hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Funnet drømme hesten som kan ta meg videre
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Funnet drømme hesten som kan ta meg videre
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

Amor_Faks

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  01:35:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmor_Faks  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmor_Faks  Svar med kopi av melding
Hmm. synes denne diskusjonen begynte å falle i virkelig feil retning nå. Men synes den var en smule frekk den om besøkstider.
Helene og gullan

Det går fort å miste noe kjært, selv om det du har kjært er det du passer best på....

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 04/07/2006 :  02:15:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synd jeg har fult opp med hester, ellers kunne du ha tatt turen med nordlandsen til meg, Roxira.

Det er et vanskelig valg, ja.
Kanskje en av hestene dine vil føre en annen jente vidre, innen en sport/gren, som du drømmer om. Du er jo så flink med hestene dine, og noen av de er sikkert kjempegode lærehester, som noen sikkert har hatt nytte av for å komme vidre.

Redigert av - Bustetrollet den 04/07/2006 02:16:25 Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  02:15:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Ja, enig med Stall Ringstad. Her søker Roxira råd fra oss, og dere begynner å krangle. Når skal dere slutte? Kan ikke denne tråden bare være for Roxira fra nå av, og om folk vil diskutere så gjør de det ett annet sted? Det syns jeg var en god idè.

Roxira: Er det mulighet for å sette hest ut på fôr? Eller vil du bare selge om de skal vekk?

http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  02:17:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Først: Kjære Tigull... Kunne du tenke deg å bidra positivt i en debatt i ny og ne, ikke bare finne feil og krangle støtt? Hadde hjulpet på stemningen.

Så til tråden.. Kan du selge Lady? Kan du selge araberhoppa? Om du selger de to, samt kanskje venter et halvår (spare stalleien du ellers bruker på de to) kan du jo faktisk kanskje kjøpe deg en hest du faktisk kan lære litt av.

Ellers synes jeg kanskje at du også må lære deg de triste ting her i verden som å skilles fra sine venner. En kan ikke bare ta til seg og ta til seg dyr. Enten må man lage inntaksstopp, eller så må man slippe noen andre dyr ut igjen.

Ærlig talt er jeg litt lei av å høre om den fæle stallen din. Hadde jeg vært stalleier hadde du blitt kastet på hodet ut. Enten synes jeg du bare må se å gjøre noe med det, eller så synes jeg faktisk du skal holde tett om det. Det gagner INGEN, i hvertfall ikke deg, å klage over en dårlig stall på denne måten.

Opprinnelig postet av xxxoooxxx

Jeg holder på å gjøre noe med det!! Prøvde bare å høre andres mening over hva de ville gjort i min situasjon!!

Hiver de meg ut, går stallen konk!! Skrev jo bare at det var dårlig miljø ,og om en episode som hadde skjedd... Er jo bare å la vær å lese.

Greit nok at jeg har nevnt det mye, det skal jeg ærlig innrømme. Dette er noe som har gnaget meg veldig og i vinter holdt jeg på å ta livet mitt pga dette. Bestemte meg å droppe det da politiet ringte meg.

Og å selge hestene mine blir som å selge typen eller moren/faren min for meg, så det blir et hardt tap!!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Redigert av - Roxira den 04/07/2006 02:28:03 Gå til toppen av siden

Amor_Faks

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  02:27:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmor_Faks  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmor_Faks  Svar med kopi av melding
Roxira: Du kunne ikke tenke deg å selge araberen eller sette henne bort på for til noen som kunne tenke seg å bedekke henne?
Helene og gullan

Det går fort å miste noe kjært, selv om det du har kjært er det du passer best på....

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  02:29:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Roxira: Du kunne ikke tenke deg å selge araberen eller sette henne bort på for til noen som kunne tenke seg å bedekke henne?

Opprinnelig postet av Stall Ringstad

Har fått veldig mange spørsmål om dette, men i den formen hun er nå er hun ikke i form til å få føll. Og vet det er en del stutterier som ikke trener hestene sine så godt men setter føll på føll til det ikke er mer igjen av hoppa.
Så vil at hun skal få sitt første føll hos meg.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Amor_Faks

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  02:31:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmor_Faks  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmor_Faks  Svar med kopi av melding
Oki. Hun er en nydelig hest som jeg virkelig kunne tenkt meg. Så visst du noen gang finner ut att du ska selge, så kan jeg love ett godt og varig hjem:)
Helene og gullan

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  02:32:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Oki. Hun er en nydelig hest som jeg virkelig kunne tenkt meg. Så visst du noen gang finner ut att du ska selge, så kan jeg love ett godt og varig hjem:)

Opprinnelig postet av Stall Ringstad

Da må først oppdretter ikke ville ha henne siden hun har tilbakekjøps rett.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  02:36:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Roxira: jeg har svart deg i gb din
http://www.home.no/krailien
Redigert av - JiviDream den 04/07/2006 03:11:30 Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  03:13:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Syntes du burde burde kose deg med de hestene du har, fem er jo mer enn nok hester for en person :) Hvis du syntes det ikke fungerer med noen av hestene, bruk heller litt tid på å finne et nytt hjem. Selv om du er veldig glad i hestene dine trenger du jo ikke å eie dem! Jeg har selv noen hester jeg er veldig veldig glad i, men jeg behøver ikke å kjøpe dem for å føle at jeg har et godt forhold til dem. Hestene dine kan få det like ogdt hos noen andre og det går fint ann å avtale med kjøper om at du kan komme ofte på besøk. Tror du kan ha godt av å få avbrekk fra så mange hester, du sier jo selv du har hatt en del problemer. Og det er vel best for hestene å være i problemfrie hjem med ne eier som ikke har så mye å bekymre seg over?

Som flere andre her forslår, kan du ha en liten "low" periode med hester, til du finner ut av ting (for alt ordner seg til slutt skal du se). Når du endelig har fått småbruket du drømmer om og har tid og penger til å ha flere hester, kan du kjøpe deg en "skikkelig" hest som du kan nå langt med :)

Et lite tips til slutt; cheer up! Se positivt på livet, det hjelper ingenting å sutre ;) Ingen får særlig sympati på dem som bare går å syntes synd på seg selv, prøv heller å ta ting med godt humør. Du som har en kjæreste du er glad i og flere hester som du har et veldig godt forhold til, du har jo mye du kan finne glede i! :)

Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  09:00:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Nå skal jeg si en liten ting som trolig ikke blir tatt godt i mot... Jeg har eid opptil 3 hester samtidig sammen med min hesteinteresserte kjæreste som definitivt tok sin del av arbeidet. 3 var 1 for mye.

Jeg lurer virkelig på om du klarer å ta deg av alle hestene dine slik du egentlig ønsker å ta vare på de. Om det er 4 eller 5 hester du har, du har fortsatt 24 timer i døgnet og står på en stall du ikke trives på, hvor lang tid bruker du pr. hest pr. dag? Jeg personlig tror du ville følt deg bedre om du kunne bruke energien din på litt færre hester og heller gjøre det skikkelig. Skulle jeg brukt 4 eller 5 ganger så mye tid i stallen som jeg gjorde nå da jeg eide Mytti, hadde jeg ikke hatt tid til å sove. Merk at jeg IKKE sier at du ikke tar vare på hestene dine, jeg sier bare at du ville fått mer tid til den enkelte hest, om du hadde halvert antall hester. Dårlig samvittighet over å ikke strekke til sliter veldig på en.

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 04/07/2006 :  09:35:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Roxira:
her får du faktisk et tilbud som virker svært reellt og muligens også svært bra (det skal jeg ikke mene noe om sånn egentlig da jeg ikke har den fjerneste ide om hvem "Stall Ringstad" egentlig er:-)) om å selge den ene hesten din. Hvorfor slår du ikke til?
Det vil også bli penger inn på konto. Du kan jo sette krav i kontrakten om at hun skal trenes opp før et evt føll blir satt til verden?
Jeg sier ikke at du skal selge til vedkommende bak "Stall Ringstad" nicket, men at det å tenke tanken, og kanksje tenke at det er gjennomførbart kan være en start. Hvis du alltid har en unnskyldning for å ikke selge så kommer du heller aldri til å ha råd til å kjøpe drømmehesten.

Hvis man ønsker seg noe annet enn det man har må man nok velge å stole på at andre folk også vil se hva som er best for hesten.

Guro
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  10:01:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tenkte det samme xxxoooxxx

5 hester må være mye for en med så svingende perioder.. men du vet jo best om hestene har det optimalt. Det er ikke opp til meg å dømme..

men en ting holder jeg på å spy over for tiden og det er ikke bare deg Roxira som hiver ut slike kommentarer i hytt og pine..

Kopi av melding:
Dette er noe som har gnaget meg veldig og i vinter holdt jeg på å ta livet mitt pga dette. Bestemte meg å droppe det da politiet ringte meg.

Opprinnelig postet av Roxira

Det med " Dette tok jeg nesten livet av meg pga av" Jeg er så kvalm av dette utrykket. Et det medlidenhet eller forståelse dere ønsker? Er det virkelig riktig? Ønsker folk å ta livet av seg pga uvennskap i stallen? Min teori er at mange liker å lufte slike tanker men gjør det jo egentlig ikke. Og nå skal vi ikke diskutere om du virkelig ville gjort det eller ikke!! for det vet bare du..

Men å måtte nevne det så ofte på et offentlig forum at man har hatt selvomrdstanker (mange fler enn deg) Gjør meg rett og slett dårlig. Lurer på om folk er klar over hva de sitter å sier?

At mulig folk som virkelig er ramt av selvmord i familien har et litt annet syn på slike setninger.. at det går an å si "jeg hadde det psykisk dårlig" istedet for "jeg ville ta livet mitt pga dette.."

Hvis man har et behov for at folk skal vite at man går med selvmordstanker støtt, er et hesteforum IKKE rette plassen og skrive det. Ring heller krise og selvmordstelefonen 815 33 300!!

Og dette var ikke for å være slem Roxira.. eller dere andre.. Jeg er bare så drittlei av slike uttalelser..

Nok om det..

Mitt råd: sett dem (2-3-4 av hestene) ut på helfor for en periode så slipper du å tenke på salg av foreldre eller søsken.. Få en godt skolert lærehest på for i en periode og prøv den og se om du virkelig vil skifte hest for å komme lengere (i dressur?)
Alle kan bli lei iblandt. Tenk over om det er noe du virkelig vil eller bare er en ide for å komme videre. Det er ikke nok at hesten er flink, du må trene hardt og. Om du vil komme videre, evt starte stevner krever dette mye trening.
Lykke til.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  10:04:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Roxira:
her får du faktisk et tilbud som virker svært reellt og muligens også svært bra (det skal jeg ikke mene noe om sånn egentlig da jeg ikke har den fjerneste ide om hvem "Stall Ringstad" egentlig er:-)) om å selge den ene hesten din. Hvorfor slår du ikke til?

Opprinnelig postet av Guro

hadde ikke tidligere kjøper forkjøpsrett? eller kanskje ikke samme hesten vi tenker på. trodde det var araberen jeg.. ellers synes jeg og det var et godt tilbud
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 04/07/2006 :  10:43:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Roxira:

Opprinnelig postet av Guro

hadde ikke tidligere kjøper forkjøpsrett? eller kanskje ikke samme hesten vi tenker på. trodde det var araberen jeg.. ellers synes jeg og det var et godt tilbud

Opprinnelig postet av Lopke

Jo, jeg leste at vedkommende hadde det. Men jeg ville vel mer fram til at man får ikke solgt hest før man slutter å finne på grunner for å beholde den :-) Og når man får et tilbud burde man kanskje sette seg ned og tenke over det før man avslår det (altså: med mindre hesten IKKE er til salgs da). Om man da tenker at det kanskje ikke er så dumt å selge tar man jo selvsagt kontakt med den som har forkjøpsrett først.

Jeg ser jo nå at jeg uttrykte meg fort og klønete, men jeg er på jobb, så det blir litt fort og klønete ;-) Beklager :-)

Guro
Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.