hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - mobil og røyk?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 mobil og røyk?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 12

kris10na

Skrevet - 22/02/2006 :  22:34:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg syns det er kjempe dumt!
det har ikke noe med hesten å gjøre. syns røyking er færst....
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 23/02/2006 :  09:41:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
red en hest her om dagen som jeg alltid har sett på som rolig og tolerant ovenfor det meste, men da mobilen min ringte(glemte skru av lyden) så beina hesten avgårde, måtte kaste fra meg mobilen for å få stoppet ham... Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  18:43:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Jeg røyker ikke, men ville ikke gjort det til hest uansett. Jeg snakker kun en sjelden gang i tlf til hest, har hendt at jeg har sendt en melding eller to, men unngår det om jeg kan.
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 24/02/2006 :  12:52:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Jeg røyker ikke, så den problemstillingen slipper jeg, men mobilen er med. Jeg svarer hvis den ringer, men med mindre det er noe viktig, ber jeg dem ringe opp igjen. Lyd og vibrering er av.
Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  15:37:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Haha, nå måtte jeg nesten le.. jeg har enda ikke i mitt liv sett noen som har røyka samtidig som de har ridd, og jeg har sett mye rart.. Jeg trodde virkelig ikke at røykere røyker samtidig som de rir? Nei, det blir for dumt syns nå jeg..

Men ang mobil er jeg nok litt slakk, jeg svarer mobilen hvis den ringer, men jeg ser alltid at jeg er ute å rir, og ber den som ringer om å ringe opp igjen senere. Jeg svarer ikke hvis jeg traver, men hvis jeg bare skritter rolig, så svarer jeg..

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  20:01:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
hva er så mye bedre å snakke i tlf enn å røyke? med tanke på at du "mister en hånd altså.
veldig sjelden en telefonsamtale er så viktig at den ikke kan vente til etter man har ridd.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  23:00:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Er man så avhengig av røyk får man heller stige av hesten og binde den en plass å ta seg en røyk. Jeg vet om mange tilfeller der hesten har blitt f.eks skremt av når rytteren tenner på røyken.

Jeg husker da jeg gikk på rideskole, da var det ei dame i en privatstall vedsiden av som kom ned for å låne ridehuset hver dag. Hun skrittet KUN rundt i ridehuset og røykte. Det holdt vist ikke med en røyk heller. Det synes jeg var forferdelig dumt av stallmesteren å tilate! Når vi skulle ri i ridehuset etterpå var jo hallen fylt med røyk, det gikk jo bare ikke ann! Endte ofte med at vi heller red tur, pga den damen som alltid fikk viljen sin, og hennes ønsker gikk foran hestens helse.

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 28/02/2006 :  02:13:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Det hender jeg tar meg en røyk når vi skritter på tur,har sef ikke røyken i kjeften når man skal arbeide med hesten...
Syns ikke akkurat det gjør så veldig mye.
Mister en hånd..ja,men pleier uanz når jeg skritter opp og av å ri på slakke tøyler,ofte uten å holde i tøylene i det hele tatt...
Å mobilen den tar jeg hvis det ringer....

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 28/02/2006 :  08:56:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Liten observasjon fra Islandshest-stevne.

Dette var et av de første gangartstevnene jeg var på.Treneren,jeg og et par andre fra klubben gikk opp til banen kvelden før for å småri litt,kjenne på underlaget og titte på forholdene.

Der kommer en mannlig rytter,navn nevnes ikke ,selv om jeg vet han synes det er ustyrtelig festlig at jeg ble en smule himmelfallen idag.
Han stopper,veksler noen ord m treneren,tenner en røyk,setter seg på hesten,rir inn på banen,går igjennom programmet sitt,rir av banen,går av hesten og SÅ kaster han røyken.

Jah,sier X,det gikk passe fort. Skal ikke ta lenger tid enn en røyk å ri gjennom et program!

På denne tiden var diskusjonen i storhestmiljøet der jeg kom fra om det i det hele tatt skulle være lov å røyke på stevneplassen..

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 28/02/2006 :  09:18:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det hender jeg tar meg en røyk når vi skritter på tur,har sef ikke røyken i kjeften når man skal arbeide med hesten...
Syns ikke akkurat det gjør så veldig mye.
Mister en hånd..ja,men pleier uanz når jeg skritter opp og av å ri på slakke tøyler,ofte uten å holde i tøylene i det hele tatt...
Å mobilen den tar jeg hvis det ringer....

Opprinnelig postet av Rosita!

Samme her :)
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 28/02/2006 :  09:21:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Etter å ha lest denne debatten igjen fikk jeg usigelig lyst på en røyk....
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 28/02/2006 :  09:22:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Dette var en litt "moro" debatt! Har ledd mye når jeg leste gjennom den.[:D

Jeg har alltid røyk og mobil med på TUR. Røyk for kosen, og mobil for sikkerheten. Rir en del alene. Røyker ikke langs veien, men når jeg skritter av på lange tøyler i skogen. Da koser jeg meg noe voldsomt!!
Det at jeg ikke røyker langs veien der bilene kjører, har ikke kun med sikkerhet å gjøre, men at jeg helst ikke vil bli sett røykende på hesteryggen. " Se, frisk norsk ungdom, eller nei forresten..."

Røyken er faktisk en del av turen for meg...

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 28/02/2006 :  09:42:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har alltid røyk og mobil med på TUR. Røyk for kosen, og mobil for sikkerheten. Rir en del alene. Røyker ikke langs veien, men når jeg skritter av på lange tøyler i skogen. Da koser jeg meg noe voldsomt!!

Røyken er faktisk en del av turen for meg...

Opprinnelig postet av Stjerneskudd

så godt å se at det er flere enn meg som "synder"

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Vilgot

» VIP

Norway

Skrevet - 28/02/2006 :  10:52:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg røyka før, men fant ut at jeg drev så mye med hest at røyken var i veien for meg.
Det ble mange pauser med å gå inn og ut av stallen for å røyke.
Røyka når jeg red gjorde jeg også. Våknet en morgen å bestemte meg der å da at jeg måtte velge mellom hest og røyk. Selvfølgelig ble det hest, det er mye sunnere å arbeide med hest enn å røyke. Jeg blir ikke så fort andpusten lenger etter at jeg stumpet røyken å orker nå å arbeide mer på hesteryggen enn det jeg gjorde før.
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 28/02/2006 :  11:48:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kjempebra for deg at du har sluttet og røyke og at det har påvirket livet ditt positivt. Dette innlegget er ikke ment for å være frekt, men hva er logikken med å måtte velge mellom hest og røyk? Skjønner ikke helt den. Såklart, for deg kan det ha vært riktig, men for de som koser seg med røyken, utenfor stallen og på tur? Jeg ser faktisk ikke noen naturlige motpoler mellom det å røyke og drive med hest.
Mvh Christine
Gå til toppen av siden
Side: av 12 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.