hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Delt tøyle.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Delt tøyle.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Victoria & Timon

» VIP

Norway

Skrevet - 03/12/2003 :  16:34:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoria & Timon  Svar med kopi av melding
Enig med Spoff jeg.
=D Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 04/12/2003 :  14:21:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
hey hey!!!
jeg suns å ri med delt tøyle kan være bra får en ting, MEN!!!! viss du da mister tøylen så kan hesten bli skremt å begynne å springe, da sitte du ihjen med bare en tøyle åg har NULL kontroll.. dette har skjedd med meg å det er ganske skummelt.....:( så jeg suns det er en dårlih idee... men ellers hade d jo vært en god ide da! =)=)=)=)=)=)=)==)=)=)
klemz

Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 06/12/2003 :  03:49:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
En annen ting med delte tooyler som jeg har desverre opplevd:
Naar man rir med delte tooyler, og kanskje er paa langtur, saa er det mange som binder hesten sin til noe(ett tre kanskje) med de delte tooylene. Dette er FARLIG! Om hesten skvetter har den liten sjanse til aa komme seg loos og siden tooylene somoftest er hektet til bittet, vil hesten faa ett skikkelig rykk i munnen, noe som faktisk kan foore til en knekt kjeve!(au). Tooyler med spenner er bedre paa denne maaten, om noen skulle maatte binde hesten sin paa tur med hodelaget(eller bare mangler vett), for om hesten skvetter er det lettere at spennen aapner eller ryker. En knute er vanskelig aa aapne, en spenne ryker.

Dette har jeg sett, paa stallen og, at folk knyter tooylene rundt ett tre fordi de glemte aa hente ut hjelmen, og maa springe og hente den. Det kan gaa riktig galt!

Ved rimelig bruk er det selvfoolgelig ikke noe galt med delte tooyler, bare man motstaar fristelsen til aa knyte hesten i noe!

Om man mister tooylene lett paa tur hvis man rir med delte, er det ikke mulig aa knyte en knute i enden av hver tooyle?

Hestehilsen fra Cathy og Nicky Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.