hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ri på tur og ha med enda en hest i line.....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Ri på tur og ha med enda en hest i line.....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  22:24:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Vi har to hester her på gården som jeg ofte står med all trening og ansvar alene om. Koser meg med den jobben, men inne i mellom kan det bli litt mye å ri to hester hver dag. Derfor hender det både titt og ofte at jeg jukser litt ved å ri en mens jeg leier den andre etter på tur i skogen. Jeg rir aldri slik langs veien, bare i skogen. Det fungerer veldig greit, og begge hestene blir trent samtidig. Jeg vet jo at det innebærer en større risiko om noe først skulle skje. men hva syntes dere der ute om denne måten å få trent to hester samtidig på fra tid til annen?
Hilsen hønemor fra Skogli

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  22:43:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så lenge du har to trygge hester, en god og lang line og hansker så ser jeg ingenting galt i dette.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  23:12:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Så lenge du har to trygge hester, en god og lang line og hansker så ser jeg ingenting galt i dette.

Opprinnelig postet av kristy

Takk for svar Jeg bruker alltid en godt og lang line og handsker. Hesten jeg rir er verdens tryggeste, men hesten i lina kan være en håndfull fra tid til annet. I motsettning til å være en heit kule om man rir han alene, så er han en engel om han får gå bak "hoppa si"
Men om han skvetter og kommer seg løs, stikker han aldri av, men står stille og venter til jeg kommer bort til han. Vi har aldri opplevd noen farlig episoder under disse leie-ride turene våre. Jeg syntes også det gir en god følelse og slippe å måtte sette igjen en av dem alene hjemme.

Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 24/07/2006 :  23:22:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
tar ofte med en hest på tamp når jeg rir tur. går veldig bra,men den i tau har en tendens til å bli veeeldig treg,så jeg nesten blir skværet på midten. men alt i alt går det fint. greit å mosjonere begge på en gang og ingen må stå igjen hjemme å sutre:) Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  23:35:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
tar ofte med en hest på tamp når jeg rir tur. går veldig bra,men den i tau har en tendens til å bli veeeldig treg,så jeg nesten blir skværet på midten. men alt i alt går det fint. greit å mosjonere begge på en gang og ingen må stå igjen hjemme å sutre:)

Opprinnelig postet av crusabell

Ja når hesten i lina bak parkerer for å grafse til seg et par gress strå så er det lett og bli veeeeeldig lang i armene, he, he. Jeg bruker alltid taugrime på leiehesten da jeg har bedre kontroll på han i en slik, men lina er som regel slakk under hele turen da han følger lydig etter dama si

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  23:43:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om man rir med westersal så er det bare å surre tauet rundt hornet på salen, så slipper man rykket i armene og hesten lærer seg å følge på.

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 25/07/2006 :  00:56:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
kan man kristy?har ikke turt det ennå jeg damen har man sikkerhetsknte bør det gå bra vel?

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 25/07/2006 :  02:24:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har alltid båndhesten i hornet på stocksalen. Knyter en slik panikk-knute, 1 rykk så er den åpen (-:
Det gir god effekt på sinker ja når 600kg drar i forhold til en arm..

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 25/07/2006 :  02:36:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Går helt fint med lettløselig knute, som Harneshaug sier. Et salhorn er jo beregnet til å tåle okse på 1 tonn, så en hest skal ikke være noe problem.

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

marte+quicky

Skrevet - 10/08/2006 :  13:44:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva pleier dere å ha på hesten som går i line? Bare vanlig grime eller..??
Du finner meg på ForumHest!

www.hestene.no
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  15:05:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg foretrekker taugrime.
Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  17:51:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
En jeg kjenner, en mann opp i årene rir hver dag med kaldblodstraveren sin med en annen 2åring på slep, han rir alltid begge samtidig, noe som har resultert i at 2åringen har fått veldig bra med muskler og er i toppform.

Men det ser farlig ut, og det er ikke alltid like lett å stoppe når man løper med en hest på siden i full galopp, det hender han freser forbi meg i skogen, men som regel har han full kontroll, det er helt utrolig å se. Men jeg ville ikke tatt sjangsen. Han jeg kjenner fester den andre hesten i westerensalen, det er noe jeg i hvert fall ikke ville gjort. Har også sett han har festet den andre hesten rundt magen på han selv. Farlig!

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Liselotte

» VIP

Norway

Skrevet - 11/08/2006 :  12:26:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiselotte  Svar med kopi av melding
En i stallen rir noen ganger en hest og har en annen i line. Det går sikkert greit det, men jeg hadde ikke turt det
Haoli <3 Gå til toppen av siden

filur 5

» VIP

Skrevet - 12/08/2006 :  00:45:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
hva om den hesten i line får panikk og stikker å slår seg helt vrang? synd om du har bindt den fast i salen da mener jeg..
Ville aldri turt det!!:) da hadde jeg heller hatt med en hest "løs" etter, men selvsagt da ikke i trafikkerte områder
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  06:45:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
derfor man har sikkerhetsknute da,filur.
synes det virka veldig lurt jeg.*må prøves*

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 17/08/2006 :  20:30:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om du ikke tør det er det jo bare å la vær? Jeg hadde derimot av hensyn til hesten og alle andre jeg kunne møte på aldri lagt ut på tur med løs hest. Det er direkte uansvarlig og lite hensynsfullt.
Man binder hesten i hornet med en "panikknute" og kan dermed vurdere sitasjonen fortløpende. Er du ikke erfaren nok til å ha med båndhest er det fint du ikke gjør det men å si at det er farlig er bare tull. Man må selvfølgelig kjenne hestene og ta sine forhåndsregler annet er det ikke snakk om.
Dessuten er det ikke de helt store ting som skjer om den slår seg vrang da det er en stor hest som holder igjen i motsetning til om du forsøker å holde....
Er den derimot løs har du null kontroll og det er faktisk ikke din hests sikkerhet som er viktigst men de andre som ferdes i skog og mark og da gjerne til fots.

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.