hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - TV2 hjelper deg i kveld
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 TV2 hjelper deg i kveld
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Royal-X

» VIP

Skrevet - 30/11/2006 :  21:02:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
så nettopp innslaget med hun jenta som hadde kjøpt en hannoverhingst til 100 tusen kroner hvor hesten var dødssyk. Den hadde en medfødt hjertefeil eller noe (fikk ikke helt med meg nøyaktig hva det var)... Fikk heller ikke med meg om hun hadde krevd vetrinærattest når hun kjøpte hesten... hun hadde uansett vunnet i retten og forrige eier var dømt til å betale kjøpesum pluss omkostniger og renter. forrige eier kunne imidlertid ikke betale for han var konkurs! JEg kjenner jeg blir frustrert på hennes vegne, hva gjør man??? Det jeg tenkte når jeg så hesten da, var at den var UFATTELIG tynn og kort i ryggen osv. det var virkelig ikke en hest jeg ville betalt så mye for... vet om hester i 100000 klassen som er SINNSYKT vakre av utseende og gemytt (vet om en til 35 000 også, men han er MIN :). Stakkars jente... hun sitter i alle fall med en hest hun ikke kan trene med (den ble gjennomsvett etter oppvarminga bare pga det dårlige hjertet) og kanskje ikke bruke i det hele tatt. hun sa også at hun hadde mistet hele gnisten, hun kjøpte hesten for å satse stort på sprang... Huff, skikkelig trist historie...

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 30/11/2006 :  22:20:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes synd på henne, og dette er nok desverre noe som kan skje ved kjøp av hest...

Ikke for å forsvare det Bendik har gjort, men at hesten var syk, er jo ikke saken her. Det er noe han ikke visste om. Og at hesten ikke så bra ut i repotasjen, har ikke noe sammenheng da hun kjøpte hesten, det er jo over 2 år siden!

Hege Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 30/11/2006 :  23:38:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
åja, ok... visste ikke det... godt du rettet det opp! det skal han jo ikke ha på seg... men kort rygg får man ikke på to år, den er arvelig. uansett forsvare han eller ei, så er han dømt til å betale - han får jo bare bla opp. Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2006 :  15:32:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
En ganske vesentlig ting her er jo om hun hadde vet.test før kjøpet eller ei. Ingen som vet? Hvis hun ikke hadde det, kan jeg ærlig talt ikke forstå hvorfor hun skal få pengene ingen.. Dere får unnskylde meg om jeg har gått glipp av noe her, men hvis man kjøper en hest UTEN vet.sjekk så..:/
R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3

Redigert av - Svalgårds-Cheri den 01/12/2006 15:34:34 Gå til toppen av siden

katrine89

Norway

Skrevet - 02/12/2006 :  16:59:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekatrine89  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekatrine89  Svar med kopi av melding
Enig med Chery...
Om hun ikke hadde vet.sjekk, kan hun jo ikke kreve penger.
Og uansaett, jeg skjønner ikke helt hvorfor han må betale tilbake de pengene? Sa de ikke at ikke han heller visste om det da?

..Hvorfor er det da hans krav å måtte betale?
Bare lurer :)

Din hest er ditt speil som uforfalsket gjengir dine dårlige sider.
Se din hest i øynene - og la deg ikke skremme av sannheten.

Sweet Sandore - Jeg elsker deg! <3
Gå til toppen av siden

Andrea & Juni

Norway

Skrevet - 02/12/2006 :  22:51:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Juni  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Juni  Svar med kopi av melding
Ikke for å være frekk, men man må ha vet. sjekk først da! Til og med meg som fikk hesten min gratis hadde det!
Men skjønte ikke helt det programet jeg...

(L) Juni (L) Go `esten min!
R.I.P Svava, love you! <3

Redigert av - Andrea & Juni den 02/12/2006 22:52:48 Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 02/12/2006 :  23:19:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.nettavisen.no/hjelperdeg/article820909.ece

nei jeg tror han MÅ ha visst om dette. hjertefeilen var medfødt... MEN! går ut i fra at hun var å prøverei hesten også? hun burde jo ha merket svettinga også da? antakeligvis har forliksrådet klart å bevise at han visste om hjertefeilen osv. Men jeg kan ikke fatte at hun betalte 100 000 blanke norske kroner for DEN hesten?! jeg hadde ikke betalt mer enn 5000 for den... den ser ikke god ut... sånn rent proposjonelt tenker jeg på...
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 03/12/2006 :  01:27:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke en bra sak dette.. Men som jeg nevnte, er det ikke sikkert at Bendik visste om dette, og dermed er det ikke hans feil at kjøperen ikke tok en skikkelig veterinærsjekk ved kjøp. Nå er ikke jeg så inne på hjertefeil hos hest, men i følge kjøper var dette noe som ble oppdaget iallefall en liten stund etter kjøp, så kan jo være at hesten har hatt hjertefeilen latent, men at den ikke "slo ut" før da? Noen som vet?

Og som jeg sa, bildet av hesten er slik den er nå (tydelig utrent), og ikke da hun kjøpte den. Den så ikke slik ut da den hadde muskler på kroppen!

Men uansett, ikke saken. Fatter ikke at Bendik har satt seg selv i en slik posisjon...

Hege Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 03/12/2006 :  08:39:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
*kremt* Hadde ikke vet sjekk på dyret mitt xD Men hadde hatt henne på for i et år, men uansett jeg burde ha tatt en sjekk altså jeg vet det. Fikk nå tatt en et år senere og da var hun 100% frisk Mamma og pappa så det og jeg kom da med kommentarer som da har de vel ikke hatt vet sjekk på den, men når vi er på TV gjør jo det ingenting

Der åpnet jeg bilde ja og det så fader meg ut som en avdanka gårdshest. Hadde ikke gitt mye for den jeg!

<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Linda B.

Norway

Skrevet - 03/12/2006 :  18:07:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding
Vanskelig sak :/ Men det er jo to år (?) siden hun kjøpte han, så hvorfor har ingenting skjedd før? Synes dette virker litt merkelig.
Linda www.pygmeen.moo.no Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 03/12/2006 :  20:12:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Syns synd på denne hesten. Den ser jo nærmest vanskjøttet ut. Selvom en hest ikke kan trenes og holdes i toppkondisjon, går det jo ann å gi den skikkelig med mat av god kvalitet. Hadde den vært i bedre hold, så hadde den straks sett mye bedre ut. Hester ser fort ut som "avdanka gårshester" uten korrekt foring og stell.
Kjenner ikke til Bendik, men utfra denne saken har han satt seg selv i ganske dårlig lys...

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 04/12/2006 :  17:19:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
helt enig med dere. det er jo forøvrig bendik eller han som fikk hesten tilbake når hun fant ut om hjertefeilen - så er i så fall han som har latt vær å gi den mat... ikke lett å være konkurs sikkert - men du skal fannme gi dyra mat ellers må de gi de vekk til noen som har råd til å mate de - makan! 2 år siden hun kjøpte hesten ja, går ut i fra at hun sendte den tilbake til bendik mens hun venta på svar fra forliksrådet - og slike ting tar tid... og de hadde jo flere saker gående på han, huff han er jo sikkert en kjeltring som "alle" andre hestehandlere.. hvorfor må det være sånn? Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 05/12/2006 :  02:20:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke fulgt med på saken - men: BLE det foretatt veterinærundersøkelse eller ikke?

Uansett - til alle som tenker på å kjøpe hest: Det er en gylden regel å forlange veterinærattest på hest - og ofte TO - en fra en veterinær som "kjenner" hesten og evt. har behandlet den, og en fra en "uhildet" veterinær som ikke kjenner hesten, og ser på den med "nye øyne".

Vær nøye med å få tatt bøyeprøver, blodprøver og få hesten vist i mønstring. Prøveri den selv, og få den vist i ridning av en annen rytter. En "prøvetid" på 4 uker også noe man kan kreve.

Om hesten koster tusen eller hundretusen kroner spiller ingen rolle.
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 06/12/2006 :  12:11:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg så programme og oppfattet ikke om veterinær hadde undersøkt hesten før salget eller ikke da dette ikke ble nevnt. Uansett så ble selger idømt å tilbakebetale kjøpssummen + omkostninger.
Det er jo ldog itt mistenkelig at hesteselger ikke stiller opp til avtalte møter til mekling osv osv hvis man selv mener han har en solid sak. Hadde jeg fått en dom på å betale så store summer og jeg mente det var feilaktig, så hadde jeg kommet til møtet umiddelbart, i det minste anket saken.

2 år og ingen fremgang er jo bare latterlig.

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

unni74

» VIP

Skrevet - 07/12/2006 :  00:27:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
jenta hadde vet skjekk på hesten.. men en vet skjekk er ikke innvendig på hestene når de står for salg. da skjekkes ben, rygg osv osv ja dere vet jo hva det er som skjekkes.. å dere må tenke på det, at bendik godtok å betale til bake henne alle pengene ved første tlf samtale.. å det sier vell litt, han viste garantert at det var noe galt med hesten... jeg har hørt om ett par andre tileller der han ha vært med å solgt hester der de har fått en helt annen oppførsel noen dager etter de har hentet hestene... hmm hva kommer det av? jeg kan ikke og vill ikke si noe som henger ut han, men ett hint er jo at det er masse bra dop rundt omkring... jeg vet av en hov slager som hjelper folk å dope hester som er litt stressa osv før det kommer noen å skal se på hesten. da er den jo rolig og fin..

hvis dette hadde vært tilfelle her, var det ikke noe rart at hesten ikke svette de først dagnen og under prøving..

men som sagt, VET skjekk uansett om du kjøper en hest til 100000,- eller til 5-6000,- be vet lytte på hjetet , lunger osv.. løp litt med hesten og få vet til å skjekke en gang til..
man kan desverre ikke stole på alle som selger hester lengere
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 07/12/2006 :  09:08:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei det er helt sikkert Unni, det er mye uærlige folk i hestemiljøet dessverre. Jeg har lært at en bør ta blodprøve ved veterinærsjekken også, da får man avdekket evn dop.
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.