hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - mobil og røyk?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 mobil og røyk?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 12

Opal

» VIP

Skrevet - 22/10/2004 :  13:10:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med deg jalla..99 % sikker kanskje ,men uansett hvor godt du føler at du kjenner hesten din kan du ikke forutse hvordan den vil reagere i enhver situasjon...

Gå til toppen av siden

vatican

» VIP

Skrevet - 27/10/2004 :  00:01:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
En av grunnene til at jeg rir er at jeg syns det er kjekt og hvis jeg tar meg en skrittetur ser jeg ingen grunn til ikke å röyke. Slike turer blir ofte tatt fordi jeg og hesten liker det og syns det er koselig og hvis jeg ikke kunne röyke eller snakke i mobil fordi hesten blir redd eller lignende så hadde nok ikke turen värt koselig på en så nervös hest uansett så da er det vel like greit å holde seg på banen.

Forövrig syns jeg faktisk at det er den dummeste debatten jeg noengang har lest på hestemarked og forstår ikke hvorfor folk gidder ta opp emnet engang.
Gå til toppen av siden

vatican

» VIP

Skrevet - 27/10/2004 :  00:07:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Glemte foresten å si at jeg röyker, snakker i tlf, skriver sms når jeg rir hvis jeg föler for det. Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 01/11/2004 :  14:07:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes det er utrolig dig med en røyk når jeg feks skritter ut etter en økt på banen, også er det så koselig hvis min kjære skulle ringe meg på mobilen slik at jeg kan få fortalt hvor bra/dårlig det gikk på banen.
Enig,teit diskusjon he he

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Kristin_og_Tiril

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2005 :  22:58:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristin_og_Tiril  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristin_og_Tiril  Svar med kopi av melding
Er også VELDIG,VELDIG imot røyking i hestemiljøet.
Hvis jeg kan få si hva jeg mener uten at folket går av hengslene her: Det ser ut som dere tror dere har så full kontroll der dere sitter å røyker på hestene. Som om det ikke er så farlig at hesten kan løpe ut,og skade både seg selv og andre,dere har nok kontroll på det. Ser ikke ut som dere setter sikkerheten i fokus når dere sitter der.. Dere kan vel vente med den helsikes røyken til dere er ferdige med å ri? Er jo ikke sikkert hesten syns det er så kult at rytteren sitter å damper..

Men ikke gå helt av hengslene,dette var bare min meing. Er veldig imot røyk i utgangspunktet,og syns ikke dette hører hjemme sammen med hester.

Så det så :p

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=1127

- de som sier at lykke ikke kan kjøpes for penger,har aldri hatt hest
Gå til toppen av siden

Hefa

Norway

Skrevet - 04/01/2005 :  02:45:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHefa  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHefa  Svar med kopi av melding
Ridning er uglesett uansett; Vi konkurrerer i finstasen og røyker i pausen..

Hihi.. Jeg har fått mange artige bilder i hodet ved å lese debatten;
En som rir på sprangtime med sneipen hengene i munnviken og såvidt får tatt et drag mellom hinderne...
En fotballspiller e.l. som sitter og tøyer mens han røyker.. (De får jo pes når de drikker øl dagen før kampen! :))

Ellers så kjenner jeg mange som driver med idrett på hobby-basis som tar seg en røyk etter trening, gjerne når de tøyer eller er på vei hjem. (Joggetur i parken, langrenn i skogen osv.)

Vi driver idretten vår på ulikt plan, og det er opptil den enkelte å vurdere risiko for helse, sikkerhet osv. Ellers er jeg litt for røykfrie småstevner. Rett og slett pga holdningsskapende arbeid.

http://www.hestekur.no

(anbefales)
Gå til toppen av siden

Shilamon

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2005 :  15:21:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideShilamon  Svar med kopi av melding
Må først si at jeg synes det er gøy at folk engasjerer seg i debatten min fortsatt:9
Og så må jeg få si at mange kommer med hode poeng, men dere som bare synes denne debatten er teit og ikke skjønner hvorfor jeg tar opp tema? 1. hvorfor engasjere dere og 2. temaet var jo tydeligvis et som engasjerte flere.

Ta en titt på hva både røykere og ikke røykere sier, flere gode poenger her:)

Det som er gjort er gjort og kan ikke gjøres noe med. Annet enn å gjøre det til lærdom. Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 04/01/2005 :  16:20:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til dere som mener at hesten blir passiv røyker av at rytter røyker på tur, forklar hvordan er dere snill
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Kristin_og_Tiril

» VIP

Norway

Skrevet - 07/01/2005 :  18:59:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristin_og_Tiril  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristin_og_Tiril  Svar med kopi av melding
Dølehesten min er forresten også redd røyk,noe jeg fant ut når vi red på tur med "venninna" mi,og hun ikke greide å vente de siste 5 minuttene..Svake menneske.

Ridning er en sport,og rusmidler av noe slag hører ikke sammen med sport/idrett. Sånn er det bare,og det kommer alltid til å være sånn.
Moren min røyker,og hun har gjort det i 25 år. Hun har aldri hatt noe som helst problem med å vente en halvtime før hun tar seg en sigarett. Hun røyker aldri i nærheten av hester eller andre dyr,men så har ikke hun et desperat behov for å se kul ut når hun rir heller.

Det er vel det som teller?
Å se kul ut der man sitter som en skorsteinspipe..Stakkars hester..Og mennesker i nærheten av dere..

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 07/01/2005 :  19:48:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dølehesten min er forresten også redd røyk,noe jeg fant ut når vi red på tur med "venninna" mi,og hun ikke greide å vente de siste 5 minuttene..Svake menneske.

Ridning er en sport,og rusmidler av noe slag hører ikke sammen med sport/idrett. Sånn er det bare,og det kommer alltid til å være sånn.
Moren min røyker,og hun har gjort det i 25 år. Hun har aldri hatt noe som helst problem med å vente en halvtime før hun tar seg en sigarett. Hun røyker aldri i nærheten av hester eller andre dyr,men så har ikke hun et desperat behov for å se kul ut når hun rir heller.

Det er vel det som teller?

Ja hva tror du ¤ oppgitt ¤
Å se kul ut der man sitter som en skorsteinspipe..Stakkars hester..Og mennesker i nærheten av dere..

Opprinnelig postet av LTVK

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Kristin_og_Tiril

» VIP

Norway

Skrevet - 07/01/2005 :  21:25:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristin_og_Tiril  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristin_og_Tiril  Svar med kopi av melding
Hva er poenget ellers? Må jo være å få masse oppmerksomhet, og se usportslige ut? Må si jeg blir imponert når jeg ser ryttere som røyker,og tror de er så ufattelig kule..Mest tenåringer dette gjelder da..

Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2005 :  18:49:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Røyk likr jeg ikke. Red før sammen med ei som røyka på tur, og hesten rynka på nesa(seriøst!) hver gang hun tente røyken. Etterom jeg ikke liker røyking(men jeg er ikke i mot de som røyker altså, like bare ikke røyk selv..)sa jeg det til henne. Fikk ikkeno respons på det. Litt synd at hun ikke tok hensyn til at jeg også ikke var komfortabel med røykingen hennes....=/

Ang. mobil har jeg den med på tur hver gang, hvis jeg ikke glemmer den. Rir med hansdfree.
2 grunner til det: bestefaren min har seriøse nerveproblemer og er avhengig av å vite hvor jeg er og om det går bra. Kan finne opptil 10(!) ubesvarte anrop hvis jeg har glemt mobilen...
Det andre er at jeg føler en viss trygghet i den. Stopper opp hvis det ringer, selv om jeg har handsfree. Men det er kun anrop fra bestefaren min jeg tar, og meldigner leser jeg heller da jeg er kommet tilbake...

Enig i at sport og rusmidler(AV ALLE MULIGE SLAG!!!!!!) ikke høre sammen..

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

sadie

» VIP

Skrevet - 09/01/2005 :  08:52:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når jeg rir hesten jeg har no røyker jeg ikke på tur, da må jeg være 'alltid beredt' på at 'Skybert' materialiserer seg fra tomme luften for å komme å ta hun *sukk* Ellers kan det hende jeg tar meg en røyk på en lengre, rolig skrittetur med en hest jeg kjenner, ja. Hadde det vært regel fra hesteier el stallen eller noe sånt om at det ikke skulle røykes på tur hadde jeg alltids klart å la være, men hvis jeg skal ut på 1-2 timers tur med en 'medrøyker' ser jeg ikke noe problem i å ta seg en røyk. Ser faktisk ikke på akkurat det å ri f.eks skrittetur som veldig sportslig, er ikke som om jeg sitter med sneipen i kjeften når jeg varmer opp hesten til stevne (hehe, der fikk jeg rare bilder i hodet..). I stallen jeg er i nå er det kun privathester og ingen 'unger', så er ikke 'forbilde' for noen. Forrige stallen var kombinert med rideskole, da måtte vi langt vekk fra stallen for å røyke, og røykte SELVFØLGELIG ikke når vi hadde med de yngre på tur. Kan ikke de som røyker bare få lov til det så lenge de tar hensyn til de som ikke gjør det (jeg spør alltid om det er greit før jeg tenner meg en røyk hvis jeg er med ikke-røykere) ?

Har forresten alltid med meg telefonen på tur i tillfelle det skulle skje noe, men overser den alltid når det ringer/jeg får meldinger - se ovenfornevnte 'Skybert'.
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2005 :  01:09:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Synes det er utrolig dig med en røyk når jeg feks skritter ut etter en økt på banen, også er det så koselig hvis min kjære skulle ringe meg på mobilen slik at jeg kan få fortalt hvor bra/dårlig det gikk på banen.
Enig,teit diskusjon he he

Jepp, så enig så enig. Jeg har engsjert medg tidligere i denne debatten, og syns den er like teit nå som før. Jeg røyker og snakker i tlf som det passer meg når jeg er ute å rir. PÅ stallen jeg står har vi en finfin "røykelov".

Røyk hvor du vil, bare ikke opp i fjeset på¨hestene. Dvs. I utgangen og ellers på området. INGEN av "aspirantene" som henger rundt der og hjelper til i stallen har begynt å røyke:)

Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 18/09/2005 :  18:41:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Utsette hesten for passiv røyking når en rir på tur?? Ærlig talt.
Tør jeg spørre deg Shilamon om du vet hva passiv røyking er?
Osen av røyken er som kjennt veldig lett, og flyger avgårdet med vinden bakover. Hvis det er å utsette hesten for passiv røyking, foreslår jeg at du slutter å ri i nærheten av biler o.l, da dette forurenser luften for hesten. Skjønner poenget?

For å svare på spørsmålet ditt. Ja, jeg røyker når jeg rir. Men det er vell og merke kun på tur og i skritt. Ser ikke noe galt i det.
Er da ille nok at vi røykere ikke får røyke innendørs noen plass på eget røykerom, så skal vi liksom ikke få røyke i guds frie natur nå heller?
På tide at kontrollfrikene som bestemmer slikt går i seg selv og ser at ikke alt de foretar seg ganger andre like bra.

Mobilen har jeg alltid med meg i tillfelle noe skulle skje. Og ja, det hender at jeg svarer, og kanskje tillogmed skriver en melding når jeg rir på hesten som tussler rundt i skigen. Men det kommer vell en lov mot dette også snart.

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden
Side: av 12 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.72 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.