hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - mobil og røyk?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 mobil og røyk?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 12

Vilgot

» VIP

Norway

Skrevet - 28/02/2006 :  11:59:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Røyken var som grodd fast i fingrene mine. Hest er kos for meg nå, jeg koser meg mest og best sammen med hest. Røyken gjorde så jeg ikke fikk gitt hesten min all oppmerksomhet. Gå til toppen av siden

Flira

Skrevet - 02/03/2006 :  15:21:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg røyker heldigvis ikke,har aldri gjort og kommer aldri til å gjøre.Vet om mange som røyker når de rir,og synes det er merkelig.Er man virkelig så avhengig av den sugepinnen at en må ha den med på hesteryggen også?Hester blir vel ikke passive røykere under turridning,det har jeg ingen betenkeligheter med men,synes det er en merkelig vane folk har.
mobil har jeg selv med,lydløs,skriver ikke meldinger og tar ikke telefoner når jeg rir,men har den med som sikkerhet hvis noe skjer.Jeg rir oftest alene.Har ingen erfaring med folk som skravler i telefonen,men er det ikke best å holde fokus på det du gjør,rir?Hva gjør du når ei hvit rype/hare midt på vinteren flyver/spretter opp og du skravler i telefonen i det hesten løper ut f.eks?Legger mobilenpent i lomma først og prøver å samle hesten,med sneipen i munnen?

Men noe jeg synes er FORKASTELIG er røyking i stall.Det gjør nemlig alle i min stall.Jeg trives ikke i røykfylte rom og blir ufrivillig passiv røyker,og hater det.Det er brannfarlig,og de blåser faktisk ut røyken i neseborene på hestene sine i blant!!Gjør de det med min hest skal de få smake pisken fra meg personlig,for røyking og stall hører absolutt ikke sammen. Er det så vanskelig å gå på yttersiden??
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  01:50:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Men noe jeg synes er FORKASTELIG er røyking i stall.Det gjør nemlig alle i min stall.Jeg trives ikke i røykfylte rom og blir ufrivillig passiv røyker,og hater det.Det er brannfarlig,og de blåser faktisk ut røyken i neseborene på hestene sine i blant!!Gjør de det med min hest skal de få smake pisken fra meg personlig,for røyking og stall hører absolutt ikke sammen. Er det så vanskelig å gå på yttersiden??

Opprinnelig postet av Flira

Jeg har før skrevet innlegg i denne tråden,og gidder ikke engasjere meg så veldig mye mer... Men selv om jeg gjerne tar meg en røyk på tur,så er jeg helt enig i denne komentaren her...
Røyking inne i en stall hører ikke hjemme......!

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Dorthe Ninett

Skrevet - 10/03/2006 :  23:36:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har lest igjennom debatten og lagt merke til at mange er opptatte av røyklukt og at hesten får i seg røyken, men jeg er helt helt imot hest og røyking, det spiller ingen rolle om du skritter hjem fra ridehuset osv..

En røyk er en ting med ild i seg, hvis man mister en glo av røyken hva kan skje da, jo den kan treffe hesten, hesten har pels og hud den brenner seg.. syns det er så utrolig uforsvarlig å røyke oppå hesten.. gå heller av å ta røyken hvis du ikke klarer å vente i de timene du er ute å rir..

Vet at mange har med seg mobilen ved ridning pga sikkerhet, helt enig at det kan være lurt, men syns det ser dumt ut da folk rir på tur og sitter i tlf og snakker om alt mulig.. er du så interessert i ridning da? den timen du er ute på tur klarer venninnene dine å vente på sladderen fra skolen/helgen...
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2006 :  23:34:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk Stjerneskudd, Lucky og Lene for å være medmenneske. Godt sagt!
(og Kurra for en utrolig artig historie (-: )

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

ClaireMichelle

Sweden

Skrevet - 23/04/2006 :  13:16:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syntes ikke røyking på noen måte hører sammen med hest! Man da røyke til alle døgnets tider ellers, man må da ikke gjøre det akkurat når man rir? Hva om det skulle skjee noe? Man kan jo komme borti hesten, eller seg selv.. Uansett hvor rolig hesten er, kan den da alltids bli skremt eller skvette av noe.

Ser ikke på noen måte ned på dem som røyker.. Syntes bare at det ikke hører sammen med hest :-)

Æ e flytta til Sverige Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  13:46:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
I den gamle stallen var det mye røyking i stallen. En av hestene begynte å hoste og fikk problemer med å puste, men de som røyka bare fortsatte. Er allergisk selv, og ga beskjed, og dermed ble jeg også en ufrivillig passiv røyk allergiker. Ikke noe godt.. HATER mildt sagt RØYK! Ødelegger omgivelsene og ikke minst hester..
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  07:51:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
huff,sett glomerker i hestepels...fyfy!

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 24/04/2006 :  11:05:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Røyk passer kanskje ikke sammen med så veldig mange idretter, på lik linje med alkohol skal man sette det på spissen. Men jeg synes det må få være opp til hver enkelt om man ønsker å ta seg en røyk på hesteryggen.

Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  13:23:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg røyker ikke, så det er aldri noe problem. Men når jeg skritter opp/av inne i ridehuset hender det at jeg tar telefonen eller svarer på en melding, siden jeg er INNENDØRS. Skal ikke nekte for at det kan være litt risikabelt, i tilfelle hesten skvetter o.l., men uansett. Hvis jeg er ferdig med å ri og må få noen til å hente meg (bor ca 15 min kjøring unna stallen) ringer jeg gjerne mens jeg skritter av, slik at de kommer akkurat når jeg er ferdig i stallen!
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 26/04/2006 :  13:36:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg røyker ikke selv men har ikke noe imot at venninner av meg røyker på tur, tenker ikke over det... Men, ærlig talt jenter.. Det ser sinnsykt harry ut???
Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 26/04/2006 :  14:31:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Ja det gjør det!!!!
men å så kos!

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

Tuvus

» VIP

Skrevet - 21/05/2006 :  22:32:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg røyker ikke, syns heller ikke det hører med til hest. Man kan fint å utafor stallen og ta seg en røyk før man skal ri, så man slipper å gjøre det på hesten. På tur går det jo greit så lenge man sørger for å blåse røyken så langt vekk fra hesten som mulig, og ikke på hester som evt. kommer bak.

Når det gjelder mobilbruk tar jeg mobilen hvis den ringer og jeg sitter på hesteryggen. Jeg ringer aldri fra hesteryggen, det kan man gjøre etterpå. Men når jeg tar mobilen stopper jeg selvsagt, og hvis jeg rir på tur stiger jeg av. På bane holder det å stoppe hesten. Jeg rir _aldri_ mens jeg prater i telefonen!
Gå til toppen av siden

meandmyhorse

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  18:38:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei

jeg er røyker.... og jeg har da stått på rideskole stall med priv stall under synes det da er mye bedre og gå inn i skogen med hesten stå inni der og røyke enn og røyke forann 10-17åringer som da kansje ser opp til deg!!!! røyker ALDRI på bane el i ridehus stall uten for stall bare når jeg er på tur

smil til verden så smiler den til deg :) Gå til toppen av siden

RenateogKillan

» VIP

Skrevet - 30/05/2006 :  22:58:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Denne debatten er vel litt utbrukt,men jeg hiver meg med.
Mener nå at det er opp til hver og en om man vil røyke eller ikke. Jeg er det man kaller en festrøyker. Prøvde å ta en røyk på tur en gang med en venninne. Men jeg følte meg bare dum og ukomfertabel. Så det var første og siste gang.

Har alltid med meg mobil når jeg rir,men aldri med lyd. Har den med for sikkerheten. Må jeg ta en tlf når jeg er ute å rir,så fester jeg den under hjelmen og der sitter den, så da kan jeg ha begge hendene på tøylene.

Men som jeg sa. Det er opp til hver og en hva de velger og gjøre.

Redigert av - RenateogKillan den 13/10/2006 20:17:20 Gå til toppen av siden
Side: av 12 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.