hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hester bæsjer på tur
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Hester bæsjer på tur
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Draupne

Skrevet - 21/05/2006 :  02:12:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Og hva gjør dere med det?
Det er jo ikke noe farlig når den bæsjer i skogen eller ved sandveier og på jordene, men når man rir på gangveier i tettbebygde strøk er det mange som blir irritert...men hvor lett er det, man får jo ikke plukka opp bæsjen bestandig.
Samboern mente her om dagen at jeg burde gå av hesten og få bæsjen ut i veikanten i det minste. Vurderer det faktisk..det er jo nok av folk som har noe imot hesten fra før av.
På den andre siden mener jeg at det er ikke noe skadelig med hestebæsj, om et barn får det i seg er det ingen fare på ferde annet enn at det er fælt...men det er jo en uting uansett...

Hva gjør dere for noe?

Lopke

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  02:24:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
La så sent som i kveld en ganske stor "presang" fra Lopke på en privat skogsvei.. håper det går bra ;) Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  03:45:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Rir jeg på gangveier eller i tette boligstrøk så hopper jeg av og sparker det ut av veien. :-) Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  08:42:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Ja, skiter hesten på gangveier, eller sted hvor det ferdes mye folk, så hopper jeg av og skyver det ut i grøfta, eller inntil en fortauskant. Synes det er noe alle burde gjøre. Ikke noe kjekt å snuble i en svær haug med hestemøkk hvis man er ute og går en kveld.
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  10:03:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg hopper alltid av og skuffler det godt ut i grøftekanten, så langt ut som mulig. Eneste plassene jeg lar møkka ligge er om jeg rir i skog og mark på steder jeg vet at folk skjeldent ferdes. Men her borte har vi masse oppmerkede turområder (for turister og også fastboende), det er stier for det meste. Og der hender det ofte at jeg hopper av og skuffler den til sides.

Har merket at folk jeg møter en mye gladere mot oss ryttere om vi fjerner møkka til enhver tid, stopper opp og slipper folket forbi og rir ut i grøfta og stopper opp hesten når de skal passere. Da smiler de fleste og kommenterer hvor vakker hest en har og sllike ting :o) Så jeg syntes det er verdt og gjøre det lille ekstra for folk som ikke er like hestegal som meg, hehe :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  10:38:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Rir jeg på gangveier eller i tette boligstrøk så hopper jeg av og sparker det ut av veien. :-)

Opprinnelig postet av Formosissima

Gjør også det samme. Da blir folk så mye hyggeligere mot deg når du møter dem neste gang også =)

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  10:57:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg går av og fjerner det fra veien, evt, kommer tilbake rett etterpå med greip og tar det vekk.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  11:26:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Nå er jeg så heldig at den ene hesten min faktisk ikke gjør fra seg på veier, så jeg har sluppet dette problemet til nå. Til og med stier er rene for "Blida-rester". Men rir vi utenfor sti/vei så tar hun seg den frihet.. Skjønne det den som kan sier nå jeg da.. Snoodig hest dette der :P
The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  11:35:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Samboern mente her om dagen at jeg burde gå av hesten og få bæsjen ut i veikanten i det minste. Vurderer det faktisk..
Opprinnelig postet av Draupne

Det skulle bare mangle, det har jeg alltid gjort, og mener det bør alle gjøre, det er ikke pent med en gangsti full av hestebæsj, skjønner utrolig godt at folk irriterer seg over det, det gjør jeg også..

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  14:33:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Eg hopper og av og sparker det ut i veien,men no har faktisk hestene skjønt at de skal gå ut i grøften å drite då=)Så er ikke så ofte eg må hoppe av at det gjør noe.
Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

Draupne

Skrevet - 21/05/2006 :  15:25:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høres visst ut som jeg burde skamme meg og snarest begynne å skuffe vekk møkka ettermeg. (c;
Gå til toppen av siden

malinas

Skrevet - 21/05/2006 :  22:21:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten jeg pleier å ri legger aldri fra seg noe ute på tur, og hadde den gjort det hadde jeg steget av og dyttet dritten ut i grøfta/bort fra veien...
Men kan det ikke være stivkrampe i hestebæsjen? For da er det jo farlig hvis noen får det i seg...?

Gå til toppen av siden

hannev

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  00:05:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Nå skal dere høre noe rart. Hesten kan læres til mangt og de kan læres til å baijse i grøfta og! Hestene våre gjør det og det hender også at de tar seg den friheten til å stoppe opp i kanten og tisse også. Veldig snodig oppførsel ja, da de går litt i grøfta før de endelig stopper opp og legger en passe stor ruve. Ja det er litt kjedelig om de baijser på den samme plassen om og om igjen for det hender, da hoper det seg liksom opp, men ingen har klaget! Om det kommer møkk på veien hopper jeg også av og tar det vekk.
Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  00:46:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det gjør mine også, bæsjer i grøfta altså! Gjorde det ikke da de kom hit men jeg fulgte med som smeden, og var det anntydning til haleløft drev jeg han ut i grøfta. Etter en stund gikk han ut av seg selv... om han må veeeldig og ingen grøft innen rekkevidde hopper jeg selvfølgelig av og tar det bort!!! Uhyre skjelden de bæsjer ved veien, de bruker å vente til vi kommer ut i terrenget og de bæsjer ALDRI i stallgangen...
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  01:25:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Fjerner alltid møkk, men kun med Aromayo.. De andre to har enda aldri gjort fra seg på tur :) praktisk med slike hester..

Fordrar ikke(selv om jeg er hesteeier selv), å komme over møkk som ligger midt i veiene når jeg er ute og går eller kjører.

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

samor

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  02:29:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesamor  Svar med kopi av melding
selv hopper jeg av og skuffer den ut i grøvt/veikant. jeg må på vegne av rytternorge si at jeg nesten blir flau da jeg på en offentlig gangvei ligger en haug hestemøkk, fordi jeg vet hvor lett det er å hoppe av hesten, skuffe den ut i grøften og så stige på igjen.

hesteintriserte er i mindretall og jeg synes det er dumt at noen ryttere ikke gjør noe for å forsterke andres meninger om hest.

Si Hei og vær glad

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.83 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.