hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dere som rir aktivt og har hestene ute hele døgnet
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Dere som rir aktivt og har hestene ute hele døgnet
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

crusabell

» VIP

Skrevet - 04/08/2006 :  17:23:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Heisann! :)

Ser at mange skriver at hestene selv velger å stå ute selv om de har skjul, og det er mye rett i det, men det kan også hende at hestene ikke vil gå inn, for der mister de oversikten, og da står de heller utenfor og passer på ;)

Jeg har troen på utegang, det er det mest naturlige for hesten, de får beveget seg og man slipper mange uvaner de drar på seg fordi de kjeder seg på boksen :) Bare pass på å lage utestallen åpen med evt. store vinduer så hestene kan se ut og ha oversikt over området sitt :)

Opprinnelig postet av frida85

dette har jeg også tenkt litt på.. hestene mine har en yndlingsplass, høyeste pungtet i innhegninga med god utsikt og hvor de som regel står. det er masse skog i hele området (ca 5-6 mål)så de har godt med ly,men de har ikke noe imot å stå i skuret sitt heller tror jeg.
men i perioder har de sovet ute under trærne i snøen. dette er kun når de har på dekken, hvis de går uten sover de i skuret. vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det. jeg har tenkt sånn at når de har dekken har de ikke like stort behov for skuret sitt og derfor foretrekker å være ute. uten dekken blir det kaldt å ligge i snøen,dermed ligger de inne.

men kan det være at de slettes ikke liker skuret sitt og sover der bare fordi de fryser ute uten dekken? har aldri sett tegn til at de fryser,men sjekker ikke midt på natta heller da. blir litt bekymret over det.. de står ofte i skuret ellers også da,når det striregner e.l. men yndligsplassen er jo "på toppen". bør jeg lage et skur til der?

jeg er sikker på at de føler seg trygge begge to å ikke trenger å stå å passe på hele tiden, for de ligger å sover samtidig..
vanskelig dette gitt..
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  18:37:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Men tilbake til temaet da.. Våre hester har ikke ømmet i ryggen i det hele tatt.. Bare blitt feit..
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

frida85

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  19:50:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefrida85  Svar med kopi av melding
Crusabell; det kan hende de har det bra slik de har det, jeg er ingen ekspert på det heller ;) Men hvordan er skuret de står i? Er det vinduer så de kan se ut i alle retninger? Det kan jo hende at hestene dine er såpass trygge på hverandre og plassen at de bruker skuret etter naturlig behov. Det kan jo nesten virke slik etter forklaringen din :) For hvis de ikke likte seg der i de hele tatt skulle jeg tro at de ikke var inni der selv om de stod uten dekken, forklaringen din virker jo logisk; står utenfor med dekken, uten dekken inni skuret :)

Skulle ønske dyrene kunne si det rett ut til oss med menneskeord! Hehe ;)

And God took a handful of South wind and from it formed a horse, saying:
"I create thee, Oh Arabian. To thy forelock, I bind Victory in battle.
On thy back, I set a rich spoil And a Treasure in thy loins.
I establish thee as one of the Glories of the Earth...
I give thee flight without wings."
Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 04/08/2006 :  20:01:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
var ikke meningen å spore helt av her da
men nei,de har ikke vinduer,men det er lyst og fint. de har god utsikt fra skuret også,men ikke like bra som fra "utsiktsplassen". skuret ligger liksom i hjørnet av innhegninga i tett skog,så det er ikke så mye å ha utsikt over.

hadde vært greit om de kunne snakke ja,har endel jeg skulle spurt om

Gå til toppen av siden

frida85

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  22:43:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefrida85  Svar med kopi av melding
De har det nok bra De bruker i det minste skjulet sitt, hadde vært verre om de ikke hadde brukt det i det hele tatt
And God took a handful of South wind and from it formed a horse, saying:
"I create thee, Oh Arabian. To thy forelock, I bind Victory in battle.
On thy back, I set a rich spoil And a Treasure in thy loins.
I establish thee as one of the Glories of the Earth...
I give thee flight without wings."
Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2006 :  23:18:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Jeg vil ha hesten min på utegang..
Tror jeg må sette opp en annonse i nærbutikken:
"Alvanesen søker sovekamerat!" Hehe:)

Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.