hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dere som rir aktivt og har hestene ute hele døgnet
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Dere som rir aktivt og har hestene ute hele døgnet
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

hard_legend

» VIP

Norway

Skrevet - 21/07/2006 :  22:13:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehard_legend  Svar med kopi av melding
tenk nå..

tror du villhester tar skade av å stå ute?! hallo!!

en hest MÅ tåle og stå ute hvis ikke hadde vi ikke hatt hester i dag... siden villhestene gikk løs... men det kan vere at hesten har skadet seg av å stå på meite fått en kvist i ryggen o.s.v. og blitt litt øm... men det kan vere at salen ikke passer så godt nå siden hesten står på beite.. at den har blitt litt feitere av og spise så mye gress og fått litt større mage... så det er det greit med en "FISH" sal.. som man kan bygge på og ta av litt "puter" når hesten blirr litt feitere/tynnere..

hester har best av og gå ute;)

en ku er ikke noen hest!!
sånn er det bare
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/07/2006 :  06:28:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
det heter regnsår:P
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  15:04:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hard legend,villhester får også regnsår,men det merkes ikke fordi de ikke blir ridd på.
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

frida85

» VIP

Norway

Skrevet - 25/07/2006 :  19:52:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefrida85  Svar med kopi av melding
Heisann! :)

Ser at mange skriver at hestene selv velger å stå ute selv om de har skjul, og det er mye rett i det, men det kan også hende at hestene ikke vil gå inn, for der mister de oversikten, og da står de heller utenfor og passer på ;)

Jeg har troen på utegang, det er det mest naturlige for hesten, de får beveget seg og man slipper mange uvaner de drar på seg fordi de kjeder seg på boksen :) Bare pass på å lage utestallen åpen med evt. store vinduer så hestene kan se ut og ha oversikt over området sitt :)
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 25/07/2006 :  21:23:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
God tanke Frida! Gå til toppen av siden

frida85

» VIP

Norway

Skrevet - 25/07/2006 :  22:59:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefrida85  Svar med kopi av melding
Takk Lisa!

Hehe ;)
Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  15:05:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Låner denne tråden litt jeg:)
Hesten min hoster, og nei, han er ikke syk..
Vi har sjekket han opp og ned og i mente, men det finnes ingenting på han!
Det er heller ikke foret, eller høyet for den del..
Så da har jeg tenkt litt på å la han stå ute 24/7..
Jeg vil ikke det, men jeg må vel nesten prøve siden det er det eneste jeg ikke har prøvd..
Så da lurer jeg på, hvordan gjør dere det?
Jeg har jo en traver, og han blir bra svett etter treningsøkter for å si det slik,
og jeg kan ikke se for meg å sette han ut slik?
Og om vinteren? Stå uten teppe? Da kommer han til å se ut som en bamse:S
Og vi som barberer traverne om vinteren, da det er det beste for de..
Mange spørsmål, siden vi aldri har latt en hest stå på utegang..
Hjelp!?

Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  09:21:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Det går fin t å bruke dekken selv om hesten går på utegang. Jeg pleier stort sett å slippe ut varmblodsen min "naken" selv om han ikke er helt tørr. Rett etter tur pleier han å stå med ull eller fleecedekken inne i stallen mens jeg ordner og diller med litt forskjellig, og innen jeg er ferdig er han hvertfall tørr i den innerste pelsen. Er det veldig kaldt (10 minus eller kaldere) får han et vinterdekken på. Ellers ingenting, siden han har vinterpels. Men har man hest uten vinterpels, er det bare å kle på den og la den gå ute
Ser at om vinteren er de nesten aldri inne i stallen. Bare når de skal sove, elle om det regner og blåser veldig mye. Nå om sommeren derimot er de ofte å finne i hver sin boks. Varme og insekter er det verste de vet!!

Redigert av - Asbjørg den 02/08/2006 09:23:39 Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  10:57:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Men lar dere de stå ute aleine?
Vi har ikke andre hester som skal stå ute, så han må jo stå alene..

www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 02/08/2006 :  11:34:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Nei, ute aleine er vel ikke helt snilt mot et flokkdyr. Du klarer ikke finne en stallkompis som er villig til å prøve det samme da? Min står ute om natta så lenge det er fysisk mulig (litt dårlige luftegårder for sånt på Biri, men desto verre å stå inne, spør du meg). De som står ute hos oss er *bankibordet* så og si aldri forkjølet! Støv og odårlig inneluft tar nemlig mye fortere knekken på luftveiene til hestene enn litt ehem... friskt vær...

Håper du får til å prøve, jeg tror du kommer til å få "ny hest" når han har vent seg til det! =)
Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  12:15:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Jeg har veldig lyst å prøve, men det er dette med at han må stå alene da..
Vi har en shettis på stallen, tror dere det er selskap nok?
Det er ikke så mange som har travere som er intressert i å la hesten stå ute hele vinteren..

www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  13:42:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Shettiser er like gode hvilken som helst annen hest når det er kompis man er ute etter Hesten min er over 160cm, men har vært bestekompis med shettiser som kunne spasert rett under magen på han. Et shettisføll han gikk sammen med brukte han som regnskur, hehe Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  14:23:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
lukas står ute hele døgnet nå om sommeren, og har aldri vært om i ryggen. men jeg husker en gang på rideleir, når det regnet (hestene sto på beite der), måtte vi være forsiktige med børster osv pga dette. husker ikke om vi fikk ri el ikke, lenge siden dette. men sikkert forskjellig fra hest til hest.
www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 02/08/2006 :  16:54:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
For vi har bare en uteboks, den er stor nok til 2hester,
men det blir vel bedre for Alven å dele den med shettisen:)

www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

Liselotte

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  12:25:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiselotte  Svar med kopi av melding
Bare sånn ang. dekkenbruk på utegangshester. Tror ikke det gjør noe akkurat?! Hesten min får ihvertfall på seg dekken når hun er svett om vinteren, ikke om jeg setter ut en våt hest i vinterkulda! Og er det under -15 grader står de med bobledekken/annet foret dekken. Det er på natta da. De som bor på gården hvor jeg har hesten min, er de som setter på de dekken. Og hun ene kunne fortelle at Herdis kom løpende ned og sto helt stille (inne på beitet uten grime og tau) mens de satte på dekken. Så tror (innbiller meg) at hun synes det er greit med et dekken når det er kaldt også

Haoli <3 Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.