hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Prisvurdering
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Prisvurdering
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2006 :  17:51:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Jeg vurderer i snarere fremtid å selge hesten min, for å ha en hest som kan nå enda lengre i dressur. Og jeg vet hva man hadde solgt hesten for i Danmark. Men ikke i Norge,

5 år gammel vallak med fulle papirer og alt fulgt opp.
DV, Trakhenner x Hannoveraner. Donnerwerther x erlkoenig
Han er forsikret for 80.000 og er uten noen skavanker (dog ikke røntget, men 0 på alle bein) Brennmerket på lår

Flott hest å se på med gangarter godt over middels. spesielt skritt og trav
Nettop stått 2 mnd hos berider og er godt klar til LA.
Kommet på 3 plass i LC som 4 åring mot hester som går middels og over.
Han har utstråling, eksteriør. NULL uvaner. Grei på henger, 99,9%trafikksikker.
Perfekte høver, uten sko.
168 i mkh.

ukomplisert å ri og veldig samarbeidsvillig.
Han kan også hoppe. Løshoppet 120 og hoppet 1m med rytter som 4 års.
Gått et stevne, fått 2 plass. Men kun innhoppet.

Noen som kan sette pris på gutten min?

Han kan godt gå MB uten problemer. Og piaff og passage med endel trening. Men det stopper liksom ett sted.

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får!

munti

Skrevet - 10/08/2006 :  20:17:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om hesten har gangarter godt over middels og er lydig

og 0 på alle ben, har riktig ekstriør og oppfører seg fornuftig.

Lær den å piaffe og passage og bytter.

Kansje du kan få en million eller to.

Men det er helt umulig å vite noe om gang uten å se, så det kan godt være at den er en 100 tusen kr hest.

Hvorfor stopper det ett sted ?

Munti
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  20:26:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
million??? Gå til toppen av siden

utstyrselges
» VIP

Skrevet - 10/08/2006 :  22:09:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
million...høhø Gå til toppen av siden

munti

Skrevet - 12/08/2006 :  14:18:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt erlig jeg håpet bare at vi skulle få en fin debatt om gangarter og priser

Fordi gangarter godt over middels betyr ganske mye for pris.

Vi kan jo diskutere
se her, hva med denne (se video)

http://www.horsedenmark.com/en/horse_denmark_network/horse.htm?id=109650000687699

I forhold til denne
http://www.horsedenmark.com/en/horse_denmark_network/horse.htm?id=109650000343937

og denne
http://www.horsedenmark.com/en/horse_denmark_network/horse.htm?id=109650000272736

Og har denne gangarter godt over middels?
http://www.horsedenmark.com/en/horse_denmark_network/horse.htm?id=1024500430483

Redigert av - munti den 12/08/2006 14:25:45 Gå til toppen av siden

Itago

» VIP

Norway

Skrevet - 12/08/2006 :  21:53:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mener nok du er litt på jordet når du snakker om millioner munti!
Jeg synnes rundt 100.000 var en ok pris.

Redigert av - Itago den 12/08/2006 21:54:09 Gå til toppen av siden

munti

Skrevet - 13/08/2006 :  08:58:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja men du hvordan kan du si det. du har vel heller ikke sett hesten det er snakk om.

Det hørtes oj ut som om hun beskrev en meget fin hest.

Kansje en som denne

http://www.hippson.se/1013?adId=341

Eller denne

Utb. nivå dressyr Talang

Annonstext
GÅNGARTSTALANG
Don Lauries godkändes som hingst i Hannover 2004, kastrerades under maj månad 2006.Don Lauries är en häst av mycket god internationell modell, ädel och högrest med första klassiga gångarter i uppförsbacke. Hästen står fortfarande fullt under utveckling och han spås en mycket god framtid. Hög ridbarhet med lätt för såväl samling som längning.Don Lauries är uttagen till Höstauktionen i Hannover 2006 , Väkomna att ringaSTALL WALDHOF.
Pris 999.999

Det vet jo ikke jeg heller det før jeg har sett den.

Så det kan jo være helt på jordet og fåreslå 100.000 også.

Det er vel ikke bare en hest til salgs her i landet for 4 mill, det finnes sikkert flere selv om de ikke er hingster.

Redigert av - munti den 13/08/2006 09:09:32 Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 13/08/2006 :  10:34:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Av de fire du linket til øverst, Munti, synes jeg hest i film nr tre var den som hadde mest "i seg" uavhengig av utdannelsesnivå.

Hest nr 1 griper veldig lite fram med bakbeina for en hest som skal gå middels, og ser spent ut. Se halen, f.eks. ("Noe" kommer heller ikke helt igjennom i bakbeina, ser ut som om den er stiv et sted fra område lår til hofte, spes på venstre hånd). Spentheten kan selvfølgelig komme av ridninga/treninga også, kommenterer bare det jeg SER.. Har man bruk for ekstravagante frambeinsløft hvis motoren fusker??

Hest nr 2 ser selvsagt bede ut, men det er da også en mye mer utdannet hest. Hesten gir et godt inntrykk av ridelighet, og har heller ikke DÅRLIGE gangarter. Skrittet var kanskje den dårligste? Hesten er ikke noen "gangmaskin", men den scorer på at den virker ærlig og godt ridd.

Hest nr 3 er litt "knøvlet " foran av rytteren sin, men faktisk uten at det går for mye ut over gangen. Det er vel egentlig typisk at hester med mye motor og luft i travet kjennes ut som om de "løper fra deg" slik at rytteren ikke helt tør å la hesten gå i det grunntempoet som er naturlig for hesten. Her vil jeg si at hesten viser PÅ TROSS av rytteren mye luft i hvert travsteg, swung og takt. Dette er en hest med meget godt muligheter for viderutvikling, ville jeg sagt. Og bare Ridd 1,5 mnd, dvs egentlig ikke utviklet muskler for det den viser, engang... Sier noe om potensialet?

Hest nr 4 ser vi veldig lite av, da filmen er ganske kort. Hesten ser søt ut, men veldig uferdig? Det ser ut som om man prøver å vise en økning på slutten av filmen, men at hesten rett og slett utdanningsmessig ikke er klar for det (faller på framparten, mister takt). Sikkert også en hest med potensiale, men ikke i samme grad som hest nr tre.

Hest nr to og tre er de som jeg ville betalt mest for. Nr to fordi den allerede er bra utdannet, nr tre fordi den har mye "i seg". De andre to er mer middelmådige hester i mine øyne. Nr to er egentlig også en middelmådig hest, men framstår som bedre fordi den er godt gjennomridd.
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 13/08/2006 :  10:37:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Forresten, hvorfor vil du selg eden hesten det snakkes om i første innlegg, Hestefreek, den høres jo ut som et godt emne til å komme videre med?? Gå til toppen av siden

Reaper

Skrevet - 13/08/2006 :  14:00:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg tror egentlig ikke det er noen begrensninger for hvor langt hesten kan gå øvelsesmessig, men det kommer litt mer ann på rytteren! Gå til toppen av siden

utstyrselges
» VIP

Skrevet - 13/08/2006 :  15:34:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Der må jeg si meg uenig, det finnes vel en viss rasebegrensning? Jeg ser f.eks ikke for meg en varmblodstraver gå grand prix selv med verdens beste rytter. Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 13/08/2006 :  16:28:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Det er neppe en millionhest npr eieren selger den for å kjøpe en med mer kapasitet.

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/08/2006 :  16:49:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det er neppe en millionhest når den er forsikret for 80 heller. I såfall ville man gå med stooort tap dersom noe skulle skje .. ;-) Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 13/08/2006 :  17:05:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
he he he.. må le av den millionen.. Tror noen overvurderer prisen i mange tilfelle. Kan henvise til artikkel på

http://www.heste-nettet.dk/nyheder/2001/
Lone Bøegh Henriksen, ejer af præmiehingsten Rosentanz DVH 844, købte ved denne weekends Oldenburger Elitefølauktion et hingsteføl til sensationsprisen 110.000 Euro, hvilket ved hurtig omregning svarer til 775.000 DKK. Det er den hidtil højeste pris betalt for et føl ved tysk auktion."

Tror faktisk dette føllet blir forsikret til mer enn 80.000
Min hest er forsikret for mer enn 80.000 og den koster IKKE en million..

en vallak som går LA og er frisk vil jeg heller si rundt 60.000-70.000 MAX.

He he.. en million..
Gå til toppen av siden

munti

Skrevet - 13/08/2006 :  19:31:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva tror du at du må betale for Hertulet, hest nr tre, Lopke eller dere andre

Vallak på tre år ridd i to mnd (se video)

http://www.horsedenmark.com/en/horse_denmark_network/horse.htm?id=109650000272736

Redigert av - munti den 13/08/2006 19:32:18 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 13/08/2006 :  20:01:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tipper han ligger mellom 90.000 og 140.000?? Alt etter som... Han er etter blue Hors. Det betaler folk gjerne litt ekstra for.

ikke en mill..
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.