hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fullt av smørblomst..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Fullt av smørblomst..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Mari^_^

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  22:31:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Nå skal jo ikke jeg ha hest i sommer likevel, men spør likevel jeg:

Er det farlig at deler av beitet består av mye smørblomster?

En "avdeling" av beitet vårt er ganske så dekket av smørblomster, og jeg vet jo at det er giftig...

www.hestene.no

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  22:39:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
De fleste beiter jeg har hatt hester på blomstrer over med smørblomst på denne tiden av året, men har aldri opplevd det som noe problem ettersom hestene unngår dem. Virker som de bruker smørblomst-delen av beite som do, de spiser blomstene ihvertfall ikke.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 24/06/2006 :  22:40:35  Vis profil  Svar med kopi av melding

Ser det ut som det plager meg? Nææææææi.

Jeg synes det er bra med litt FARGE i hverdagen.

Redigert av - Bustetrollet den 24/06/2006 22:42:15 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  22:58:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg har liksom ikke lagt merke til det før.

Fint at det ikke er farlig!

OT: Fine bilder as always Kristine

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  22:58:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Ser det ut som det plager meg? Nææææææi.

Jeg synes det er bra med litt FARGE i hverdagen.

Opprinnelig postet av Bustetrollet

tror nok det kan plage deg litt om hesten din blir så sjuk som en på stallen vår!

ikke vondt ment men jeg hadde vært litt forsiktig med smørblomst på beite mitt

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  23:03:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ser ikke ut at Rosita har tatt skade av det...

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  23:06:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ser ikke ut at Rosita har tatt skade av det...

Opprinnelig postet av Mari^_^

kanskje hu har unngått det da

Bustetrollet

Skrevet - 24/06/2006 :  23:18:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så fremt man viser kjærlighet og lykke ved hesten så spiser den ikke smørblomsten. Men selvfølgelig, hvis den har det helt jævlig på stallen og vil dø er det jo klart den tar et jaffs av blomstern.
Redigert av - Bustetrollet den 24/06/2006 23:19:34 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  23:22:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Gamlehesten vår gikk på beite med moderate mengder smørblomst i 26 somre, hun tok ikke skade av det heller.

Der fant jeg vel egentlig løsningen på mitt eget spørsmål også :)

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  00:04:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Så fremt man viser kjærlighet og lykke ved hesten så spiser den ikke smørblomsten. Men selvfølgelig, hvis den har det helt jævlig på stallen og vil dø er det jo klart den tar et jaffs av blomstern.

Opprinnelig postet av Bustetrollet

å du har sovet godt i natt?

Løkki

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  01:12:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Beitet vårt er fullt av smørblomst, ingen av hestane røyver dei :)
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

samor

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  01:36:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesamor  Svar med kopi av melding
hestene vet at de ikke skal spise smørblomsten så ikke vær redd for å ha dem på beite..
Si Hei og vær glad

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  12:17:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Bra. De rensker vel ut smørblomsten selv, og om de fåt med en blomst eller to, så smaker vel ikke den noe godt.

Lene&Dagmøy

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  20:41:10  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingLene&Dagmøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene&Dagmøy  Svar med kopi av melding
Dagmøy har gått på eit beite med smørblomst i ei år rekke.
ho eter ikkje grase rundt smørblomsten,eller grase i nerheten .

de var ingen som rensket beitene til villhestene var det vell
men det er jo spørst kor masse mat det er på beitet da,viss det er lite gras vil hestene kansje prøve og renske grase rundt smørblomstene og få smørblomst i seg.
men har alldrig opplevd det

Du kan ikkje trene en hest med høye rop og så forvente at den skal lyde når du kviskrer Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 27/06/2006 :  18:35:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
bare vær ops på matmengde på beitet. Smørblomst er veldig giftig, og spesielt når den tørker på seinsommeren kan hesten få i seg noe av den. hestene spiser den sjelden, men kan få den i seg uten at det var meningen. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  18:53:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Det kan hende det kommer hest på beitet utpå sensommeren, men før det skal vi slå gresset en gang for at det ikke skal bli så slitt :)
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.