hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ikke betal mere for en hest en hva den er verd!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Dine erfaringer!
 Ikke betal mere for en hest en hva den er verd!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Corino

Norway

Skrevet - 16/12/2006 :  09:30:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCorino  Svar med kopi av melding
Vis dere vet om en kaldblods som dere vil kjøpe og dere selv vet at den ikke er verd så mye som eieren vil selge den for, så anbefaler jeg å sette deg opp mot eieren.

Det fikk jeg bevise her om dagen, Jeg har ei kaldblods hoppe på 11 år som jeg har hatt på for tidligere og dratt opp till eieren å tren henne, har vel ca holdt på med henne i snart 5 år. I februar i år så hentet jeg henne hjem til meg fordi jeg syntes så synd på der hun sto før. Jeg har alltid hadd lyst til å kjøpe henne for hun har utrolig mye personlighet. I sommer snakket jeg med eieren om pris og da fikk jeg til svar at han ikke solgte henne for mindre en 10000, og det viste jeg var alt for mye og det vet jeg eieren gjorde også (travgybbe da vettu). Får hun hadde verken fått føll eller startet noe travløp bare blitt trent opp til det formålet, og hun var ekspert til å stresse noe som jeg har fått bort nå.

Så her om dagen fant jeg ut at jeg skulle forhandle med pris om henne fordi at vis jeg ikke hadde mulighet for å kjøpe henne så måtte jeg vurdere om å sende henne hjem igjen. Når jeg da ringte oppover til han fikk jeg beskjed om at ville jeg ikke betale 10000 for henne så måtte jeg bare komme oppover med henne så fikk han sende henne til slakt. Da regnet jo han med at jeg kom til å si at jeg kjøper henne for 10000 fordi jeg ikke ville sende henne til slakt,, men jeg svarte bare tilbake om "at da kommer jeg kjørende oppover med henne og jeg kommer ikke til å betale så mye for den hesten fordi jeg vet at du veit at hun ikke er verd så veldig mye." Da ble det helt stilt i andre enden, han kjønte at jeg hadde tatt han på den, så jeg kom et tilbud om bedre pris og han ble ganske fort enig med meg om pris, kom ikke lengre ned en 6000 men det er hun verd for meg syns jeg, blitt trist å måtte sende henne ifra meg fordi at han skal ha så mye for henne, når hanvet at hun har det bra til meg.

Så regner med at snart så blir vel jeg eier av lappa ja, har ikke levert pengene og skrevet under noen pappirer.

Så jeg anbefaler dere om at vis noen turer med slakt slik så er det mest sannylig for å smelte hjerte deres slik at dere skal kjøpe hesten for mer en hva den er verd.

Redigert av - Corino den 02/03/2007 11:41:04

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2006 :  10:30:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Mener du at kaldblodstravere ikke er verdt 10.000.- uansett?
For da er jeg svært uenig med deg.
Kaldblodstraveren er en svært allsidig rase i tillegg til at den er solid og harmonisk bygget.

I tillegg vet jeg at endel er så strie på pris at de faktisk slakter hestene på trass om de ikke får det de vil ha... Så det er ikke garantert at alle har flaks med din framgangsmåte.

Mvh Line.
Gå til toppen av siden

Corino

Norway

Skrevet - 16/12/2006 :  11:41:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCorino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Mener du at kaldblodstravere ikke er verdt 10.000.- uansett?
For da er jeg svært uenig med deg.
Kaldblodstraveren er en svært allsidig rase i tillegg til at den er solid og harmonisk bygget.

I tillegg vet jeg at endel er så strie på pris at de faktisk slakter hestene på trass om de ikke får det de vil ha... Så det er ikke garantert at alle har flaks med din framgangsmåte.

Mvh Line.

Opprinnelig postet av Cowgirlchris

Mener ikke at kaldblodstravere ikke er verd mere en 10000 men, det er en del som eier kaldblodshester som bare har stått og ikke blitt brukt til noe spesielt og da detter prisen vedlig fort. Er hesten trent til trav eller andre grener selvfølgelig da er de mere verd. Jeg mener som sakt disse kaldblods hestene som stort sett ikke har fått noe spesielt trening bare blitt brukt når man føler for det og slikt.
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 16/12/2006 :  15:50:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Likevel kan de være verd mer! Dette var en hoppe, og fremdeles ung nok til å få føll, så om stammen er bra, så synes jeg ikke 10000,- var mye selv om hun kunne null og niks.
Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2006 :  20:09:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
enig med de andre ;P

6000 tusen for en hest, er allt for lite! - synes jeg da..

noen må jo uansett trene hesten til en flink hest (i sprang, dressur osv osv..)
hvorfor ikke du? hvis du er glad i hesten, å har holdt på med den i mange år, å når den da er din, så kan du jo gjøre hva du vill med den.. du kan jo konkurrere med den også.. = en god hest!

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 16/12/2006 :  20:24:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
6000 kr er jo faktisk også under slaktepris, noe som kan få en eier til å tenke penger framfor hestens ve og vel...
www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 16/12/2006 :  20:42:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Slakteprisen er på 1500-2000kr. Jeg hadde aldri betalt over 10.000kr for en kaldblodstraver unntaket måtte ha vært om hesten var godt utdannet, eller hadde en MEGET god stamme. Markedet flommer over av avdanka travere og prisene som er satt henger som oftest ikke sammen med kvaliteten på hesten men heller med egoet på eieren. Men ingen regel uten unntak, det finnes selvsagt hester som er godt utdannet og dermed mer verdt.
http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 16/12/2006 :  22:12:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis hoppa er frisk og rask syns jeg 10 000 kr ville vært en god pris jeg.
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2006 :  02:22:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Kjøpte ei kaldblodshoppe som var innmeldt til slakt for to måneder siden, og måtte betale 5000,-. Hun egner seg ikke til trav pga at hun var for stri i banen. Ikke har hun fart og god teknikk i travet sitt, så etter min mening er hun ikke særlig egnet til traver-avl heller. Ikke skulle jeg ha hest heller egentlig. Men hadde jeg vært på utkikk etter en trivelig og grei turhest, hadde jeg gjerne betalt 15000 for henne hvis han hadde krevd det. Det er hun verdt, minst!
Hadde også ei 12 år gammel kaldblodshoppe på lån for en stund siden. Hun ble solgt for 9000, og det var billig for en så nyyydelig hest!
Enig med Line i at kaldblodser er solide og harmoniske hester. Hadde det ikke vært for at markedet flommer over av travhester som ikke duger i banen, hadde nok prisene vært adskillig høyere enn de er nå
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 17/12/2006 :  19:06:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg er enig med de over. SÅ klart det finnes de der ute som prøver å få deg til å betale vesentlig mer enn varens markedsverdi, og reelle verdi for den del. Men jeg syns nå ikke akkurat at kaldblodsen er den rasen på markedet som er "kunstig overpriset" heller for å si det enkelt :-)

Men kos deg med hesten, du har sikkert fortjent prisavslaget og vel så det hvis det er du som ahr holdt, fôret og trent hesten :-)
Likevel syns jeg ikke at mannen forlangte noen ublu pris sånn i utgangspunktet heller :-)

Guro
-som ratt ender opp med kaldblods når hun bare får råd til hest...
Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 18/12/2006 :  06:54:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Må legge til at jeg synes kaldblodsheste er en flott hesterase, veldig allsidig og pen. Men det er ikke til å komme unna at det finnes mye dårlig på markedet og ofte er det ikke prisen som bestemmer det. Du kan få tak i en god hest til under 10.000kr men du kan også få en dårlig en til 25.000...
http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 18/12/2006 :  08:02:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
hehe
gav 20 000 for min hest jeg.
islandshest det, senere fikk vi vite at eieren ville bare bli kvitt han for han kunne ikke brukes til noe.

jeg har brukt han i:

western
sprang
tur
dressur
kjøring
barneriding
turriding
feltritt
mounted games

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 18/12/2006 :  12:11:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe! kanskje det var eieren som ikke var brukbar? du har i alle fall gjort en strålende jobb :) lykke til videre :). Og de dyreste er ofte langt i fra de beste! gav 35000 for min. han ble solgt for over 100 noen måneder tidligere. godt fornøyd :) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/12/2006 :  18:48:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ja, jeg vet om folk som kjøpte ei fjordmerr til 44.500 bare for å få henne.. Hun var max. verdt 20.000. Jaja..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 19/12/2006 :  20:11:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Det med hvor mye man er villig til å gi for en hest er vel en sak fra person til person. Jeg kunne nok ha gitt 10 000 for en kaldblods lik den du beskriver, enkelte andre kunne aldri gjort det. Likt det Mari nevnet, noen finner en hest de virkelig vil ha, og betaler mer enn hva hesten er verd. Det er slik det er. Men mange som overpriser hestene sine også ja, man må være våken om man skal ut på markedet for å kjøpe hest. Det har jeg hvertfall fått inntrykket av.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 09/01/2007 :  22:00:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvis hoppa er frisk og rask syns jeg 10 000 kr ville vært en god pris jeg.

Opprinnelig postet av rusket

syns jeg også. 10000 er ikke mye penger selv om den ikke kan noe som helst. Hadde den vært syk/skadet hadde jeg hatt forståelse for det. Også med tanke på at det er en hoppe man kan avle videre på.
Det er trossalt et levende individ.
Og 10000 kr er det man betaler for en melkeku!!!!

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.