hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Barbering i januar
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Barbering i januar
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 02/02/2007 :  22:25:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Hmmm. Hadde min hest vært satt ut på prøve - vi har utegang hele året , ikke noe ridehus her heller nei...........og en eller annen BARBERT hesten min, for deretter å finne ut at hesten ikke var god nok for så å sende den tilbake...Vel, det hadde blitt helvete, ja. Den som EIER hesten er vel den første til å bli rådspurt, ridehus eller ikke - velment eller ikke. Minimumskrav, kalles det i min verden. Nå har jo "synderen" - for å bruke det uttrykket, faktisk bydd seg til å bøte på skaden ved å tilby dekken - men etter min mening er vel det OGSÅ et minimumskrav. Og grunnen til at hesten ble sendt tilbake, tja....litt på sidelinjen kanskje? Nåvel - håper partene blir enige - til HESTENS beste, i det minste. (og for å være ærlig....hadde det vært meg, hadde det nok kommet mer enn en ufin SMS....barnslig eller ikke. hoff)
En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/
Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 02/02/2007 :  23:26:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det er jo alltid to sider av en sak, og her fikk vi først presentert kun den ene... Som det jo alltid er. Og barbering er ikke mishandling uansett hvordan man snur og vender på det. Mishandling er et STERKT ord!! På samme måte vil jeg ikke si at det hadde vært mishandling å la hesten gå i hall MED pels heller. Da er isåfall jeg og mange med meg mishandlere, for jeg har da ridd min langhårete varmblods i ridehus flere ganger, jeg. (Dog ikke på daglig basis, sånn som det kanskje var her?)

Men må si meg enig med Felin; Velment eller ikke, det burde være en selvfølge at eieren ble spurt først. Jeg hadde ikke kommet til å barbert en hest jeg hadde hatt på prøve uten å spørre eieren først, og hadde noen gjort det med min hest uten å spørre meg, så hadde jeg også blitt SINT!

Kan ikke se hvordan innlegget til Ingunn skulle være mer upassende enn mange andre innlegg her. Joda, denne saken har to sider, men det har jo ALLE saker der mer enn en person er involvert, og det ble jo ikke nevnt navn verken på personer eller senter, så såpass får man tåle på et forum!

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

Bacardi_Shanti_Mozart

» VIP

Skrevet - 03/02/2007 :  03:39:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Alle er vel enige i at vedkommende som hadde hesten på prøve BURDE ha spurt eier om lov.. det skjedde ikke, MEN de var ydmyke nok til å beklage det ovenfor eier! Hvis VI går inn i oss selv, så har vi vel alle gjort en feil/tabbe en gang.. (Og vi gjør sjelden samme feil TO ganger )MEN (!!!) hverken det ene eller det andre kvalifiserer vel til mishandling i denne debatten..??

Poenget mitt med at jeg synes dette ble upassende her på forumet, er fordi ALLE de første 9 svarene stort sett inneholdt ting som "mishandling".. Og dette ryktes som ild i tørt gress i vårt "lille" samfunn her. UTEN at folk kjenner alle FAKTA i saken! Og som vi vet, dette KAN være svært skadelig!

Dessuten mener jeg de to partene er såpass oppegående og voksne, slik at de klarer å fikse dette HEEEELT på egenhånd ;)

Håper å tror denne debatten vil "hvile" litt nå, og at alle sammen tenker seg om to ganger før de uttaler seg med STERKE ord.. Enten vi barberer hestene eller ikke :) Vi jobber da vel for det samme vil jeg tro..Å Elske disse dyra vi har så stor glede av!! Og 99% av oss vil alltid gjøre det VI mener er best for de :) (selv om vi iblant kan ta feil)

Lykke til videre med hestene deres alle sammen!!

-Mona-
Gå til toppen av siden

INGUNN75

Skrevet - 10/02/2007 :  00:31:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okei, nå må visst jeg rette opp en del ting til mitt forsvar. For det første var dette en måte for å få hørt andres meninger på, og at noen er enig, og andre ikke, det er jeg fullstendig klar over. Og bare så det er sagt, Mona, så har jeg aldri nevnt ordet dyremishandling. Hva andre gjør og mener får de stå for selv, men legg ikke skylden for det over på meg. Ja, jeg vet hvorfor hesten kom tilbake, men jeg var hele tiden ærlig om den skaden hun hadde, og det vet alle som dette angår.
Dekkenet hun hadde på da hun kom hjem var det ikke gjort eller beinsnorer på, så det hadde jeg ikke kunnet bruke uansett. Jeg hadde dekken, men ikke hals til det, og hun frøs noe innmari de første dagene, for da var det kaldt her. Meldingen jeg sendte deg, Bente, var ikke ufint skrevet, og det vet du godt. Det sto bare at du kunne sende et halsdekken opp med bussen, og så sto det ikke mer. Jeg sendte flere meldinger, men jeg fikk ikke svar på noen av dem. Og til Mona vil jeg bare si at hesten skrittet på turer den, det var i hvert fall det jeg fikk fortalt. Etter hun kom hjem vet jeg jo at hun har gått på timer også, men det visste jeg ikke da. Fikk forresten høre at hun sto rolig da hun ble klipt, men ser jo i noens gjestebok at hun var urolig og vanskelig å klippe. Jeg vet ikke hva jeg skal si, mange sier mye, og som nevnt kan et hestehår bli til noe stort... Men det var ikke min mening at vi skulle ta en personlig diskusjon her, for mitt innlegg står jeg for, og jeg ville som sagt ha utenforstående personers meninger. Jeg har hele tiden vært ærlig om både hesten, og måten den er blitt behandlet på, om andre kan si det samme så er jeg fornøyd. Denne hesten har en sånn skade, Mona, at å gå i ridehall hadde gått helt fint uten at hun ble svett. Hun kunne ikke brukes særlig lenge eller hardt av gangen, det vet vi vel også, ikke sant? Hun sto borte litt over en måned, så hun hadde nok overlevd med pels og, m.
Synes kanskje enkelte andre sine kommentarer kunne vært gjennomtenkt og da, om jeg får si det. Jeg har vel egentlig ikke blåst det opp noe særlig før nå, fordi navn har nå blitt nevnt, av andre enn meg, vel å merke, og folk føler seg støtt av innlegget mitt. Jaja, jeg ble jævlig skuffet og lei meg over noe jeg følte var veldig arrogant oppførsel, og til og med her har ikke rette opplysninger kommet fram. Det er forferdelig å se at hesten står og fryser, selv om hun hadde to tykke dekken på. Hele saken dreide seg faktisk om hvem sitt ansvar det var å skaffe det halsdekkenet hun trengte, og det fikk jeg ingen respons på at dere skulle gjøre, Bente, så derfor følte jeg meg rett og slett overkjørt, med rette, i følge flere av svarene jeg har fått. Jeg gidder faktisk ikke å bruke mer tid på dette, da hesten er solgt, og ny eier er fornøyd, og skal operere henne. Betaling får jeg også, ikke verst. Og du Mona, den med voksne folk var vel drøy, eller, du har jo blåst opp denne saken mye mer enn meg. Men jeg har lært veldig mye av dette, det må jeg bare få sagt... Takker for alle innlegg, case closed!
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.