trives godt ute. Jeg har vondt av Vickie som står ute døgnet rundt nå på sommerbeite. Det regner og er uffent ute... DER er jeg hønemor! Gå til toppen av siden

Amor_Faks

» VIP

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  01:40:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmor_Faks  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmor_Faks  Svar med kopi av melding
Har hatt mine ene hest på utegang å han stortrivdes med det. Til vinteren skal jeg ha 2 av mine på utegang. Å de elsker å få være ute å bestemme selv når de vil inn. Bor i nord norge der vi kan ha meget kalde vintrer, men ser ingen problem med å ha de på utegang. Trur jeg tom kunne vurdert å satt fullblodsen min på utegang her da han trives best ute uansett vær
Helene og gullan

Det går fort å miste noe kjært, selv om det du har kjært er det du passer best på....

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  01:50:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg troor. Fordi av den egoistiske grunn at jeg vil ha mindre pels, som derfor tar mindre tid å tørke etter hardtrening.
Men jeg får jo lett dårlig samvittighet, så jeg tviler sterkt på det, og jeg regner med at det blir utegang. Men jeg skal hvertfall prøve å ha henne på boks en uke, og hvis hun da ikke slår seg til ro, så får jeg bare hive henne ut! :)

Opprinnelig postet av wwkaja

Kva med å klippe hesten da. Det gjer eg sjølvom min går ut og inn som ho vil. Går heilt fint det. Ett dekken holder på min sjølv på det kaldaste. Klipper ein slags dekkenklipp

Gå til toppen av siden

kris10na

Skrevet - 15/07/2006 :  22:00:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
alle mine herster går ute døgnet rundt året rundt! Gå til toppen av siden

Liselotte

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  13:15:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiselotte  Svar med kopi av melding
Herdis'en min går ute døgnet rundt året rundt =) Når det er skikkelig kaldt får hun dekken på seg. og selvfølgelig om hun er våt/svett. De (Herdis og Nasi) velger så å si aldri å stå inne (de kan gå ut og inn som de vil) om vinteren. Men på sommeren derimot, når det er varmt og masse fluer, står de inne frivillig.
Haoli <3 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.