hundemarked.no - Norges Største Hundemarked! [ Hund / Hundeutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Webshop / Hundebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hest som IKKJE har respekt for strømmgjerde!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hundemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Hest som IKKJE har respekt for strømmgjerde!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

martherosnes

Skrevet - 07/01/2008 :  12:17:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Anbefaler tregjerder. Om hun ikke hopper over da.. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 08/01/2008 :  13:13:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Vi var også i klubben! Men merra mi ble kurert med solidt gjerde med strøm. Løp gjennom alt før.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Kjersti+Cometen

Skrevet - 22/01/2008 :  19:36:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har slitt med strømgjerder vinterstid selv. Hvis hestene går uten sko får de vel dårligere jording når det er snø, og kjenner ikke strømmen like godt. Gjelder vel til en viss grad selv om hestene har sko,- er det snø så får man ofte dårligere effekt av strømgjerde.

Hadde en utbryter som på død og liv skulle ha gresset utenfor beitet, han satte hodet i været, knep igjen øynene og braste gjennom trådene. Vi så tydelig at han "bet i seg smerten" , for strøm, det fikk han! Løsningen ble å sette opp tråd i to bredder. Altså, vi satte opp ekstra tråd ca en halv meter innenfor det "egentlige" gjerdet og kjørte eget strømapparat på dette.

Da ble utfordringen for stor, og han kapitulerte. Når han måtte igjennom to hindringer på veien gadd han ikke lenger.

Om man setter opp plankegjerde+ strøm, så sett strømtråden godt på innersiden av plankegjerdet. Da slipper man at hesten gnager på gjerdet, skubber det ned osv.
Gå til toppen av siden

Mari E

» VIP

Skrevet - 06/02/2008 :  09:19:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde en nordlandshest som ikke eide respekt for gjerdet på noen måte og det var bare en ting som beit på han.
Jeg satte oppe en innhegning på størrelse med en veldig liten boks, 5 høyder med tråder og full guffe med strøm på alle trådene. En dag i den "luftegården" og jeg hadde aldri noe problemer med han etter det.
Gå til toppen av siden

Bente_Kiara

» VIP

Skrevet - 11/02/2008 :  02:34:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nordlandshesten vår er en skikkelig utbryter. Ingen ting hjalp, helt til jeg fant ut at jeg skulle legge meg på låven å snike på han.
Han sto med nesen å "prøvde" tråden. Av og til beit han i den.
Jeg tok kontakten og la meg ned for å vente på til han satte tenna i tråden, å så plugget jeg i. Kan garantere at karen fikk strøm i seg og nå passer seg for tråden. Av og til må vi minne han på om at det er strøm der når han blir for selvsikker på gjærdet og prøver å yppe på det.
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.56 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2008 © Hundemarked.no - Norges største Hundeside!
Her kan du kontakte vår Kundeservice: Kontakt oss
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.