hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hest som abselutt ikke vil inn på hengeren....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Hest som abselutt ikke vil inn på hengeren....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

RenateogKillan

» VIP

Skrevet - 04/10/2006 :  09:20:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Heldigvis kjenner vi verdens kydigste hestemenneske. Hun fant på en ny metode som virkelig gjorde susen.
Metoden består av at du går mot hengeren og deretter rygger igjen. Gå litt frem og så rygge. Dette får å vise at det er DU som bestemmer. Du går frem og rygger, frem og rygger. Etterhvert begynner du å gjøre dette oppe på lemmen, men pass på å rygg FØR hesten finner på dette på egen hånd. Skjønner? Det er jo du som bestemmer, ikke sant!
Tilslutt så blir hesten(hvertfall vår) så lei av å bli styrt frem og rygget at den tilslutt gjør som du sier og blir med deg heelt inn på hengeren.
Hoppa mi pleide også å late som hun skulle gå etter deg på lemmen, men gikk heller litt til venstre slik at hun unngikk lemmen. Måtte tilslutt sette opp en sperre sånn at denne smarte fluktveien hennes forsvant. Gikk mye bedre etter det.
Ved å kominere denne metoden ved hjelp av MontyRoberts flotte geniale grime på henne, så er hun blitt kjempe flink. Gjenstår litt fortsatt, men nå har hun begynt å fatte poenget for alvor. Den grimen strammer over nesen hennes når hun stritter i mot, og gjør det ubehagelig å ikke gi etter for trykk.

Vi hadde nok ikke klart å mestre denne hoppa uten råd og hjelp, så det beste rådet jeg kan gi er vel å lytte og lære av andre som har peiling. Denne metoden har hvertfall hjulpet oss langt på vei, men hester er jo forskjellige så det er jo ikke sikkert dette fungerer for andre.

Opprinnelig postet av Korumdalen_Frieserstall

Det var den metoden vi brukte også og den fungerte utrolig bra. Selv om jeg tilslutt brukte genser over øynene hennes i tilleg.
Gå til toppen av siden

RenateogKillan

» VIP

Skrevet - 04/10/2006 :  09:30:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Får slenge meg på lasset med noen henger-råd:)

Heldigvis kjenner vi verdens kydigste hestemenneske. Hun fant på en ny metode som virkelig gjorde susen.
Metoden består av at du går mot hengeren og deretter rygger igjen. Gå litt frem og så rygge. Dette får å vise at det er DU som bestemmer. Du går frem og rygger, frem og rygger. Etterhvert begynner du å gjøre dette oppe på lemmen, men pass på å rygg FØR hesten finner på dette på egen hånd. Skjønner? Det er jo du som bestemmer, ikke sant!
Tilslutt så blir hesten(hvertfall vår) så lei av å bli styrt frem og rygget at den tilslutt gjør som du sier og blir med deg heelt inn på hengeren.
Hoppa mi pleide også å late som hun skulle gå etter deg på lemmen, men gikk heller litt til venstre slik at hun unngikk lemmen. Måtte tilslutt sette opp en sperre sånn at denne smarte fluktveien hennes forsvant. Gikk mye bedre etter det.
Ved å kominere denne metoden ved hjelp av MontyRoberts flotte geniale grime på henne, så er hun blitt kjempe flink. Gjenstår litt fortsatt, men nå har hun begynt å fatte poenget for alvor. Den grimen strammer over nesen hennes når hun stritter i mot, og gjør det ubehagelig å ikke gi etter for trykk.

Vi hadde nok ikke klart å mestre denne hoppa uten råd og hjelp, så det beste rådet jeg kan gi er vel å lytte og lære av andre som har peiling. Denne metoden har hvertfall hjulpet oss langt på vei, men hester er jo forskjellige så det er jo ikke sikkert dette fungerer for andre.

Det var den metoden jeg brukte på min hest også og det fungerte supert. Sellv om jeg valgte å legge en genser over øynene hennes til slutt i tillegg.

Passet også på å prøve å stå med ryggen mot henne hele tiden.
Gjør dette trikse på banen når vi jobber med 7G.
Da går jeg bort fra henne og stopper slik at hun må komme til meg. Som regel går hun rett bak meg og litt på siden. Når jeg stopper stopper hun.Av og til så er det nesten så hun støtter hode mot ryggen min mens vi går. Når vi er ferdige med å øve/trene vanker det masse kos. Ofte planter hun mulen inntil helsen min eller i armkroken og står der med halvt lukka øyne. For oss så er det kos
Gå til toppen av siden

RenateogKillan

» VIP

Skrevet - 04/10/2006 :  09:32:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Får slenge meg på lasset med noen henger-råd:)

Det var den metoden jeg brukte på min hest også og det fungerte supert. Sellv om jeg valgte å legge en genser over øynene hennes til slutt i tillegg.

Passet også på å prøve å stå med ryggen mot henne hele tiden.
Gjør dette trikse på banen når vi jobber med 7G.
Da går jeg bort fra henne og stopper slik at hun må komme til meg. Som regel går hun rett bak meg og litt på siden. Når jeg stopper stopper hun.Av og til så er det nesten så hun støtter hode mot ryggen min mens vi går. Når vi er ferdige med å øve/trene vanker det masse kos. Ofte planter hun mulen inntil helsen min eller i armkroken og står der med halvt lukka øyne. For oss så er det kos

Gå til toppen av siden

RenateogKillan

» VIP

Skrevet - 04/10/2006 :  09:34:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
hmmm den kom da opp mange ganger Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 04/10/2006 :  12:11:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
RenateogKillan.

Fortsett med den tonen og holdningen til folk på dette formet, jeg håper du lykkes.....

Opprinnelig postet av oleo

Er ikke helt sikker på hva du mente med det der. Om det er hyggelig eller ekkelt ment. Men ting kan jo missforstås her inne så fort.

Opprinnelig postet av RenateogKillan

Det var like hyggelig eller ekkelt ment som tonen din på ditt tidligere innlegg.

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen.
Redigert av - oleo den 04/10/2006 12:12:46 Gå til toppen av siden

RenateogKillan

» VIP

Skrevet - 05/10/2006 :  21:36:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja Ja God helg til deg også Gå til toppen av siden

RenateogKillan

» VIP

Skrevet - 05/10/2006 :  21:39:27  Vis profil  Svar med kopi av melding

Redigert av - RenateogKillan den 05/10/2006 21:40:26 Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.