hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - mobil og røyk?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 mobil og røyk?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 12

Katrine_Sandore

Skrevet - 10/06/2006 :  12:15:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKatrine_Sandore  Svar med kopi av melding
Jeg vet om mange som har fått en fiks idè om at dem ikke røyker når dem sitter i SALEN,
men går heller av å leier hesten mens de røyker.

Hvorfor i all verden er det bedre?
Da røyker de jo hesten midt opp i trynet,
men de har jo like lite kontroll over hesten da,
forskjellen er at det er bra bakken istedet for fra salen.
Eller hva ?

Jeg Liker Smileys, Jeg Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 10/06/2006 :  14:55:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten er like uforutsigbar uansett hva man gjør. Røyk er ikke bra i det hele tatt. Røyk og hest er noe som er helt idiotisk sammen. Har ingenting å si om man sitter oppå eller er ved siden av, man bryr seg like lite om hesten om man sitter eller går. Det er kanskje litt værre for hesten å bli leid mens leieren røyker, for fa får jo, sånn som Katrine sa, røyken rett i fleisen. Hester skal ikke bli passive røykere. Ingen, for den saks skyld (i mine øyne)..
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 10/06/2006 :  22:03:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Tja,tja. Egentlig får folk bare gjøre som de vil når det gjelder røyking, bare det ikke kommer i veien for meg. Jeg vil ikke at det skal røykes i nærheten av hestene her ihvertfall.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  23:21:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Burde vel være opp til hver enkelt om de vil røyke eller snakke i tlfen på hesten..
Gjør i grunnen begge deler selv...

Er enig med In Nancyville jeg.. Er bare meg selv det går utover i grunn!
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  08:13:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Burde vel være opp til hver enkelt om de vil røyke eller snakke i tlfen på hesten..
Gjør i grunnen begge deler selv...

Er enig med In Nancyville jeg.. Er bare meg selv det går utover i grunn!

Opprinnelig postet av bhomme

enig
Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  13:59:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Røyker ikke jeg ;) Har alltid med meg mobil, men snakker ikke i mobilen mens jeg rir. Har en gang hendt at veninna mi sin mobil har ringt i det vi skal sette oss på, og så må jeg holde to hester som vimser rundt og er sure på hverandre, og så ringer mobilen min samtidig.. Hadde jeg sitti oppå da hadde jeg havna på bakken med en gang ! Hihi
Iiiihaa! Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  18:27:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Jeg røyker jo ikke, så det 'problemet' må jeg ikke ta stilling til. Folk får gjøre som de vil. Men jeg både snakker i mobilen, og sender meldinger mens jeg rir. Det spørs jo hvordan hesten er, men med Løkken er det null problem. Kald i hodet og finner veldig sjeldent på noe sprell.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

cecilie_stormur

Skrevet - 07/07/2006 :  14:42:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mobil har jeg så godt som alltid med. Men bruker den svært sjeldent. Mest fordi jeg ikke har anledning til å frigi en hånd... Røyk er fy. Skal ikke komme i nærheten av mine ponnier i hvertfall.... Gå til toppen av siden

kris10na

Skrevet - 25/07/2006 :  23:34:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
DET ER DET VÆRSTE JEG VET! det har igenting med hest å gjøre. eller det er fint å ha med seg mobil på tur og sånt! men røyking, nei det er dumt:) Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  00:12:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Jeg røyker på tur, men så har jeg den snilleste gampen som helst ikke løper, bare om hun mååå Jeg røyker egentlig når jeg rir alle slags hester, utenom ene varmblodsen jeg steller, for han r så himla heit hele tiden at jeg har akkurat kontroll nok med to hender Mobil? jada, kan snakke i den ja, men liker best å ri tur uten å måtte snakke med folk i et bankende skjør
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

utstyrselges
» VIP

Skrevet - 15/08/2006 :  14:10:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er selv røyker, og ja, det har forekommet at jeg har tatt en røyk på tur. Tar selv mine forhåndsregler i forhold til trygghet, både for hest og omgivelser.
Enig at det kanskje ikke ser spesiellt sportslig ut, men det gjør da ærlig talt ikke å skravle i mobiltelefon heller!
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 15/08/2006 :  14:43:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Røyker jo ikke så det er jo ikke noe problem. Snakker litt i mobilen og hvis noen plutselig lurer på hvor jeg blir av. Er litt vanskelig og få tatt den opp og sånn da siden Roxanne ser sin mulighet til og springe da. Har skjedd at jeg har byttet sang også (hører alltid på mp3en på mobilen når jeg rir). Har også skjedd at jeg må slippe mobilen
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 15/08/2006 :  23:27:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
jeg røyker ikke, så det er greit. hva andre gjør på hesteryggen får være deres problem.. selv om jeg generelt synes røyking er en uting.
om noen ringer mens jeg rir, pleier jeg å svare, med mindre jeg er i en usikker situasjon (som f.eks. mye trafikk). samme med meldinger, men prøver alltid å være så kort som mulig.
om noen ringer mens jeg rir på time, kommer det an på hvem som er lærer - er det cassandre (som jeg rir dressur for), tar jeg den gjerne og ber dem ringe opp/være raske, for jeg vet hun ikke bryr seg. dessuten bruker vi så mye tid på tull og prat uansett, at et minutt fra eller til spiller ingen rolle

det viktigste er vel å se an situasjonen. man snakker ikke i mobilen i full galopp heller...

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Bourbon

Skrevet - 31/08/2006 :  16:24:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg fikk høre om en som selv pleide å røyke på hesteryggen. Han mistet en glo ned på manen til hesten, dette merket hesten veldig godt og fikk jo dermed panikk.... Det ble ikke noen hyggelig tur...

Men røyker selv jeg og har også tatt meg en røyk på hesten på tur... men syns selv det ser dumt ut og har sluttet med det.

Mobilen er alltid med, men uten lyd
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 01/09/2006 :  02:41:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hallooo! Røyking PÅ hest burde vel alle forstå at er helt uaktuelt!

Er selv "røyker" (hjemmerulla) - huff da og fyyyy - men har ALDRI tent en røyk på hesteryggen. Er ikke såååå avhengig at jeg har følt trang til en røyk mens jeg har ridd. Ville i så fall tatt en pause, steget AV og så evt. tatt en pinne, men det har aktså ikke vært aktuelt i de over 35 år jeg har hatt med hest å gjøre.

Når det gjelder mobil, så VET jeg når min datter rider, og ringer henne aldri da. Venter på beskjed om når hun vil bli hentet fra stallen. Å se unge jenter ri omkring med mobilen klistrert til øret, så er det noe "gæli". De bør i det minste gi beskjed til sine venner at de er "opptatt" mens de rider....

Hvis "ryttere" ikke kan klare seg uten mobil i den timen de rider sin hest, så er det noe "gæli".

Når det gjelder ridning, så er mobilen KUN til bruk hvis rytteren trenger HJELP - ikke til å sitte å skavle i når vedkommende rir.

ALTSÅ: Røyking og mobil-prating har IKKE noe med ridning å gjøre!!!!

Gå til toppen av siden
Side: av 12 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.02 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.