hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Barbering i januar
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Barbering i januar
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

INGUNN75

Skrevet - 25/01/2007 :  13:30:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er lettere sjokkert. Jeg eier en stall med for tiden 13 hester. Avler NV ridehest. Har ei hoppe jeg skal selge til en rimelig penge. Henne lånte jeg ut på prøve til et stort ridesenter her i omegnen. Jeg lar hestene mine leve så naturlig som mulig, uten dekken ute hele dagen, men da har de selvsagt vinterpels. Dette vet de som hadde hesten på prøve, da vi kjenner hverandre godt, vi har diskutert mye hest, og de vet hvordan ting er her. Det er kaldt om vinteren, det blåser alltid, og vi har ikke ridehall. Så i går kom hesten min hjem, de ville ikke ha henne likevel. Okei det, tenkte jeg. Men hva kommer ut av hengeren? Jo, min mest robuste varmblods, BARBERT TIL SKINNET!!! Hun har pels på hode og bein, ellers er hun snau. Til og med halsen er tatt. Jeg ble sint, det er min hest, og de hadde ikke folkeskikk nok til å spørre om det var greit en gang. Det er ikke greit, i det hele tatt! Dekken har jeg, men ikke med hals, som hun trenger nå, ridedekken har jeg heller ikke. Er det riktig at jeg skal bruke penger på å kjøpe dette, eller skal jeg kreve at hun som barberte kjøper til hesten? Hva mener dere?

laindi

» VIP

Skrevet - 25/01/2007 :  13:41:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg synes de som var så dumme at de gjorde dette bør kjøpe ridedekken og ordentlig vinterdekken til deg...... stakkars hest, dette kan jo nesten karakteriseres som dyreplageri!!!!!!!!! man barberer jo ikke hester helt snau på kaldeste vinteren..... Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 25/01/2007 :  14:22:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde kommet til å -forlangt- at den som barberte hesten kjøper det hesten nå trenger av dekken. Det hadde ikke vært noe spørsmål en gang.
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 25/01/2007 :  15:05:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde jeg og.. eller truet med anmeldelse og erstatning. Dette er faktisk dyreplageri og skaper unødige omkostninger for deg. Hadde ikke nølt med å kontakte dem og forlangt dette dekket.. IKKE VENT!! Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 25/01/2007 :  17:22:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg hadde kommet til å -forlangt- at den som barberte hesten kjøper det hesten nå trenger av dekken. Det hadde ikke vært noe spørsmål en gang.

Opprinnelig postet av lucky june

Enig!! Du SNAKKER om frekkhet??
*sjokkert*

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

INGUNN75

Skrevet - 25/01/2007 :  22:37:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei dere! takker for svar. Problemet er bare at ingen av de som driver senteret svarer på telefonen, de vet vel hva jeg vil... Hva gjør jeg da? Til opplysning hadde denne hesten aldri vært barbert før i hele sitt liv. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2007 :  22:41:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Barbering eller ikke barbering.. En ting er hvem som eier hesten eller ei. Men det er vel uannsett lite lurt å barbere en hest i januar. Røyteperioden har vel allerede startet, eller er veldig nære. Pelsen er iallfall forberedt på det, om den ikke er barbert før. Da er det uannsett lite lurt å barbere..
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 25/01/2007 :  23:42:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Også uten å spørre deg og greier. Forbanna uanstendige møkkafolk
*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 26/01/2007 :  00:17:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ta øyeblikkelig kontakt med mattilsynet - forklar saken om MISHANDLING og DYREPLAGERI - og at de tar "offisiell kontakt" - kanskje litt mer skremmende og alvorlig enn dine fåfengte forsøk på å få kontakt.

Jeg hadde blitt lynende forbanna hvis noen hadde så mye som rørt et hår på min hest - som ser ut som ei geit..... Og hun har enda ikke røytet et eneste hår, og det tolker jeg som at hun "vet" at det kommer til å være vinter en stund til.

Støtter alle som mener at du bør forlange at de kjøper nødvendige dekken til den stakkars hesten.
Gå til toppen av siden

Bacardi_Shanti_Mozart

» VIP

Skrevet - 01/02/2007 :  19:03:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Ingunn!

Må si jeg blir litt forfjamset over deg nå.. Et voksent menneske (???) som deg går ut å lager en slik debatt som dette her..! Lite gjennomtenkt det du driver med nå altså.. For det første, er det ikke slik at hesten har vært borte på det senteret i ca to mnd..? Å hun skulle prøves ut.. I RIDEHALL!! Er du egentlig klar over hvor mye mere energi hestene bruker inne i en hall..og med MASSE pels blir de VELDIG varme etter kort tid! Det hadde heller vært STAKKARS HEST hvis hun hadde gått i trening i hallen MED pelsen!!! Jeg er enig i at du kunne ha blitt spurt først.., MEN er det noe vits å lage sånn styr nå da??!
Og sånn krise er det vel ikke..Har selv barbert min egen hest jeg, og jeg har ikke halsdekken til han.. Funker bra det!!
Og dessuten VET du godt (!!!) at de tar veldig godt vare på hestene på det senteret!!!! Og de hadde ALDRI gjort det hvis det ikke hadde vært til hestens beste!!
Tenk litt igjennom hva du egentlig driver med nå..
Og du vet jo godt hvorfor du fikk hesten i retur..

-Mona-
Gå til toppen av siden

_-_Solana

Skrevet - 01/02/2007 :  21:24:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
En liten oppklaringsrunde ser ut til å være på sin plass her.

Da hesten ble levert tilbake fikk du tilbud om å beholde dekkenet den hadde på. Dette takket du nei til med den begrunnelse at du hadde dekken og da tok vi med dekkenet hjem igjen.

Jeg har overfor deg beklaget at hesten var barbert imot ditt ønske.

Hadde du spurt på en ordentlig måte om å få dekken av meg så hadde du selvføgelig fått det. ( Jeg har ca 60 dekken liggende på låven).
Men å sende en ufin sms er ikke riktig fremgangsmåte.

Jeg må tilføye at du ikke har ringt til meg en eneste gang etter dette. Jeg er alltid å treffe på tlf.

Vil også tilføye at hesten ellers var i fin stand da du fikk den tilbake. Den hadde fått tilsyn av veterinær før vi tok den i bruk og den hadde fått stelt sine høver og fått markkur.

Resten av diskusjonen kan vi ta på tlf hvis du ringer meg!

Mvh
Bente Utheim
Steinkjer Hestesenter
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 02/02/2007 :  00:04:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmm - ja her har visst "enveisbrillene" vært på igjen.... - Og husk - en terning har seks sider.... Gå til toppen av siden

Sarha

Skrevet - 02/02/2007 :  01:16:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med å ta slike ting privat i stede for via et forum?
Skjønner begge parter, dette burde vært avtalt.

T.Boysen foreslår mattilsynet.
Var det seriøst?
Herregud, de har da virkelig viktigere ting å ta seg av, for barbering av hesten er da ikke vanskjøtsel.
Det er jo bare å få på et dekken siden skaden alt er skjedd...
Gå til toppen av siden

Bacardi_Shanti_Mozart

» VIP

Skrevet - 02/02/2007 :  01:31:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja.. samme sak har ALLTID to sider.

Men jeg mener fortsatt at dette innlegget av Ingunn var svært upassende!

Og håper folk tenker seg om TO ganger før de skriver noe slikt, som faktisk kan ødelegge for andre.. (det ble tross alt nevnt dyremishandling osv. )

Og jeg kjenner begge parter i denne saken, og må si jeg ble helt satt ut av innlegget!!

Og dere ser vel selv hva den andre parten har å si..
Gå til toppen av siden

Sarha

Skrevet - 02/02/2007 :  01:52:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Veldig enig Bacardi, slike ting blir fort blåst opp når alle skal uttale seg.
Og det store ordet misshandling kommer ofte opp, selv om jeg i denne debatten synes det er en stor overdrivelse!
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 02/02/2007 :  03:18:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå ser det ut som det har blitt et helt hønsehus ut av noen hestehår på avveie.

Men hvis noen - uten lov - hadde barbert min 23 år gamle nl-hest, kan jeg garantere at jeg ville gått bananas! Og DET vile vært mishandling - ihvertfall av DEN hesten.

Ellers gjelder vel "vær-varsom-plakaten" her også - eller burde gjøre det.....
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.