hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ekkel opplevelse på tur idag.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Ekkel opplevelse på tur idag.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 26/09/2006 :  02:10:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ooofff - ville kledd jentungen i RUSTNING!

Nei, altså "Tigull": IKKE ri med denne "babyen" med en sååå uansvarlig far!

La nå de "voksne" - noen er mer voksne enn andre, tydeligvis - ta en alvorsprat om dette.
Man kan jo bare HÅPE at "noen" (les: faren) tar til vett og HØRER på hva folk har å si!

Den dagen "noe" skjer, så skal ihvertfall ikke DU ha noe med det å gjøre!! (Men sørg da for å advare evt. andre i stallen mot å gå i "fella" med å "fiseri" med denne lille ungen!)

Og beskrivelsen av de "30 turene" rundt låven ville fått meg til å grundig reagere OG "gi noen råd" om at dette ikke er OK.

Meeen, så har jeg jo passert de 50, og har drevet med hest siden 1970, og har i tillegg litt "pondus" å komme med - ja, kanskje jeg kunne vært "mora" til han "friskusen av en far"....

Bare fortell oss "tantene" hvordan dette går - er spent!
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 26/09/2006 :  10:11:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva sier stallsjef, det burde vel var h*n som prater med faren og ikke du? Hvis noen opptrer uansvarlig mener jeg det er stallansvarlig sin oppgave og "ordne opp"
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 26/09/2006 :  12:03:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Hei!

mamma skal prate med denne pappan og få dem til og skjønne et og annet!

hun snakket også med hun som har hatt henne på rideleier og hun orket ikke høre mer når mamma fortalte hva som hadde skjedd.

Hun sa også at jenta er for ung til og ta til seg alt hun sier når hun instruerer henne, og hun er ikke moden for og ri på tur alene på den hesten, hun kan kanskje ri tur på en rolig og snill hest.

og denne dama har jeg stor tro på fordi hun har vel drevet med hest iallefall i 35 år.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 27/09/2006 :  01:35:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Pjuuhh - ihvertfall for deg, "Tigull".

DU skal i hvertfall IKKE være ansvarlig for noe så uansvarlig som at denne "babyen" rider på en stor og STERK hest.

Heh - kanskje en "lærepenge" ville være å sette "pappaen" på hesten og gi den en rapp bak....
(Men da bør han ha på seg hjelm, sikkerhetsvest, kne- og albue-beskyttelse osv.... - SAMT at han må ha underskrevet på at HVIS noe skjedde med ham under rideturen, så dekket HANS forsikring evt. skader....)

Ja, dette med forsikring er MEGET viktig - i ALLE forhold som gjelder hest.

Spør BEGGE foreldrene HVA de ville ha gjort hvis deres "fremmelige" datter skadet seg alvorlig ved denne uvettige ridningen?

Og ALTSÅ: Sørg for, skriftlig, at DU ikke har NOE som helst ansvar hvis dette fortsetter!

Om DU vil ri deg en tur, og "babyen på villhesten" følger med deg, så MÅ og SKAL du være sikker på at DU ikke har "ansvar"!

Skulle like å se "pappaen" beinfly ved siden av den "friske" hesten til sin lille datter.... Det er nemlig DET han må gjøre for å ikke bli forsikringsmessig ansvarlig HVIS noe skulle skje med hans 8-årige datter på "sin hest"....

Og dere andre: IKKE gi etter!!! (Det kan koste dere dyrt.)
Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 27/09/2006 :  13:25:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
har vært borti en ganske lik situasjon ja, men ingen ting alvorlig har skjedd heldigvis.

For en idiotisk og uansvarlig far. Jeg hadde understreket at det får være hans ansvar om noe skjer med datteren hvis han mener at hun er så flink som hun er.

Husker vi fikk en ny liten jente i stallen som kom med sin bestefar. Hun hadde visstnok gått på rideskole i et år, og moren hennes hadde hest.
Hun viste seg og ikke kunne noe som helst. Dvs absolutt ingen ting. Og han mente at hun var klar for å ri på tur alene. Aldri i verden!!

Mitt råd er å ta foreldre med en klype salt når dem forteller om barnas ferdigheter.

hadde denne pappaen kommet til meg og ledd bort en slik situasjon hadde jeg blitt SÅÅÅÅÅÅ J***IG SINT!!!!! GRRRRR!!!!! Det kunne faktisk ha gått riktig ille.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 27/09/2006 :  22:01:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Nå skjedde det allså!

I dag falt jenta av!
Hun skulle ri barbakk fra beite!

Plutselig helt ut av ingenting skvatt hesten, og dundret av gårde!
hun holdt seg på i 15 meter kanskje før hun datt av og ble slept først litt på grusen, og så på gress før hun ble rykket løs når de kom til grusen.

endte med et saftig skrubb sår!

pappan tok henne opp og sa det går bra det går bra en 12 - 16 ganger.
og hun jenta gråt!

så sa han rett før de dro!
ja nå har vi hatt nok spenning for en dag!

*er så oppgitt*

rusket

Skrevet - 27/09/2006 :  22:45:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror faren til denne jenta virkelig undervurder hva en hest er i stand til å gjøre. En hest er IKKE en maskin, men et levende vesen som tidvis reagerer irrasjonellt.

Han skal være glad det gikk så bra som det gjorde i dag, det er neimen ingen garanti for det.

Husker for mange år tilbake, da ei jente rei en av rideskolehestene over fra beitet tilbake til stallen. Det er kanskje snakk om 400 m, altså ikke lange strekningen. Hun tok på hodelag og satte seg på. Hesten gikk amok og løp ukontrollert bortover veien og under en drøss med trær. Her var det en TJUKK grein som jenta fikk mitt i fleisen, og hu ble meid over ende - i ganske høy fart. Hjelmen knakk og hu pådro seg store skader. 11 tenner føyk ut av kjeften, ambulanse i hui og hast.

Og dette var snakk om en erfaren jente. Man skal ha stor respekt for hester og vite hva men driver med før man hopper på og "satser på at det går bra". De er store dyr, de er sterkere og raskere enn oss uansett.
Kanskje jenta heller bør få seg en nybegynnerponny som passer mer til hennes nivå hvis pappa absolutt syns hun må ha hest.

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 27/09/2006 :  23:46:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ååååååhhhh!!!!
Blir nærmest rasende når jeg leser om hvor utrolig IDIOTISK og UANSVARLIG denne faren er!!

Skrubbsår og grinende unge, javel - HVA med brukket nakke og LAM (eller enda verre: DØD) unge!!!!!!!!!!!

Tigull - kan du skrive ut denne filen OG sørge for at denne faren FÅR den?? FORLANG at han skal lese den - også moren - mens andre står og ser på. Han bare MÅ forstå at dette er FULLSTENDIG GALSKAP!

Ja, jeg føler meg fristet til å skrive et alvorlig brev til familien - hvis jeg hadde fått navn og adresse.

Dette er IKKE greit å lese om - stakkars jente! En dag kan det gå MER enn galt!!
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 28/09/2006 :  12:27:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
værste var vel at han ble sur fordi noen skulle hente hesten for han (den noen var meg) NEI gå tilbake gå tilbake vi fikser dette det gikk bra!

det sa han da jeg prøvde og hjelpe.

du skulle nesten vært og sett det trine!
helt ille hvordan dem holder på!

rusket

Skrevet - 28/09/2006 :  12:51:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Få stallansvarlig til å be dem finne seg en ny stall hvis dem ikke kan skjerpe seg og vise ansvar.

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 28/09/2006 :  13:22:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Han har ikke fått vite om det siste fallet enda!

rusket

Skrevet - 28/09/2006 :  14:21:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men det håper jeg bare et spårsmål om tid?

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 28/09/2006 :  14:38:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
jupp neste gang jeg ser han!

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 29/09/2006 :  02:45:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tigull: Kan du snakke alvorlig med stall-eier - og vise hun/han disse sidene.

Stall-eier vil sikkert ikke ha noe så "farlig" i sine staller - eh - selv om de betaler "gull".

Hvem er stall-eier? - Så hvis ikke du, Tigull, tar affære, så gjør jeg det mer enn gjerne - og da uten at noen av dere andre i stallen får "sladre-stempel" på dere.

Dette "galemattias" bare MÅ stoppes!! En uansvarlig far og en liten og ubevisst datter, samt en "vill hest" - det hører IKKE sammen!

Scenario: En 8-åring i rullestol - en "fortvilet" far - OG en hest som får "skylden".....
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 29/09/2006 :  10:59:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Snakket med stalleieren i går: han var helt enig med meg, og sa at han regnet med det kom til og gå galt på en eller annen måte, og han ville heller ikke ha henne med på tur.

Jeg tror han vil se det gå galt først før han gjør noe, er ikke helt sikker!
det kom ingen i stallen fra den familien i går så jeg vet ikke helt.
Men mamma skal iallefall nekte meg og ri med henne, for hun vil heller ikke at jeg skal ri ut med henne når det er så stor sjanse for at jente faller av.

Men og sette en 8år gammel jente babrakk på en sprek hest er vel og be om bråk?

hesten får samme mengde for som han fikk da søstra som nå er 17 red han.
5dl komplett.
og han har jo ikke behov for det i det hele tatt!
han er for sprek!
Det denne hesten trrenger er en forrytter som kan ri han 4 ganger i uken og slite han litt ut så han ikke har så mye overskudd.
Men ingen vil ri han.

For han er vanskelig og fange inn, han løper ut om man holder for hardt i tøylene og han er rett og slett for uforutsigbar til at noen ønsker og ri han.

Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.