hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kastet ponnien på bålet
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Kastet ponnien på bålet
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Lopke

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  13:39:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=455680/

Smed sin døde pony på bålet

Efter det uhyggelige fund, blev politiet tilkaldt for at opklare den makabre afbrænding.

Brandfolk i Viborg gjorde et ubehageligt fund, da de skulle slukke en brand.

Et forkullet lig af en pony.
Det syn mødte Viborg Brandvæsen, da de søndag var kaldt ud for at slukke en brand i Undallslund Plantage ved Viborg.

Efter det uhyggelige fund, blev politiet tilkaldt for at opklare den makabre afbrænding.

Det lykkedes politiet at finde frem til ponyens ejer, der fortalte, at han havde forsøgt at skille sig af med den døde pony ved at kaste den på et bål af store halmballer.

Manden indrømmede, at han havde gjort det for at spare de penge, det kostede at få ponyen kremeret.

Men nu venter der i stedet pony-ejeren en bøde, da det er ulovligt selv at skaffe sig af med døde dyr over en vis størrelse

går det an??

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  13:58:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Syke, syke mann :O
www.hestene.no Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 18/07/2006 :  14:40:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Jammen... Den var jo død..?
Bedre enn å hive den på havet liksom..

Selv om han godt kunne begravd den i hagen da.

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  15:06:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Trodde først den ble hivd levende på jeg, det hadde jo vært helt forferdelig.
Å brenne en død ponni i stedefor å kremere, er vel ikke så ille, ihvertfall ikke for ponnien. Dette blir vel litt det samme som når enkelte velger å begrave døde føll hjemme, selvom det ikke er lov. Føllet tar ihvertfall ikke skade av det ((:

Håper ponnien ikke hadde blitt mishandlet først, eller hatt lidelser før sin død.

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  15:14:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Men han kunne da likevel ha kremert den på vanlig måte, og ikke brent den selv liksom.. Synes jeg.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  16:06:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dette blir vel litt det samme som når enkelte velger å begrave døde føll hjemme, selvom det ikke er lov.

Det er lov å begrave det sjølv, om du bur utafor bygrensa.

Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 18/07/2006 :  16:23:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke noe problem med å hive ei død mus på et bål.
Men når det lir større dyr..? Nei, huff. Som om vi skulle brendt den kua som nettopp døde her.. Fysj!

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  17:43:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Skjønner ikke hva som er så fælt med dette? Man brenner da folk også. Ja, likbål. Ikke kremering. Gå til toppen av siden

Liselotte

» VIP

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  20:08:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiselotte  Svar med kopi av melding
Høres litt rart ut. Men det er jo ikke så FÆLT, ponnien hadde jo ikke noe vondt av det liksom. Men tviler sterkt på at jeg hadde hivi Herdis på et bål om hun døde...
Haoli <3 Gå til toppen av siden

Linda B.

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  21:20:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Høres litt rart ut. Men det er jo ikke så FÆLT, ponnien hadde jo ikke noe vondt av det liksom. Men tviler sterkt på at jeg hadde hivi Herdis på et bål om hun døde...

Opprinnelig postet av Liselotte

Må si meg enig i denne her ;)

Linda www.pygmeen.moo.no Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 18/07/2006 :  21:56:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Hmm.. Trodde også den var kastet levende på bålet først og ble kald inni meg.
Det Lopke mente tror jeg kanskje var at han kastet ponnien på bålet istede for å betale det han måtte for å få den kremert...
Synes det er lite respekt av det døde dyret å kaste den på et bål med noe halm som skulle brennes likevell...:S

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  01:40:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp.. har man råd til å ha hest har man råd til en verdig død.. Basta!
Hos meg blir heller ikke katten brendt om den dør..

Kremering er ikke helt det samme, men det er nok de flestes mening.
(ikke at hesten led for det tror ikke jeg heller, det var bare litt uetisk i mine øyne)
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  03:12:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Trodde først den var kastet levende på bålet jeg *grøss*, men ble lettet da den var død da den ble brent. Så da var det ikke så fælt alikevel:) Men syns det var litt uetisk, og ville selfølgelig aldri gjort det selv Et dødt dyr fortjener respekt, mener jeg!
R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  03:14:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
På bålet faktisk?.. Nå har jeg hørt det også.. Å brenne den var ikke "problemet", men så er det dette med en verdig død som dere andre nevner. Å hive en hest på bålet som løsning høres ikke akkurat så verdig ut for meg.. Høres heller ut som det skulle vært noe ubetydlig som en gammel sofa man kaster på bålet etter noen år!
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  11:24:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ærlig talt, hvordan kan dere sitte her og insinuere at mannen nærmest ikke brydde seg om dyret/manglet respekt for dyret/blablabla? Dèt er iallfall noe det står lite respekt av; forhåndsdømming.

Verdig død? Hva vet vi om hvordan ponnien døde? Ponnien var alt død når den ble kastet på bålet .. Hva noen gjør med meg etter at jeg er død er langt fra mitt problem? Kanskje ille for de etterlatte dersom noen forsyner seg av meg eller lignende, men det rammer ikke meg.

Siden den første kaninen min ble pakket i en pose og kastet i en container er jeg da like respektløs og like lite glad i dyret, fordi den ikke fikk en "verdig" begravelse?

Skal man følge naturen blir faktisk slike døde dyr i stor grad fôr for noe annet.

(OBS: Dette er ikke et svar til saken, men til folk som mener de kan avgjøre om mannen var glad i, hadde respekt for dyret osv. ut i fra hva han gjorde).
Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 19/07/2006 :  14:55:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
hm, han gjorde vel så godt han kunne stakkars.... Vi får tro det, vi vet jo ikke hele historien bak...
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.58 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.